Dookoła świata. 5 lat pod żaglami tuńczykowca
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Oczekiwanie na dostawę

Dookoła świata. 5 lat pod żaglami tuńczykowca (antykwariat)

Autor: Robert Le Serrec
Okładka: miękka z obwolutą
Format: 12.5 x 19.5 cm
Liczba stron: 255
Rok wydania: 1969

30,00 zł (brutto) 28,57 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

Zgodnie z tytułem autor przedstawia pełną rozmaitych przygód podróż swojej rodziny dookoła świata. W ciągu pięcioletniej wędrówki po morzach i oceanach bretońskim tuńczykowcem przerobionym na jacht dzielna rodzina Le Serreców wiele widzi i poznaje nowego, ociera się o wiele niebezpieczeństw, wreszcie przeżywa chwile napięcia i grozy (katastrofa statku).
Barwny reportaż, jakim jest "Dookoła świata. 5 lat pod żaglami tuńczykowca" łączy w sobie szczęśliwie walory poznawcze z zakresu geografii i przyrody z wartościami natury moralnej, ukazuje bowiem wielki upór i wytrzymałość autora i jego zony w dążeniu do osiągnięcia celu. Bohaterów cechuje poza tym odwaga i żarliwe umiłowanie swobody morskich przestrzeni.
Książka ta powinna być dobrą lekturą dla wszystkich miłośników morskiej przygody.

"Przez trzy godziny lecieliśmy w ciemnościach fordewindem. Powinniśmy już być daleko od Percy, a południowy kraniec raf winien znajdować się nie dalej jak siedem do ośmiu mil. Za dziesięć minut dokonamy zwrotu na lewo i minąwszy niebezpieczeństwo wysp Percy, podążymy ku wodom o głębokości 15 sążni.
Stopniowo do szumu morza i świstu wichury dołączył się głuchy huk, który tak dobrze znalem z czasów podchodzenia do laguny Polinezji, Fidżi i Nowej Kaledonii. Henk również zrozumiał, co to znaczy:
- Przybój! Rafy - krzyczał
Cała załoga wyskoczyła na pokład. Wyostrzyliśmy, by iść pod wiatr, lecz na naszym ciężkim statku zwrot trwał nieskończenie długo. Popychani wiatrem i wciągani ssącym prądem wody przelewającej się przez rafy niepowstrzymanie dryfowaliśmy ku przybojowi, który mimo ciemnej nocy rysował się prostą białą linią. Rzuciłem się do silnika, który przez kilka dni był odstawiony. Przez kilka długich jak wieczność sekund, gdy niemal traciłem rozsadek silnik krztusił się. Wreszcie zaczął regularnie warczeć...
Lecz już odczułem uderzenia i szorowanie stępką o dno."

AN-2223
Używane
Autor
Robert Le Serrec
Oprawa
miękka z obwolutą
Format
12.5 x 19.5 cm
Liczba stron
255
Rok wydania
1969

Odrodzenie tuńczykowca
Odkrywamy zalety statku
Czy małż może zatopić jacht?
Wędrówki afrykańskie
Kolebka pasatów
Słodycz tropików
Wyspy Dziewicze
Archipelag 700 wysepel
W poszukiwaniu schronienia przed cyklonem
Osobliwe przejście 400 mil mirskich
Kilkusetmetrowa podróż
Boże Narodzenie na Jamajce
"Saint-Yves-d'Armor" szturmuje wzgórza
Powitanie Pacyfiku
Tumaco "perła Pacyfiku"
Postój na kotwicy w kraterze wulkanu
Archipelag małych smokó
Trzydzieści dni n wielkiej południowej fali
"Nonos" i sny polinezyjskie
Jak za czasów kapitana Cooka
Papa i mama de Kava
"Saint-Yves-d'Armor" na królewskiej przystani
Uderzenie wiatru na Morzu Koralowym
Ptaki morskie umierają na morzu
Dalszy ciąg snu o Morzu Koralowym
Nieznany olbrzym
Koło się zamyka
Dodatek
Słowiczek terminów morskich

Seria wydawnicza „Sławni Żeglarze” ukazywała się nakładem Wydawnictwa Morskiego w latach 1967-1988. Wybór książek był łatwy: miały to być relacje powstałe po ciekawych wyprawach żeglarskich, napisanych przez samych uczestników tych wypraw.

