Wraki, Janusz Meissner
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Oczekiwanie na dostawę

Wraki (antykwariat)

Autor: Janusz Meissner
Okładka: twarda z obwolutą
Format: 12 x 19 cm
Liczba stron: 435
Rok wydania: 1976

14,00 zł (brutto) 13,33 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

"Wraki" – jest to niesamowita powieść inspirowana autentycznym zdarzeniem wydobycia wraku niemieckiego transportowca m/s "Seeburg", który później staje się największym statkiem Polskiej Marynarki Handlowej m/s "Dzierżyński".

Bardzo ciekawa historia statku, który został zamówiony 22 lutego 1938 w stoczni Burmeister & Wain dla armatora Blue Star Line i miał pływać pod nazwą „Adelaide Star”. Na swoje nieszczęście zostaje zwodowany 30 grudnia 1939 roku i przejęty przez Niemcy. Po przebudowie zostaje włączony do niemieckiej marynarki wojennej (Kriegsmarine) pod nazwą „Seeburg” w dniu 19 listopada 1940 r. Zaczyna służbę jako okręt-baza dla 27 Flotylli Szkolnej Okrętów Podwodnych. M/S "Seeburg" zatonął koło Jastarni 2 grudnia 1944. Według jednej wersji w wyniku wpłynięcia na dryfującą minę, według innej po trafieniu torpedą wystrzeloną przez radziecki okręt podwodny Szcz-407.

Nowa historia wraku zaczyna się w 1951 roku gdy zostaje on przypadkowo odkryty na głębokości 47 metrów. Rozpoczęto zatem próby jego wydobycia, mimo oceny Duńczyków, którzy uznali że jego wydobycie za niewykonalne z powodu głębokości. Należy tutaj zaznaczyć, że w owych czasach to Duńczycy byli najbardziej doświadczenia w pracach podwodnych. Prace wydobywcze trwały aż do 6 czerwca 1954 roku, gdy w końcu po dwóch latach podwodnych prac i kilku nieudanych próbach wydobycia przez Polskie Ratownictwo Okrętowe. Gruntownie wyremontowany gdyńskiej Stoczni im. Komuny Paryskiej, w  podniósł polską banderę 29 czerwca 1957 r. jako m/s "Dzierżyński". Stając się jednocześnie największym polskim statkiem handlowym i ogólnie uznawany za najładniejszy.

Najładniejszy i największy nie miał jednak dużo szczęścia. 17 września 1963 w rejsie powrotnym do kraju stosunkowo niegroźnie zderzył się w pobliżu Brestu z greckim statkiem m/s "Fouli". Po ocenie awarii postanowiono dalej kontynuować podróż. Dwa dni później 19 września przy podejściu do Antwerpii, w ujściu Sklady m/s "Dzierżyński" wchodzi na mieliznę. I tym razem udaje mu się wyjść z opresji samodzielnie schodząc z mielizny. Dociera do portu i przy podejściu w Antwerpii nie wyhamował i uderza w nabrzeże.  Z zalaną maszynownią zostaje odholowany i osadzony na płyciźnie w pobliżu Lillo, gdzie 1 października przełamuje się pomiędzy kominem a mostkiem. Załoga i ładunek zostały uratowane, ale statek zostaje uznany za stracony i w 1966 roku złomowany w Antwerpii.

Ciekawostki:
1) W trakcie prac wydobywczych, a dokładnie w końcowym ich etapie kiedy wypłynął na powierzchnią, został nakręcony film dokumentalny "Wrak" w reżyserii Stanisława Możdżeńskiego.
2) Na podstawie książki "Wraki" Janusza Meissnera powstał w 1956 roku film fabularny, również pod tytułem "Wraki", w reżyserii Ewy i Czesława Petelskich.

AN-2160
Używane
Autor
Janusz Meissner
Oprawa
twarda z obwolutą
Format
12 x 19 cm
Liczba stron
435
Rok wydania
1976

Statek tonie
Człowiek tonie
Początek drogi
Przełom
Morze broni Łupy
Zakończenie

Janusz Gniewomir Meissner - literacki pseudonim „Porucznik Herbert”, „Orski” (ur. 21 stycznia 1901 roku w Warszawie, zm. 28 lutego 1978 roku w Krakowie) – pilot Wojska Polskiego, pisarz i dziennikarz, kawaler Krzyża Srebrnego Orderu Wojennego Virtuti Militari. Pisał przede wszystkim książki o tematyce lotniczej i marynistycznej. Łącznie wydał 48 książek, z czego 33 o tematyce lotniczej, pozostałe o tematyce marynistycznej, sportowej, wojskowej lub myśliwskiej. Do najbardziej znanych powieści należą "Szkoła orląt" (1929) – poświęcona szkoleniu lotniczemu, "Żądło Genowefy" (1943) i "L jak Lucy" (1945) – poświęcone polskim lotnikom bombowym z czasu II wojny światowej, "Wraki.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje