Dzieje żeglarstwa polskiego
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Dzieje żeglarstwa polskiego (antykwariat)

Autor: Włodzimierz Głowacki
Okładka: twarda z obwolutą
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 432
Rok wydania: 1989
ISBN: 83-215-3276-4

28,00 zł (brutto) 26,67 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

"Dzieje żeglarstwa polskiego" ukazują się jasko druga księga "Wspaniałego świata żeglarstwa". Jest to próba syntezy losów polskiego ruchu żeglarskiego. W dwóch pierwszych wydaniach "Wspaniałego świata żeglarstwa" autor chciał pokazać, jak Polacy zdobywali sobie pozycję i uznanie w światowej żeglarskiej rodzinie, co nie przychodziło ani łatwo, ani nie stało się szybko.

W2-1982
Używane
Autor
Włodzimierz Głowacki
Oprawa
twarda z obwolutą
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
432
Rok wydania
1989
ISBN
83-215-3276-4

Przedmowa
Wstęp

CZĘŚĆ I. NAJWCZEŚNIEJSZE POCZYNANIA ZEGLARSKIE POLAKÓW
    Rozdział 1. Może nie wiedzieć Polak co morze
    Rozdział 2. Czasy saskie i początek stanisławowskich
    Rozdział 3. Od pierwszego do trzeciego rozbioru

CZĘŚĆ II. POLSCY ŻEGLARZE W OKRESIE ROZBIORÓW
    Rozdział 4. Pod orły napoleońskie
    Rozdział 5. Za wolność naszą i waszą
    Rozdział 6. Pod obcymi banderami
    Rozdział 7. W oczekiwaniu odrodzenia wolności

CZĘŚĆ III. RUCH ŻEGLARSKI W II RZECZYPOSPOLITEJ
    Rozdział 8. Polska Odrodzona
    Rozdział 8. Założenie Polskiego Związku Żeglarskiego
    Rozdział 10. Kluby żeglarskie w latach międzywojennych
    Rozdział 11. Pod proporcami z lilijką
    Rozdział 12. Żeglarze akademicy
    Rozdział 13. Współzawodnictwo regatowe
    Rozdział 14. Polska bandera jachtowa na morzach bliskich i dalekich
    Rozdział 15. Budownictwo jachtowe i flotylla morska
    Rozdział 16. Terminologia, ideologia, szkolenia i piśmiennictwo żeglarskie
    Rozdział 17. Początki jachtingu lodowego w Polsce
    Rozdział 18. Burza

Spojrzenie wstecz
Bibliografia
Źródła ilustracji
Skorowidz

"Historia morska" - pod tym tytułem Wydawnictwo Morskie prezentowało Czytelnikom serię wydawniczą, w której ukazały się monografie dotyczące węzłowych zagadnień morskich dziejów społeczeństw w różnych epokach historycznych.
W serii "Historia morska" ukazały się:
1) "Dawni żeglarze Oceanii" Kazimierz Ślaski
2) "Druga wojna światowa na Bałtyku" Edmund Kosiarz
3) "Dzieje jachtingu światowego" Włodzimierz Głowacki
4) "Dzieje żeglarstwa polskiego" Włodzimierz Głowacki
5) "Flota Białego Orła" Edmund Kosiarz
6) "Gdańscy ludzie morza w XVI-XVIII w." Maria Bogucka
7) "Jan III Sobieski a Bałtyk" Michał Komaszyński
8) "Konflikty i zbrojenia morskie 1918-1939" Józef Wiesław Dyskant
9) "Morskie dzieje Portugalczyków" José Gentil da Silva
10) "Morskie imperium Hiszpanii" J. H. Parry
11) "Morskie Imperium Holandii 1600-1800" Charles Ralph Boxer
12) "Od wojny krymskiej do bałkańskiej" J. Gozdawa-Gołębiowski
13) "Pierwsza wojna światowa na Bałtyku" Edmund Kosiarz
14) "Pieśni spod żagli" Jerzy Wadowski
15) "Starożytne bitwy morskie" Tadeusz Łoposzko
16) "Tajemnice starożytnej żeglugi" Tadeusz Łoposzko
17) "Wisła w dziejach Polski" Stanisław Gierszewski
18) "W obronie tronu króla Stanisława Leszczyńskiego" Edmund Cieślak
19) "Wojny na Bałtyku X - XIX wiek" Edmund Kosiarz
21) "Wyprawy morskie, podróże i odkrycia Anglików" Richard Hakluyt
22) "Zbrodnie wojenne na morzu w drugiej wojnie światowej" Tadeusz M. Galewski
23) "Z kontynentu na kontynent" Thor Heyerdahl

Włodzimierz Głowacki - urodzony 5 września 1950r. w Poznaniu, zmarł 28 sierpnia 1995 w Warszawie. Jachtowy kapitan żeglugi wielkiej, instruktor i działacz żeglarski, dziennikarz, pisarz. Dla uczczenia jego postaci flagowy żaglowiec PZŻ nosi nazwę Kapitan Głowacki. Członek Honorowy i Senior Polskiego Związku Żeglarskiego, odznaczony w 1979r. za działalność społeczną Krzyżem Oficerskim, a w 1985r. Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski, w 60-lecie utworzenia Polskiego Związku Żeglarskiego - w uznaniu marynistycznej twórczości pisarskiej - odznaczony Medalem Edukacji Narodowej.
Żeglarz od 1929r., autor kilku popularnych pieśni żeglarskich, m.in. "Chłopcy a-hoj!". Po wojnie opracował kilka podręczników na stopnie żeglarskie, z których "Żeglarstwo morskie" osiągnęło w latach 1959-1979 pięć wydań. Przygotował też hasła żeglarskie do "Wielkiej encyklopedii powszechnej" PWN i do "Małej encyklopedii sportu". przewodniczył komitetowi redakcyjnemu "Leksykonu żeglarskiego". Dużym powodzeniem cieszy się wydany przez Wydawnictwo Morskie zbiór opowiadań "Stary Jurand". 
Za główne dzieło Włodzimierza Głowackiego uznaje się "Wspaniały świat żeglarstwa" opublikowane przez Wydawnictwo Morskie w 1970r. Entuzjastycznie przyjęte otrzymało przyznaną po raz pierwszy, Nagrodę im. Leonida Teligi za wybitne osiągnięcia literatury żeglarskiej. Poszerzone i poprawione wydanie drugie ukazało się w 1972r.
Bujny rozwój jachtingu wywołał potrzebę trzeciego, zaktualizowanego wydania "Wspaniałego świata żeglarstwa". Jako pierwsza księga ukazała się w 1983r. "Dzieje jachtingu światowego". Następnie, drugi tom "Dzieje żeglarstwa polskiego". Obejmuje on czasy najwcześniejsze do końca drugiej wojny światowej.

Włodzimierz Głowacki był również prezesem Polskiego Związku Żeglarskiego w latach 1957–196), inspektorem Głównego Urzędu Kultury Fizycznej oraz członkiem władz Międzynarodowej Unii Żeglarstwa Regatowego (IYRU). Był założycielem i pierwszym redaktorem naczelnym miesięcznika „Żagle”, przez wiele lat także stałym współpracownikiem miesięcznika „Morze”.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje