Dookoła świata bez sztormów
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Dookoła świata bez sztormów (antykwariat)

Autor: Andrzej Urbańczyk
Okładka: twarda
Format: 17 x 25 cm
Liczba stron: 300
Rok wydania: 1996

85,00 zł (brutto) 80,95 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

UWAGA - egzemplarz wycofany z obiegu bibliotecznego.
------------------------------------------------------------------------------------------

Autor, który przyżeglował samotnie 100 tysięcy mil, zwraca w swojej książce szczególną uwagę na żeglowanie bezpieczne, ale i skuteczne. Dużą zaletą tej książki są własne koncepcje autora, a także wiele rysunków i map, nieszablonowy, swobodny styl i liczne dygresje. "Dookoła świata bez sztormów" stanowi cenne uzupełnienie biblioteki każdego żeglarza ogarniętego pasją żeglowania dalej niż strefa przybrzeżna i otoczenie jego macierzystego portu.

X5-6
Używane
83-7020-217-9
Autor
Andrzej Urbańczyk
Oprawa
twarda
Format
17 x 25 cm
Liczba stron
300
Rok wydania
1996
ISBN
83-7020-217-9

Sztuka i metafizyka planowania. Czy w ogóle warto czytać tę książkę?

1. Ziemia planeta oceanów

1.1. Oceany

1.2. Wiatry

     1.2.1. Strefy kuli ziemskiej

     1.2.2. Wiatry poszczególnych oceanów

     1.2.3. Wiatry sezonowe

1.3. Falowanie

     1.3.1. Falowanie poszczególnych oceanów

     1.3.2. Falowanie fenomenalne

1.4. Skala Beauforta

1.5. Huragany, cyklony, tajfuny

     1.5.1. Cyklony poszczególnych oceanów

     1.5.2. Rady praktyczne

1.6. Cisze

     1.6.1. Cisze równikowe

     1.6.2. Cisze równikowe poszczególnych oceanów

     1.6.3. Cisze równikowe. Wpływ pozycji Słońca

     1.6.4. Tropikalne strefy wiatrów zmiennych poszczególnych oceanów

     1.6.5. Inne cisze

     1.6.6. Co to znaczy „cisza"?

     1.6.7. Strategia

     1.6.8. Trochę filozofii

1.7. Prady oceaniczne

     1.7.1. Prady poszczególnych oceanów

1.8. Lody morskie

     1.8.1. Lód morski

     1.8.2. Góry lodowe

1.9. Bibliografia do rozdziału 1

2. Źródła informacji

2.1. Mapy morskie

2.2. Klasyfikacja map morskich

     2.2.1. Mapy nawigacyjne

     2.2.2. Mapy informacyjne

          2.2.2.1. Mapy pilotowe

          2.2.2.2. Mapy drogowe

          2.2.2.3. Mapy łodziowe

          2.2.2.4. Inne mapy informacyjne

2.3. Ocean Passages for the World

2.4 Locje, instrukcje nawigacyjne, wiadomostki żeglarskie i inne źródła

2.5. Informacje żeglarzy

2.6. Bibliografia do rozdziału 2

3. Prędkość jachtu

3.1. Jacht - dzielność morska, prędkość, warunki żeglugi

3.2. Prędkość jachtu

3.3. Wykonanie wykresu biegunowego

     3.3.1. Niezbędne oprzyrządowanie

     3.3.2. Zapisywanie danych

     3.3.3. Wykonanie pomiarów

     3.3.4. Opracowanie wyników

     3.3.5. Wykres biegunowy - konstrukcja

3.4. Bibliografia do rozdziału 3

4. Przebyta droga

4.1. Obliczanie przebiegów dobowych

     4.1.1. Przygotowanie danych .

     4.1.2. Arkusz obliczeń

4.2. Czynniki dodatkowe

4.3. Przebieg oceaniczny

4.4. Wybór kursu w stosunku do wiatru

     4.4.1. Wybór kursu w żegludze na wiatr

     4.4.2. Wybór kursu w żegludze z wiatrem

     4.4.3. Korekta kursu przy zmianie kierunku wiatru

     4.4.4. Korekta kursu przy zmianie sity wiatru

4.5. Bibliografia do rozdziału 4

5. Planowanie rejsów oceanicznych

5.1. Rejs, jacht, załoga

5.2. Reguły planowania

     5.2.1. Strefa zagrożenia

     5.2.2. Zgodność z sitami natury

     5.2.3. Rezerwa czasu

5.3. Diagram przebiegu rejsu

5.4. Metodyka planowania rejsu

     5.4.1. Założenia ogólne rejsu

     5.4.2. Motywacja i cel rejsu

5.5. Elementy planowania rejsu

5.6. Anormalne warunki żeglugi

5.7. Bibliografia do rozdziału 5

6. Jakiekolwiek są nasze marzenia

6.1. Stażowy rejs bałtycki, 14 dni żeglugi - 1000 mil

6.2. Okrężne rejsy wokół północnego Atlantyku

     6.2.1. Gdańsk-Newport - Gdańsk

     6.2.2. Szczecin- Wyspy Kanaryjskie-Antyle-Wybrzeże Stanów Zjednoczonych-Szczecin

6.3. Z Ameryki Północnej przez Hawaje do Japonii i z powrotem

6.4. Rejsy dookoła świata. Trasa na zachód przez. Cieśninę Torresa i trasa na wschód przez przylądek Horn

     6.4.1. Rejs dookoła świata trasa na zachód, przez Cieśninę Torresa

     6.4.2. Rejs dookoła świata trasa na wschód przez przylądek Horn

     6.4.3. Rejs dookoła świat trasa na wschód przez przylądek Horn Wariant non stop

6.5. Bibliografia do rozdziału 6

7. Strategiczne miejsca oceanów

7.1. Kanał Kiloński 59°N-9-10°E

7.2. Wyspy Kanaryjskie 28°N- 15°W

7.3. Wschodnie wybrzeże Stanów Zjednoczonych od 25°N do 43°N

7.4. Kanał Panamski 9°N-79°W

7.5. Kanał Sueski 30-32°S-33°N

7.6. Południowa Afryka. Kapsztad 34°S - 18°E, Durban 30°S-31°E

7.7. Polinezja Francuska, Tahiti 17°S - 150°W

7.8. Samoa, Pago Pago 14°S -171°W

7.9. Cieśnina Torresa 11°S - 142°E

7.10. Port Darwin 12°S- 131°E

7.11. Sydney 34°S -151°E

7.12. Zachodnie Wybrzeże Stanów Zjednoczonych 33-49°N

7.13. Archipelag Hawajski, Honolulu 20°N- 158°W

7.14. Centralna Japonia, Jokohama 35°N- 140°E

7.15. Przypadek Horn 56°S-67°W, Cieśnina Magellana 53°S -67°- 75°W

7.16. Bibliografia do rozdziału 7

8. Kotwice podnieś!

Spis tabel

Tab. 1. Podział oceanów

Tab. 2. Podział mórz

Tab. 3. Kierunki monsunów

Tab. 4. Cyklony poszczególnych oceanów

Tab. 5. Generalne kierunki i okresy występowania monsunów

Tab. 6. Lokalne wiatry sztormowe

Tab. 7. Dane empiryczne falowania

Tab. 8. Parametry fali odpowiadające danej prędkości wiatru

Tab. 9. Wielkość falowania maksymalnego

Tab. 10. Oryginalna wersja skali Beauforta
Tab. 11. Zmodyfikowana skala Beauforta

Tab. 12. Wersja międzynarodowa skali Beauforta

Tab. 13. Rozszerzona skala Beauforta

Tab. 14. Grafik występowania cyklonów na poszczególnych oceanach

Tab. 15. Częstość występowania cyklonów

Tab. 16. Amerykańskie mapy pilotowe

Tab. 17. Angielskie mapy drogowe

Tab. 18. Mapy łodziowe

Tab. 19. Samotne przejścia przylądka Horn

Tab. 20. Samotne przejścia Japonia- Kalifornia

Tab. 21. Prawdopodobieństwa prawdziwości relacji

Tab. 22. Kronika tragicznych regat Fastnet 1979

Tab. 23. Tabela notowania danych pomiarowych

Tab. 24. Tabela prędkości rzeczywistej i kursu rzeczywistego

Tab. 25. Arkusz sit wiatrów i parametrów wiązanych

Tab. 26. Prędkość prądu z poszczególnych kierunków i parametry związane

Tab. 27. Procentowy udział poszczególnych sit poruszających jacht

Tab. 28. Tabela przyrostu prędkości jachtu na poszczególnych kursach pełnych

Tab. 29. Tabela huraganów na pin. Atlantyku (1931-1972)

Tab. 30. Charakterystyka sytuacji żeglugowej na trasie San Francisco - Hawaje

Tab. 31. Harmonogram rejsu wokółziemskiego droga na wschód przez przylądek Horn

Tab. 32. Data mijania poszczególnych punktów trasy wokółziemskiej w samotnych rejsach non stop

Tab. 33. Czas przebywania poszczególnych odcinków trasy wokołoziemskiej w samotnych rejsach non stop

Tab. 34. Planowane czasy przelotów

Pięćdziesięciolecie działalności ANDRZEJA URBAŃCZYKA (pierwszy głośny rejs i pierwsza książka w wieku 21 lat) jest okazją do podsumowania wyjątkowo różnorodnej aktywności niezwykłego człowieka. Jego twórczość literacka, działalność naukowa i sukcesy żeglarskie są atutami niecodziennymi. W maksymalnym skrócie:

PISARZ NAWIEDZONY MORZEM, jak nazwali Urbańczyka krytycy, jest autorem ponad 50 książek - dzieł tak różnorodnych, jak: reportaże, zbiory opowiadań, wspomnienia autobiograficzne, poezje, aforyzmy. Ballad i piosenek z własną muzyką, podręczników. Ba, książki kucharskiej i dowcipnego "Alfabetu Urbańczyka". Większość książek przetłumaczono w 12 krajach.

INŻYNIER, PRACOWNIK NAUKOWY - nie mając świadectwa dojrzałości (trzykrotne nie zdani matury) uzyskał z wyróżnieniem tytuł magistra inżyniera chemii, Politechniki Gdańskiej. Doktorat, jak przystało kapitanowi wielkich wód, otrzymał za dysertację "Światowy samotny jachting oceaniczny". Ponadto napisał: 22 publikacje naukowe oraz 120 fachowych. Współbudowniczy amerykańskich lądowników marsjańskich Viking I i Viking II.

ŻEGLARZ OCEANICZNYCH SZKLAKÓW - kapitan jachtowy żeglugi wielkiej, zorganizował i dowodził między innymi: tratwą NORD przez Bałtyk, otwartą szalupą NORD II przez Atlantyk, samotny rejs NORD III San Francisco - Hawaje - Yokohama - San Francisco (Rekord Guinnessa). Wokółziemski samotny rejs NORD IV, trzy próby opłynięcia samotnie Ziemi w ciągu 100 dni na NORD V. Transpacyficzny rejs tratwą NORD VI (Rekord Guinnessa). Łącznie 120tys. mil pod żaglami, w tym 75tys. samotnie.

TROFEA i LAURY - nagrody: "Rejs Roku": Wielka Nagroda Honorowa, Rejs Roku (I, II, III, III) - rekord. Medale: "Za zasługi dla Marynistyki Polskiej", "Za Szczególne Zasługi dla Żeglarstwa Polskiego", "Medal Świętego Wojciecha" i inne. Nagrody: Slocum Golden Circle, Magnum Trophaeum. Zasłużony Pracownik Morza - złoto, dwukrotnie. Honorowe członkostwa: Slocum Society, Fellowship of Explorers Club of America.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje

Szczegóły dotyczące zgodności produktu z przepisami: Producent odpowiedzialny za produkt

Odpowiedzialność za produkt

Producent Producent: Alma - Press Sp. z o.o. Adres: ul. Lędzka 44a Miasto: 01-446 Warzawa Kraj: Polska E-mail: alma@almapress.com.pl Telefon: +48228772704