Mischiefem do lodowych szczytów. Rejs do Arktyki i Antarktyki
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

"Mischiefem” do lodowych szczytów. Rejs do Arktyki i Antarktyki (antykwariat)

Autor: Harold William Tilman
Tłumaczenie: Maria Moszkowska-Kozakiewicz
Okładka: miękka z obwolutą
Format: 12.5 x 19.5 cm
Liczba stron: 230
Rok wydania: 1980

19,00 zł (brutto) 18,10 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

"Mischief", kuter pilotowy z Kanału Bristolskiego, na którym major Tilman odbył wiele rejsów, został uznany w czasie inspekcji przeprowadzonej w grudniu 1963 roku za niezdolny już do dalszych podróży, a mimo to przebył od tego czasu jeszcze sześciokrotnie Atlantyk Północny. Książka "Mischiefem" do lodowych szczytów jest sprawozdaniem z tych właśnie podróży, których celem było dokonanie wyczynów, jakich nigdy jeszcze nie próbowano.
W pierwszej części autor opisuje swoją wyprawę, w czasie której dokonał pionierskiego przejścia przez opustoszałą, górzystą Wyspę Bylotta na Morzu Baffina. Autora, będącego równie zapalonym alpinista jak żeglarzem, urzekły niezdobyte jeszcze szczyty na niebezpiecznym wschodnim wybrzeżu Grenlandii.
Książka ta zawiera również relację z australijskiej wyprawy na pokładzie szkunera "Patanela", dowodzonego przez autora. Trasa wyprawy prowadziła z Sydney na wyspę Heard, plamkę na rozległych obszarach Oceanu Południowego, której szczyt Big Ben wznosi się z morza na wysokość 2700 metrów. Grupa lądowa odbyła wspinaczkę na ten szczyt, robiąc przy tym obserwacje naukowe, a major Tilman z załogą jachtu odwiedził w tym czasie francuską stację badawczą na odległej od świata Wyspie Kergulena.
Autor pisze o swoich przygodach w Arktyce i Antarktyce łatwym, niemal reklamowym stylem, co może nasunąć czytelnikowi myśl, że nie były one bardziej ryzykowne niż dzień spędzony na rozlewiskach hrabstwa Norfolk - niewątpliwie wygląda to tak w oczach żeglarza, mającego za sobą 100 000 mil morskich, przepływanych na niewielkich jachtach.

W4-2018
Używane
83-215-4395-2
Autor
Harold William Tilman
Oprawa
miękka z obwolutą
Tłumaczenie
Maria Moszkowska-Kozakiewicz
Format
12.5 x 19.5 cm
Liczba stron
230
Rok wydania
1980
ISBN
83-215-4395-2

CZĘŚĆ I. WYSPA BYLOTA, MORZE BAFFINA ("Mischiefem” - maj - wrzesień 1963)
1. Projekty i przygotowania
2. Do Godthab
3. Do Upernavik
4. Morze Baffina
5. Wyspa Bylota
6. Pond Inlet
7. Kurs powrotny

CZĘŚĆ II. WSCHODNIA GRENLANDIA ("Mischiefem” - maj - wrzesień 1964)
8. Cel i załoga
9. Na Wyspy Owcze
10. Surlsey i Reykjavik
11. Angmagssalik
12. Droga powrotna

CZĘŚĆ IV. WYSPA HEARD, OCEAN POŁUDNIOWY ("Pananela", listopad 1964 - marzec 1965)
13. Przygotowania
14. Do Albany
15. Do Wyspy Kerguelena
16. Wyspa Hard i Port aux Francaise
17. Port Jeanne d'Arc, Wyspa Heard i Sydney

CZĘŚĆ V. WSCHODNIA GRENLANDIA, SPOTKANIE REWANŻOWE ("Mischiefem”, czerwiec - wrzesień 1985)
18. Do Islandii
19. Reykjavik i Angmagsalik
20. Skjoldungen i droga powrotna

Seria wydawnicza „Sławni Żeglarze” ukazywała się nakładem Wydawnictwa Morskiego w latach 1967-1988. Wybór książek był łatwy: miały to być relacje powstałe po ciekawych wyprawach żeglarskich, napisanych przez samych uczestników tych wypraw.

Książki jakie ukazały się z serii:
1) „Samotne zwycięstwo” Éric Tabarly - 1967
2) „Dookoła świata. 5 lat pod żaglami tuńczykowca” Robert Le Serrec - 1969
3) „Córy wiatru” David Lewis - 1971
4) „Pod żaglami wokół przylądka Horn” Bernard Moitessier -1971
5) „Moja „Lively Lady” Alec Rose – 1971
6) „W pogoni za słońcem” Alain Gerbault - 1972
7) „Do brzegów Grenlandii” Dariusz Bogucki - 1973
8) „Mój własny świat” Robin Knox-Johnston – 1973
9) „Każdy ocean jest moim domem” Alex Carozzo - 1973
10) „Samotny rejs „Opty” Leonid Teliga - 1973
11) „Moje „Pen Duicki” Éric Tabarly - 1973
12) „Dzieci trzech oceanów” David Lewis – 1973
13) „Mirandą” przez Atlantyk” Zbigniew Puchalski – 1974
14) „Północne rejsy” Andrzej Rościszewski – 1974
15) „Szlakami flibustierów” Jack Grout 1974
16) „Nowicjusz na pokładzie” Chay i Maureen Blyth – 1974
17) „Długa droga” Bernard Moitessier - 1975
18) „„Eurosem” na Horn” Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi - 1975
19) „Na Wielki Ocean Południowy” William Albert Robinson - 1975
20) „Wystarczy raz” Miles Smeeton – 1975
21) „Dookoła świata po zwycięstwo” Alain Colas – 1975
22) „Nie ulec oceanowi” Dougal Robertson Leszek Kosek – 1975
23) „Ze wschodu na zachód wokół Hornu”– 1975
24) „Żeglarski maraton” Zdzisław Pieńkawa – 1976
25) „Niemożliwa podróż” Chay Blyth
26) „Run na wodę” Gérard Borg
27) „117 dni na łasce oceanu” Maurice i Maralyn Bailey – 1976
28) „Tinkerbelle” Robert Manry – 1976
29) „Na „Ra” przez Atlantyk” Jurij Sienkiewicz - 1977
30) „Oceany i pasaty” Zdzisław Michalski - 1977
31) „Sir Thomas Lipton” zwycięża” Geoffrey Williams - 1977
32) „Na małych statkach wśród piaszczystych ławic” Maurice Griffiths – 1977
33) „Sztormy, lody i powroty” Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi – 1979
34) „Żeglarstwo swobodne” Marc Linski – 1979
35) „Pierwsza dookoła świata” Krystyna Chojnowska-Liskiewicz – 1979
36) „Ice Bird” David Lewis – 1979
37) „„Damien”. Góry lodowe i morza południa” Gérard Janichon – 1980
38) „Mischiefem” do lodowych szczytów” H. W. Tilman – 1980
39) „Sama na oceanach” Naomi James – 1981
40) „„Besa”. Dziennik podróży Joža Horvat – 1981
41) „Marią” przez Pacyfik” Jerzy Pisz – 1982
42) „Samotnie przez Atlantyk” Richard Konkolski – 1982
43) „Łodzią żaglową przez oceany” John Voss – 1982
44) „Samotny żeglarz” Joshua Slocum – 1983
45) „Non stop dookoła świata” Henryk Jaskuła – 1983
46) „Podróż „Brendana” Tim Severin – 1983
47) „Trismus” w Antarktyce” Patrick Van God – 1983
48) „Pogorią” na koniec świata” Kazimierz Robak – 1984
49) „Z Grenlandii do Cieśniny Beringa” Villy de Roos – 1987
50) „Cisze i sztormy” Andrzej Urbańczyk - 1988

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje