UWAGA - książka ma kilka luźnych kartek
------------------------------------------------------------------------------------------
Książka „Bitwy morskie" jest próbą zobrazowania przemian w działaniach bojowych na morzu od czasów najdawniejszych do najnowszych.
Zakres ksiąski obejmuje rozwój działań bojowych na morzu począwszy od ery starożytnej aż do drugiej wojny światowej. Ponadto na podstawie przebiegu działań bojowych w minionych wojnach, zwłaszcza w pierwszej i drugiej wojnie światowej oraz ówczesnego rozwoju nauki i techniki bojowej autor starał się przedstawić osobisty pogląd na prawdopodobny obraz działań bojowych na morzu w warunkach lat 60-tych.
- Autor
- Edmund Kosiarz
- Oprawa
- twarda
- Format
- 17.50 x 24.50 cm
- Liczba stron
- 490
- Rok wydania
- 1964
Od Autora
CZĘŚĆ PIERWSZA - OD CZASÓW NAJDAWNIEJSZYCH DO 1905 ROKU
ROZDZIAŁ I. BITWY FLOT WIOSŁOWYCH STAROŻYTNOŚCI
OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA OKRESU
Okręty i uzbrojenie; Sposoby walki
OPISY BITEW
Bitwa koło przylądka Artemizjon; Bitwa pod Salaminą; Bitwa kolo wysp Arginuz; Bitwa u ujścia Aigospotamol; Oblężenie Tyru; Bitwa kolo Cypru; Bitwa koto przylądka Myle; Bitwa kolo przylądka Eknomos Bitwa kolo przylądka Akcjum
ROZDZIAŁ II. BITWY FLOT WIOSŁOWYCH I ŻAGLOWYCH ŚREDNIOWIECZA
OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA OKRESU
Okręty i uzbrojenie; Sposoby walki
OPISY BITEW
Bitwy pod Konstantynopolem; Bitwa o Konungahelę; Bitwa u ujścia Warnawy; Bitwa kolo przylądka Darsin; Bitwa pod Damme; Bitwa kolo Korculi; Bitwa pod Sluis; Bitwa w Sundzie; Bitwa pod Harfleur; Bitwa pod Kopenhagą; Bitwa na Zalewie Wiślanym, Bitwa pod Lepanto
ROZDZIAŁ III. BITWY FLOT ŻAGLOWYCH W WIEKACH XVI-XIX
OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA OKRESU
Okręty i uzbrojenie; Sposoby walki
OPISY BITEW
Klęska „niezwyciężonej armady"; Bitwa pod Oliwą; Bitwa pod Portlandem; Bitwa w Sundzie; Bitwa pod Lowestoft; Bitwa czterodniowa; Bitwa koto wyspy Texel; Bitwa koto Bornholmu; Bitwa kolo Olandii: Bitwa w zatoce Köge; Bitwa kolo przylądka Beach--Head; Bitwa koto przylądka Barfleur; Zwycięstwa morskie Piotra I; Bitwy pod Tulonem i kolo Minorki; Bitwa w zatoce Quiberon; Bitwa pod Czesmą; Bitwy kolo wysp Martynika, St. Christopher i Dominika; Bitwy w Zatoce Finskiej i pod Rewlem; Zwycięstwa admirała Uszakowa; Bitwy kolo przylądków Finisterre i St. Vincent; Trzy zwycięstwa admirała Nelsona; Działania krążownicze w wojnach angielsko-francuskich; Bitwy kolo wyspy Lemnos i w zatoce Navarino
ROZDZIAŁ IV. BITWY MORSKIE FLOT PAROWYCH W LATACH 1853-1905
OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA OKRESU
Okręty i uzbrojenie; Sposoby walki
OPISY DZIAŁAŃ BOJOWYCH.
Pierwsza bitwa okrętów parowych; Bitwa pod Synopa; Bitwa o Sewastopol; Działania na Bałtyku w wonie krymskiej; Pierwsza bitwa okrętów pancernych; Bitwy pod Charlestonem i Mobile; Działania na liniach komunikacyjnych podczas wony domowej w Stanach Zjednoczonych; Bitwy koto przylądka Jasmund, pod Helgolandem i Lissa; Pierwsze ataki kutrów minowych; Bitwa o Aleksandrię; Bitwa pod Fuczou; Bitwa u ujścia rzeki Jalu; Bitwy pod Santiago i Manilą; Atak na Port Artura: Bitwa na Morzu Żółtym; Bitwa w Cieśninie Koreańskiej; Obrona Port Artura; Bitwa pod Cuszima
CZEŚĆ DRUGA - OD I WONY ŚWIATOWEJ DO DZIŚ
ROZDZIAŁ V. SIŁY MORSKIE W PIERWSZEJ POŁOWIE XX WIEKU
OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA OKRESU
ROZWÓJ UZBROJENIA I ŚRODKÓW OBRONY