Książki jakie ukazały się z serii:
1) „Samotne zwycięstwo” Éric Tabarly - 1967
2) „Dookoła świata. 5 lat pod żaglami tuńczykowca” Robert Le Serrec - 1969
3) „Córy wiatru” David Lewis - 1971
4) „Pod żaglami wokół przylądka Horn” Bernard Moitessier -1971
5) „Moja „Lively Lady” Alec Rose – 1971
6) „W pogoni za słońcem” Alain Gerbault - 1972
7) „Do brzegów Grenlandii” Dariusz Bogucki - 1973
8) „Mój własny świat” Robin Knox-Johnston – 1973
9) „Każdy ocean jest moim domem” Alex Carozzo - 1973
10) „Samotny rejs „Opty” Leonid Teliga - 1973
11) „Moje „Pen Duicki” Éric Tabarly - 1973
12) „Dzieci trzech oceanów” David Lewis – 1973
13) „Mirandą” przez Atlantyk” Zbigniew Puchalski – 1974
14) „Północne rejsy” Andrzej Rościszewski – 1974
15) „Szlakami flibustierów” Jack Grout 1974
16) „Nowicjusz na pokładzie” Chay i Maureen Blyth – 1974
17) „Długa droga” Bernard Moitessier - 1975
18) „„Eurosem” na Horn” Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi - 1975
19) „Na Wielki Ocean Południowy” William Albert Robinson - 1975
20) „Wystarczy raz” Miles Smeeton – 1975
21) „Dookoła świata po zwycięstwo” Alain Colas – 1975
22) „Nie ulec oceanowi” Dougal Robertson Leszek Kosek – 1975
23) „Ze wschodu na zachód wokół Hornu”– 1975
24) „Żeglarski maraton” Zdzisław Pieńkawa – 1976
25) „Niemożliwa podróż” Chay Blyth
26) „Run na wodę” Gérard Borg
27) „117 dni na łasce oceanu” Maurice i Maralyn Bailey – 1976
28) „Tinkerbelle” Robert Manry – 1976
29) „Na „Ra” przez Atlantyk” Jurij Sienkiewicz - 1977
30) „Oceany i pasaty” Zdzisław Michalski - 1977
31) „Sir Thomas Lipton” zwycięża” Geoffrey Williams - 1977
32) „Na małych statkach wśród piaszczystych ławic” Maurice Griffiths – 1977
33) „Sztormy, lody i powroty” Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi – 1979
34) „Żeglarstwo swobodne” Marc Linski – 1979
35) „Pierwsza dookoła świata” Krystyna Chojnowska-Liskiewicz – 1979
36) „Ice Bird” David Lewis – 1979
37) „„Damien”. Góry lodowe i morza południa” Gérard Janichon – 1980
38) „Mischiefem” do lodowych szczytów” H. W. Tilman – 1980
39) „Sama na oceanach” Naomi James – 1981
40) „„Besa”. Dziennik podróży Joža Horvat – 1981
41) „Marią” przez Pacyfik” Jerzy Pisz – 1982
42) „Samotnie przez Atlantyk” Richard Konkolski – 1982
43) „Łodzią żaglową przez oceany” John Voss – 1982
44) „Samotny żeglarz” Joshua Slocum – 1983
45) „Non stop dookoła świata” Henryk Jaskuła – 1983
46) „Podróż „Brendana” Tim Severin – 1983
47) „Trismus” w Antarktyce” Patrick Van God – 1983
48) „Pogorią” na koniec świata” Kazimierz Robak – 1984
49) „Z Grenlandii do Cieśniny Beringa” Villy de Roos – 1987
50) „Cisze i sztormy” Andrzej Urbańczyk - 1988

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje