Żeglarstwo morskie
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Żeglarstwo morskie (antykwariat)

Autor: Włodzimierz Głowacki
Okładka: miękka
Format: 14 x 20 cm
Liczba stron: 470
Rok wydania: 1979
Wydanie: V

15,00 zł (brutto) 14,29 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

UWAGA - egzemplarz na stronie tytułowej podpisany jest przez poprzedniego właściciela
------------------------------------------------------------------------------------------

Jest to piąte wydanie tego tytułu, które przygotował autor wraz z Kazimierzem Dembowskim. Układ podręcznika został lekko zmieniony, aby był on bardziej dostosowany do unowocześnionego programu szkolenia. Ponadto, w książce znaleźć można rozwiązania na nieprzewidziane w typowym toku nauczania, problemy. Ma on nauczyć czytelnika, w najprostszy i najbardziej dogłębny sposób, jak wywiązywać się z funkcji oficera wachtowego oraz jak poradzić sobie na morzu, w nawet najgorszych momentach.

Książka "Żeglarstwo morskie" zatwierdzona została przez Główną Komisję Szkolenia PZŻ jako podstawowy podręcznik w zakresie nauczania na stopień jachtowego sternika morskiego.

X5-2711
Używane
83-217-2208-3
Autor
Włodzimierz Głowacki
Oprawa
miękka
Format
14 x 20 cm
Liczba stron
470
Rok wydania
1979
ISBN
83-217-2208-3
Wydanie
V

Wstęp do V wydania
Przepisy obowiązujące morskie statki sportowe

      Pochodzenie i zakres rzeczowy przepisów
      Państwowy nadzór nad jachtingiem morskim
      Kompetencje władz żeglarskich
      Rodzaje wód morskich i rodzaje żeglugi
      Morski statek sportowy
      Dokumenty przynależności państwowej jachtu
      Zewnętrzne oznakowanie jachtu morskiego
      Dokumenty bezpieczeństwa żeglugowego
      Wymagania bezpieczeństwa żeglugi
      Ulgi stosowane w czasie szkolenia, treningów i regat
      Ubezpieczenie jachtów morskich
      Organizowanie i uprawianie pływań na wodach morskich
      Uprawnienia, obowiązki i odpowiedzialność armatora jachtu morskiego
      Uprawnienia, obowiązki i odpowiedzialność kapitana jachtu morskiego
      Regulamin służby morskiej
      Prowadzenie dziennika jachtowego
      Zapobieganie zderzeniom na morzu pełnym – MPZZM
      Przepisy żeglugowe na wodach wewnętrznych i terytorialnych
      Organizacja portu jachtowego
      Obowiązek zapobiegania zderzeniom oraz prawne skutki zderzeń i wypadków morskich
      Przepisy dotyczące organizacji ratownictwa morskiego
      Etykieta i zwyczaje jachtowe
Wiadomości o jachtach
      Wprowadzenie ogólne
      Wielkość i wyporność jachtów morskich
      Początki budownictwa jachtowego
      Kształty kadłuba
      Typy morskich jachtów żaglowych używanych w Polsce
      Konstrukcja, osprzęt i wyposażenie jachtów
      Trymowanie jachtu
      Właściwości żeglugowe jachtu
Jachtowa nawigacja terestryczna
      Przedmiot nawigacji
      Orientacja na kuli ziemskiej
      Warunki obserwacji na morzu, horyzont, widnokrąg, refrakcja
      Magnetyzm ziemi i okrętu
      Pływy
      Działanie na statek wiatru i prądu
      Kierunek
      Mapa morska
      Przyrządy nawigacyjne i ich użycie
      Określenie pozycji na morzu
      Praktyczne zadania nawigatora w żegludze na morzu
Locja
      Przedmiot locji
      Morskie pomoce nawigacyjne
Warunki meteorologiczne
      Wpływ pogody na żeglugę
      Podstawowe zjawiska i procesy meteorologiczne
      Służba meteorologiczna
      Komunikaty i sygnały ostrzegawcze
      Przewidywanie pogody
Sygnalizacja morska
      Międzynarodowy kod sygnałowy
      Bandery
Manewrowanie jachtem morskim
      Przygotowanie jachtu i załogi do manewrowania
      Przeprowadzanie ćwiczeń w obsłudze jachtu
      Manewry podstawowe (klasyczne)
      Manewry pod silnikiem
      Holowanie
      Zastosowanie manewrów podstawowych w praktyce
      Żegluga w ciężkiej pogodzie
      Regaty morskie
Zaopatrywanie jachtu i warunki utrzymania zdrowia załogi
      Warunki utrzymania zdrowia
Pomoc medyczna na jachcie morskim
      Cel postępowania ratowniczo-lekarskiego
      Zahamowanie procesów chorobowych
      Walka z bólem
      Ożywianie serca – reanimacja krążeniowa
      Reanimacja oddechowa
      Zapobieganie następstwom procesu chorobowego
      Apteczka jachtowa w pływaniach morskich
Wybór literatury uzupełniającej
Skorowidz rzeczowy

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje