Moje pożegnanie z Afryką, RPA ludzie i statki
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Moje pożegnanie z Afryką, RPA ludzie i statki

Autor: Władysław Kaźmierczak
Okładka: twarda
Format: 17,5 x 24,5 cm
Liczba stron: 464
Rok wydania: 2005
ISBN: 83-922007-5-6

63,00 zł (brutto) 60,00 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

W literaturze wspomnieniowej ostatnich lat, niezależnie od tego, kto i z jakim bagażem osobistych przeżyć, różnorakich doświadczeń przystąpił do ich spisania, to tę książkę, dającą się bez trudu zaliczyć właśnie do nurtu wspomnieniowego i oddawaną teraz do rąk Czytelników, przynajmniej wedle rozeznania jej wydawcy, z pewnością trzeba uznać za pozycję wyjątkową.

Nie była z góry przez Autora - o czym sam zaznacza w odautorskiej notce - zaplanowanym przedsięwzięciem pisarskim. Poddając się wyznacznikom losu, sprowokowanego stanem wojennym w Polsce, i za sprawą owego losu wybierając wraz z najbliższymi emigrację bynajmniej nie wskutek jedynie czysto politycznych przesłanek, a w poszukiwaniu przede wszystkim zawodowego spełnienia, którego nie mógłby doznać w kraju ogarniętym po 13 grudnia 1981 roku wprowadzeniem wojennych ograniczeń, nasz Autor na blisko dwadzieścia lat opuścił Europę, Polskę, na rzecz pobytu w Republice Południowej Afryki. Nie był to jednak wybór od dawna wymarzony. Zadecydował pewien zbieg okoliczności. Można nawet powiedzieć: tak czy inaczej, w konsekwencji - szczęśliwy dlań przypadek. Po lekturze tej książki, a do której serdecznie zapraszamy, Czytelnicy zapewne łatwo sami rozstrzygną, czy gdyby nie wyjazd Autora z rodziną do państwa leżącego na południowym skraju afrykańskiego kontynentu, by podjąć tam pracę w armatorskiej firmie... to czy ta książka napisana w takim narracyjnym stylu, z taką opisową pasją geograficzno - przyrodniczą w ogóle by powstała? Bo debiutanckie dzieło Autora - Władysława Kaźmierczaka, podkreślmy dla porządku - inżyniera budownictwa okrętowego, znawcy działań armatorskich, czyli shippingowca, w swej jakże plastycznej warstwie językowo - obrazowej, stanowi z jednej strony ?rozliczenie? się z przeżytych na dalekiej obczyźnie lat w sferze zawodowej, rodzinnej i towarzyskiej pośród miejscowej polonii oraz służbowych, biznesowych w imieniu swego pracodawcy niemal po całym świecie wyjazdów (w tym także do Polski w sprawie nawiązania kontaktów ze Stocznią Szczecińską), zaś z drugiej - jest swego rodzaju przewodnikiem po politycznych, gospodarczych i przyrodniczych drogach zwłaszcza Republiki Południowej Afryki. Wynikłym z zafascynowania tym afrykańskim krajem, jego historią, współczesnością, w wielu przypadkach, zdaniem Autora, przypominającą rytm niedawnych zdarzeń w Polsce. Stąd przytoczona tu na wstępie wyjątkowość owej książki, której zawartość tekstową z powodzeniem można określić, iż jest książką o cechach wspomnieniowo - dygresyjnych, zresztą wzajemnie się przenikających. Prawie dwudziestoletni pobyt Autora w Republice Południowej Afryki, wcześniejszy w Polsce, jak i później na obczyźnie, a także obecny charakter jego zatrudnienia, związanego z shippingiem, skłoniły do wydania tejże książki w serii wydawniczej ?Księgi Floty Ojczystej?; w porozumieniu i za zgodą Pracowni Historii Akademii Morskiej w Gdyni, która tę "serię" przed laty zainicjowała.Henryk Spigarski

B2-370
Autor
Władysław Kaźmierczak
Oprawa
twarda
Format
17,5 x 24,5 cm
Liczba stron
464
Rok wydania
2005
ISBN
83-922007-5-6
Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.