W literaturze wspomnieniowej ostatnich lat, niezależnie od tego, kto i z jakim bagażem osobistych przeżyć, różnorakich doświadczeń przystąpił do ich spisania, to tę książkę, dającą się bez trudu zaliczyć właśnie do nurtu wspomnieniowego i oddawaną teraz do rąk Czytelników, przynajmniej wedle rozeznania jej wydawcy, z pewnością trzeba uznać za pozycję wyjątkową.
Nie była z góry przez Autora - o czym sam zaznacza w odautorskiej notce - zaplanowanym przedsięwzięciem pisarskim. Poddając się wyznacznikom losu, sprowokowanego stanem wojennym w Polsce, i za sprawą owego losu wybierając wraz z najbliższymi emigrację bynajmniej nie wskutek jedynie czysto politycznych przesłanek, a w poszukiwaniu przede wszystkim zawodowego spełnienia, którego nie mógłby doznać w kraju ogarniętym po 13 grudnia 1981 roku wprowadzeniem wojennych ograniczeń, nasz Autor na blisko dwadzieścia lat opuścił Europę, Polskę, na rzecz pobytu w Republice Południowej Afryki. Nie był to jednak wybór od dawna wymarzony. Zadecydował pewien zbieg okoliczności. Można nawet powiedzieć: tak czy inaczej, w konsekwencji - szczęśliwy dlań przypadek. Po lekturze tej książki, a do której serdecznie zapraszamy, Czytelnicy zapewne łatwo sami rozstrzygną, czy gdyby nie wyjazd Autora z rodziną do państwa leżącego na południowym skraju afrykańskiego kontynentu, by podjąć tam pracę w armatorskiej firmie... to czy ta książka napisana w takim narracyjnym stylu, z taką opisową pasją geograficzno - przyrodniczą w ogóle by powstała? Bo debiutanckie dzieło Autora - Władysława Kaźmierczaka, podkreślmy dla porządku - inżyniera budownictwa okrętowego, znawcy działań armatorskich, czyli shippingowca, w swej jakże plastycznej warstwie językowo - obrazowej, stanowi z jednej strony ?rozliczenie? się z przeżytych na dalekiej obczyźnie lat w sferze zawodowej, rodzinnej i towarzyskiej pośród miejscowej polonii oraz służbowych, biznesowych w imieniu swego pracodawcy niemal po całym świecie wyjazdów (w tym także do Polski w sprawie nawiązania kontaktów ze Stocznią Szczecińską), zaś z drugiej - jest swego rodzaju przewodnikiem po politycznych, gospodarczych i przyrodniczych drogach zwłaszcza Republiki Południowej Afryki. Wynikłym z zafascynowania tym afrykańskim krajem, jego historią, współczesnością, w wielu przypadkach, zdaniem Autora, przypominającą rytm niedawnych zdarzeń w Polsce. Stąd przytoczona tu na wstępie wyjątkowość owej książki, której zawartość tekstową z powodzeniem można określić, iż jest książką o cechach wspomnieniowo - dygresyjnych, zresztą wzajemnie się przenikających. Prawie dwudziestoletni pobyt Autora w Republice Południowej Afryki, wcześniejszy w Polsce, jak i później na obczyźnie, a także obecny charakter jego zatrudnienia, związanego z shippingiem, skłoniły do wydania tejże książki w serii wydawniczej ?Księgi Floty Ojczystej?; w porozumieniu i za zgodą Pracowni Historii Akademii Morskiej w Gdyni, która tę "serię" przed laty zainicjowała.Henryk Spigarski
- Autor
- Władysław Kaźmierczak
- Oprawa
- twarda
- Format
- 17,5 x 24,5 cm
- Liczba stron
- 464
- Rok wydania
- 2005
- ISBN
- 83-922007-5-6
![Rodzaje dostawy](/img/delivery.jpg)
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
![ORLEN paczka](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-orlen-paczka.jpg)
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
![PACZKOMATY INPOST](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-inpost.jpg)
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.![Poczta Polska](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-poczta-polska.jpg)
Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
![Kurier DHL](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-dhl.jpg)
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.