Desperacki rejs
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Oczekiwanie na dostawę

Desperacki rejs (antykwariat)

Autor: John Caldwell
Tłumaczenie: Tadeusz Borysiewicz
Okładka: miękka z obwolutą
Format: 12.5 x 19.5 cm
Liczba stron: 318
Rok wydania: 1965

45,00 zł (brutto) 42,86 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

John Caldwell w książce „Desperacki rejs” opowiada o swojej niesamowitej podróży z Panamy przez Pacyfik do Australii. Nie mogąc znaleźć po zawierusze II wojny światowej innego środka transportu do domu, zdecydował się na rejs na 9 metrowym jachcie żaglowym w towarzystwie dwóch bezdomnych kotów. Smaczku dodaje fakt, iż jachtem tym była ex-"Zjawa" Wagnera.

Rozpoczynając swoją wyprawę John nie potrafił żeglować, nie miał wcześniej nic wspólnego z żeglarstwem. Manewr wyjścia z portu w Balboa, gdzie kupił jacht, próbuje wykonać w oparciu o podręcznik żeglarski. O mały włos nie kończy się zatopieniem kapitana i rozbiciem statku o nowej nazwie "Poganin".

Po tym doświadczeniu, przed wyruszeniem w 8,5 tys. milową podróż, John spędził kilka dni na nauce nawigacji w Zatoce Panamskiej. Tutaj też nie obyło się bez pewnych komplikacji i niewiele brakowało by jacht nie rozbił się na skałach Wysp Perłowych. Po ponownej próbie wypłynięcia, pierwszej nocy zderzył się z pływającym pniem drzewa. W ostatniej chwili udaje mu się wrócić na tonącym jachcie do Wysp Perłowych, gdzie osiada na piaszczystym brzegu.

Po kilku dniach samodzielnej naprawy łodzi, po raz trzeci John Caldwell wypłynął biorąc kurs na Galapagos. Jak się już zdążyliście zorientować braki w wyszkoleniu żeglarskim dalej dawało o sobie znać. Cudem udaje mu się wrócić na pokład po wypadnięciu za burtę i pokonać rekina, którego złowił i jeszcze żywego wciągnął na pokład.......

Po miesiącu dotarł do archipelagu Galapagos, a po następnym, żeglując stale w pasacie, minął Markizy i po kilku dniach, dla odnowienia zapasów, zawinął na wyspę Caroline zamieszkałą przez pierwotnych tubylców.

Dzięki ciągłej praktyce, nauce i niespożytej energii, z dnia na dzień staje się lepszym żeglarzem. Gdy przy Wyspach Cooka nadszedł tropikalny orkan, był przygotowany. Jednak jacht stracił maszt i bukszpryt i zaczyna mocno przeciekać. Już jako wytrawny żeglarz John awaryjnie otaklował jacht, robiąc z bomu pięciometrowy grotmaszt, a z wiosła - malutki bezanmaszt."Poganin" mógł płynąć jedynie z wiatrem i zaledwie z prędkością 1 węzła.


Na tak prowizorycznie otaklowanej łodzi pozostały resztki żywności i wody, które przy ich racjonowaniu miały starczyć na dotarcie, w ciągu 18 dni, do najbliżej położonych wysp Samoa. W rzeczywistości John płynął jeszcze 7 tygodni. Był to okres walki ze straszliwym głodem i pragnieniem oraz związanym z tym osłabieniem organizmu.


Krańcowo wyczerpany dociera do wyspy Tuwuta w archipelagu Fidżi. Tam zmuszony jest rozbić "Poganina" na rafie, by na złamanym maszcie dopłynąć do upragnionego brzegu. Na wyspie, gościnni tubylcy ratują żeglarza od śmierci. Po upływie 3 tygodni udaje się on statkiem koprowym na wyspę Viti Lewu, a następnie drogą lotniczą do Sydney.

Po siedmiu miesiącach od rozpoczęcia rejsu, 3 grudnia 1946 r. może wreszcie objąć ukochaną Mary - przyczynę swojej desperacji.

Y4-2618
Używane
Autor
John Coldwell
Oprawa
miękka z obwolutą
Tłumaczenie
Tadeusz Borysiewicz
Liczba stron
318
Rok wydania
1965

I. Przygotowania
II. Odkotwiczenie
III. Praktyka żeglarska
IV. Próba sił
V. Tonę!
VI. Rozbitek
VII. Przygoda
VIII. Za burtą
IX. Wyspa Malpelo
X. Sztuka nawigacji
XI. Załoga
XII. Wyspy Rozczarowania!
XIII. Zatoka POcztwoa
XIV. Pasaty
XV. Diabeł morski
XVI. Huragan
XVII. Bez masztu
XVIII. Pod awaryjnym takielunkiem
XIX. Zagubiony
XX. Głód
XXI. Głód u wrót lądu
XXII. Ocalenie
XXIII. Tuwuta
XXIV. Staję się krajowcem
XXV. Żagiel!
XXVI. Australia
Słowniczek terminów żeglarskich

Seria książkowa "Naokoło świata" to blisko 200 tytułów, polskiego i światowego reportażu. Ze względu na powszechne trudności z wyjazdami zagranicznymi w okresie PRL'u, seria  cieszyła się bardzo dużą popularnością. Książki były bogato ilustrowane czarno-białymi fotografiami reporterskimi z całego świata. Seria ukazywała się w latach od lipca 1956 roku do czerwca 2008 roku.  Książki o tematyce morskiej z serii „Naokoło Świata":
1) "Czterdziestu na afrykańskim szelfie" Jan Nogaj
2) "Desperacki rejs" John Caldwell
3) "Dobrowolny rozbitek" Alain Louis Bombard
4) "Dom pod żaglami" Krzysztof Barnowski
5) "Ekspedycja Tygrys" Thor Heyerdahl
6) "Ekspedycja Ra" Thor Heyerdahl
7) "Gedanią za oba kręgi polarne" Dariusz Bogucki
8) "Gipsy Moth okrąża świat" Francis Chichester
9) "Islandzki rejs" Dariusz Bogucki
10) "Kajakiem do Indii" Wacław Korabiewicz
11) "Moana" Bernard Gorsky
12) "Ocean lodowaty" Per Olof Sundman
13) "Podróż barką" Derrick Harry Clarke
14) "Półmiskiem przez Atlantyk" Lech Niekrasz
15) "Rejs do Hongkongu" Edward Obertyński
16) "Samotni żeglarze" Jean Merrien
17) "Smak morza" Jacek Ciszewski
18) "Szkoła pod żaglami" Krzysztof Baranowski
19) "Tratwą przez Bałtyk" Andrzej Urbańczyk
20) "Wyprawa Kon-Tiki" Thor Heyerdahl
21) "Wyprawa "Endurance" Alfred Lansing
22) "Zapiski najemnego żeglarza" Krzysztof Baranowski
23) "Z tratwy na tratwę " Bengt Danielsson
24) "Zwariowana łódka" Farley Mowat

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje