Niespełnione Marzenia o Polsce Morskiej
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Niespełnione Marzenia o Polsce Morskiej

Autor: Zbigniew Teplicki
Okładka: miękka foliowana
Format: 15 x 20,5 cm
Liczba stron: 245
Rok wydania: 2003
ISBN: 83-912007-3-6

25,00 zł (brutto) 23,81 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Interesująca pozycja książkowa o tematyce morskiej, w której autor, m.in. były dyrektor naczelny Zjednoczenia Portów Morskich i Zarządu Portu Gdynia, a także wiceprezydent i prezydent GAL-u w Nowym Jorku, opisuje 45 lat swego aktywnego życia zawodowego, w tym kulisy wielu ważnych decyzji i wydarzeń dla spraw polskiego morza.
Oprócz wątków wspomnieniowych opisujących ciekawe, wręcz rewelacyjne zdarzenia z jego życia zawodowego przez karty książki przewija się głęboki żal za zmarnotrawienie dorobku tysięcy pasjonatów, którzy najpierw odbudowali polską gospodarkę morską, po straszliwych zniszczeniach drugiej wojny światowej, a potem rozbudowali ją do poziomu, który mogło Polsce pozazdrościć wiele bardziej rozwiniętych krajów, również UE.

Franciszek Sokół napisał „... każdy naród, który panuje nad morzem wie, co to jest pomyślność i cieszy się dobrobytem. Każdy naród, który traci panowanie nad morzem traci równocześnie bogactwo nad morzem traci równocześnie bogactwo i wolność." W ostatnich kilkunastu latach postępowaliśmy zupełnie odwrotnie niż rekomendował ten mądry i rzutki komisarz rządu w Gdyni. Czyżbyśmy postąpili tak nierozsądnie wyłącznie z braku wyobraźni i kompetencji -jedynie w imię jakże naiwnej, często bezmyślnej ... naprawy Rzeczpospolitej?

Czytelnik, który przeczyta tę interesującą książkę dowie się o wielu interesujących nieznanych wydarzeniach i incydentach towarzyszących rozwojowi portów morskich i żeglugi a także spedycji w tych czasach.
Ludziom czynnie zaangażowanym w kontynuacji dzieła Eugeniusza Kwiatkowskiego, inżyniera Wendy i wielu, wielu innych prekursorów uprawy naszego morza ciężko jest dzisiaj żyć ze świadomością, że to co stanowiło treść ich życia i przyniosło tak wspaniałe efekty (flota PLO liczyła w szczytowym okresie nawet 188 statków o nośności 1 ,2 mln DWT, nowoczesny Port Północny w Gdańsku i bazy przeładunków ładunków masowych w Świnoujściu, licząca ponad 120 jednostek rybacka flota dalekomorska, 2 wyższe uczelnie morskie itp.) w tak dużym stopniu zostało już zmarnotrawione albo znajduje się na najlepszej drodze by to niebawem nastąpiło.

B6-148
Autor
Zbigniew Teplicki
Oprawa
miękka, foliowana
Format
15 x 20,5 cm
Liczba stron
245
Rok wydania
2003
ISBN
83-912007-3-6
Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.