Niebezpieczna podróż małym jachtem "Kismet" przez Bałtyk, Morze Północne i Atlantyk. Mgły, sztormy, wichury, nieustanne zmaganie z żywiołem, w ślad za tym - zgnębienie a nawet rezygnacja. W nagrodę za poniesione trudy Islandia wita swych gości księżycowym krajobrazem, pióropuszami gejzerów, narodzinami nowej wyspy i zaprasza do tajemniczej doliny Pingvellir, gdzie odbywały się obrady jednego z najstarszych parlamentów świata - Althingu.
W dniu 20 maja 1965 roku wyruszył z przystani w Pleniewie w drogę do Islandii jacht "Kismet" należący do Yacht Klubu Stoczni Gdańskiej. Rejs prowadził kapitan Wojciech Orszulok, a załogę stanowili Dariusz Bogucki, Daniel Czekaj i Lech Wieczorek. Wyprawa została zorganizowana przez Yacht Klub Stoczni Gdańskiej pod protektoratem Naczelnego Dyrektora Stoczni Gdańskiej inż. Jerzego Piaseckiego.
Trasa rejsu wiodła przez Bałtyk, Sund, Kattegat, Skagerrak, Morze Północne i północny Atlantyk. Po drodze żeglarze odwiedzili Danię, Norwegię, Szetlandy i Wyspy Owcze - Faeroer. Port docelowy na Islandii - Reykjavik osiągnęli po 35 dniach podróży. W drodze powrotnej zatrzymali się na Orknejach i w Szwecji.
Jacht przebył łącznie 4000 mil morskich (7300 km) i powrócił do portu macierzystego po przeszło dwumiesięcznej żegludze dnia 22 lipca 1965 roku. Był pierwszym tak małym jachtem, który dotarł do Islandii i drugim, który przybył tam z Polski.
"Islandzki rejs" to relacja z wyprawy pióra Dariusza Boguciego. Z zawodu inżynier budowy okrętów ma w swoim dorobku wiele prac publicystycznych i naukowych w zakresie techniki. Książka stanowi jego debiut reporterski.
- Autor
- Dariusz Bogucki
- Oprawa
- miękka z obwolutą
- Format
- 14 x 20 cm
- Liczba stron
- 180
- Rok wydania
- 1970
Pierwszy etap
Morze Północne
Ocean
Islandzkie dni
Północny władca
Portowy sztorm
W cieśninach
Stary znajomy Bałtyk
Słowniczek terminów morskich
Seria książkowa "Naokoło świata" to blisko 200 tytułów, polskiego i światowego reportażu. Ze względu na powszechne trudności z wyjazdami zagranicznymi w okresie PRL'u, seria cieszyła się bardzo dużą popularnością. Książki były bogato ilustrowane czarno-białymi fotografiami reporterskimi z całego świata. Seria ukazywała się w latach od lipca 1956 roku do czerwca 2008 roku. Książki o tematyce morskiej z serii „Naokoło Świata":
1) "Desperacki rejs" John Caldwell
2) "Dobrowolny rozbitek" Alain Louis Bombard
3) "Dom pod żaglami" Krzysztof Barnowski
4) "Ekspedycja Tygrys" Thor Heyerdahl
5) "Ekspedycja Ra" Thor Heyerdahl
6) "Gedanią za oba kręgi polarne" Dariusz Bogucki
7) "Gipsy Moth okrąża świat" Francis Chichester
8) "Islandzki rejs" Dariusz Bogucki
9) "Kajakiem do Indii" Wacław Korabiewicz
10) "Moana" Bernard Gorsky
11) "Ocean lodowaty" Per Olof Sundman
12) "Podróż barką" Derrick Harry Clarke
13) "Półmiskiem przez Atlantyk" Lech Niekrasz
14) "Rejs do Hongkongu" Edward Obertyński
15) "Samotni żeglarze" Jean Merrien
16) "Smak morza" Jacek Ciszewski
17) "Szkoła pod żaglami" Krzysztof Baranowski
18) "Tratwą przez Bałtyk" Andrzej Urbańczyk
19) "Wyprawa Kon-Tiki" Thor Heyerdahl
20) "Wyprawa "Endurance" Alfred Lansing
21) "Zapiski najemnego żeglarza" Krzysztof Baranowski
22) "Z tratwy na tratwę " Bengt Danielsson
23) "Zwariowana łódka" Farley Mowat
Kapitan Dariusz Bogucki (ur. 19 grudnia 1927 w Warszawie, zm. 22 września 2002 w Bydgoszczy) był najsłynniejszym polskim żeglarzem polarnym, który krok po kroku zdobywał dla polski bandery kolejne nieosiągalne, zdałoby się, dla jachtów cele. Dotarł na Islandię, Spitsbergen i Grenlandię. Odwiedził owiane mgłami i tajemnicą Thule i samotną wyspę Jana Mayen. W wyprawie ,, Gedanii”, którą sam zaprojektował dla potrzeb żeglugi w lodach, poprowadził swą załogę za oba kręgi polarne i wokół Przylądka Horn. Podróżnik i sportowiec, dla którego prawo do poznania świata stanowiło symbol wolności i tradycji dawnych odkrywców, był wzorem kapitana, partnera i przyjaciela. I niestrudzonego człowieka pracy.
Jest autorem licznych książek podróżniczych:
- Islandzki rejs,
- Do brzegów Grenlandii,
- Gedanią za oba kręgi polarne,
- Jachtem na wody polarne,
- Zanim powrócimy,
- Śladami życia,
- Geometria kształtu kadłuba (współautor Stanisław Czarnecki),
- Stan wojenny - wspomnienia i oceny (współautor),
- Pokłon Hornowi (współautor),
- Śladami życia

Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.
Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.