Artyleria; Broń minowa i torpedowa; Broń przeciw okrętom podwodnym
ROZWÓJ OKRĘTÓW I LOTNICTWA MORSKIEGO
Okręty liniowe; Krążowniki; Kontrtorpedowce i niszczyciele; Kutry torpedowe (ścigacze); Eskortowce; Okręty desantowe; Trałowce; Okręty podwodne; Lotnictwo morskie i lotniskowce
ROZWÓJ POGLĄDÓW OPERACYJNO-TAKTYCZNYCH
ROLA POSZCZEGÓLNYCH MARYNAREK WOJENNYCH W PIERWSZEJ I DRUGIEJ WOJNIE ŚWIATOWEJ
ROZDZIAŁ VI. DZIAŁANIA NA MORSKICH LINIACH KOMUNIKACYJNYCH W I I II WOJNIE ŚWIATOWEJ
CHARAKTER I CELE DZIAŁAŃ NA MORSKICH LINIACH KOMUNIKACYJNYCH
DZIAŁANIA NIEMIECKICH SIŁ NAWODNYCH W I i II WOJNIE ŚWIATOWEJ
DZIAŁANIA NIEMIECKICH OKRĘTÓW PODWODNYCH NA ATLANTYKU W II II WOJNIE ŚWIATOWEJ
DZIAŁANIA NA OCEANIE SPOKOJNYM W II WOJNIE ŚWIATOWEJ
DZIAŁANIA RADZIECKICH SIĘ MORSKICH W II WOJNIE ŚWIATOWEJ
DZIAŁANIA NA MORZU ŚRÓDZIEMNYM W II WOJNIE ŚWIATOWEJ
ROZDZIAŁ VII. NAJWIĘKSZE BITWY MORSKIE W 1 1 I WOJNIE ŚWIATOWEJ
CHARAKTER I CELE BITEW MORSKICH W XX WIEKU
BITWY MORSKIE W I WOJNIE ŚWIATOWEJ
Bitwa pod Coronelem; Bitwa kolo Falklandów; Bitwa kolo ławicy Dogger; Bitwa Jutlandzka (kolo Skagerraku)
BITWY MORSKIE W. II WOJNIE ŚWIATOWEJ
Bitwa u ujścia La Platy; Bitwa kolo przylądka Matapan; Operacja przeciw „Bismarckowi"; Bitwa pod Kuantanem; Bitwa na Morzu Jawajskim; Bitwa na Morzu Koralowym; Bitwa kolo wyspy Midway; Bitwa kolo wyspy Savo; Bitwa kolo wyspy Guadalcanal; Bitwa kolo przylądka Tassafaronga; Bitwa kolo Wysp Komandorskich; Bitwa w zatoce Kula; Bitwa kolo wyspy Kolombangara; Bitwy kolo wyspy Vella-Lavella; Bitwa w Zatoce Augusty; Bitwa kolo Przylądka Północnego; Pierwsza bitwa na Morzu Filipińskim; Drug bitwa na Morzu Filipińskim; Bój w cieśninie Surigao; Bój koto wyspy Samar; Bój kolo przylądka Engano; Zatopienie „Yamato"
ROZDZIAŁ VIII. OPERACJE DESANTOWE W I I II WOJNIE ŚWIATOWEJ
CHARAKTER I CELE OPERACJI DESANTOWYCH
OPERACJE DESANTOWE W I WOJNIE ŚWIATOWEJ
Dardanelska operacja desantowa
OPERACJE DESANTOWE W II WOJNIE ŚWIATOWEJ
Norweska operacja desantowa; Kerczeńsko-teodozyjska operacja desantowa; Operuje desantowe w Afryce Północnej; Sycylijska operacja desantowa; Operacje desantowe we Włoszech; Noworosyjska operacja desantowa; Operacja desantowa na Wyspach Gilberta; Operacje desantowe na Wyspach Marshalla; Lądowanie Amerykanow na Marianach; Normandzka operacja desantowa; Kampania filipińska; Operacja desantowa na Iwo Dzimie; Operacja desantowa na Okinawie
ROZDZIAŁ IX. OBRONA BAZ MORSKICH W I I II WOJNIE ŚWIATOWEJ
CHARAKTER I CELE OBRONY BAZ MORSKICH
OBRONA BAZ MORSKICH W II WOJNIE ŚWIATOWEJ
Obrona Gdyni i Helu; Obrona Sewastopola; Obrona Singapuru; Atak na Tarent; Uderzenie na Pearl Harbor
ROZDZIAŁ X. POD ZNAKIEM ATOMU I POCISKÓW KIEROWANYCH OGÓLNA CHARAKTERYSTYKA OKRESU
UZBROJENIE I ŚRODKI OBRONY
Bomby atomowe i wodorowe; Pociski kierowane; Artyleria; Broń torpedowa i minowa; Broń przeciw okrętom podwodnym; Środki obrony
SIŁY MORSKIE
Okręty podwodne; Lotnictwo morskie i lotniskowce; Okręty nawodne
PROBLEM DZIAŁAŃ BOJOWYCH NA MORSKICH LINIACH KOMUNIKACYJNYCH
PROBLEM BITEW MORSKICH
PROBLEM OPERACJI DESANTOWYCH
PROBLEM OBRONY WYBRZEŻA PRZED WTARGNIĘCIEM SIŁ PRZECIWNIKA
PROBLEM OBRONY BAZ
ZAKOŃCZENIE
CHRONOLOGICZNE ZESTAWIENIE WAŻNIEJSZYCH WYDARZEŃ
CHARAKTERYSTYKA OKRĘTÓW
BIBLIOGRAFIA
SPIS RYSUNKÓW I ICH ŹRÓDŁA
OBJAŚNIENIE SYMBOLI WYSTĘPUJĄCYCH W SZKICACH SYTUACYJNYCH
SPIS FOTOGRAFII I ICH ŹRÓDŁA
SKOROWIDZ

Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.
Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.