UWAGA - egzemplarz wycofany z obiegu bibliotecznego.
------------------------------------------------------------------------------------------
“Wyprawa lorda Ansona dookoła świata: 1740-1744“ jest cenną kartą z dziejów żeglugi po nieznanych wówczas obszarach Oceanu Spokojnego, z dziejów walk na morzu o supremację między Anglią i Hiszpanią. Książka powstała ponad dwieście lat temu, jej autorem jest R. Walter, kapelan wyprawy, ale złożyły się na nią również zapiski dowódcy wyprawy i notatki z dzienników okrętowych. Skrupulatny, beznamiętny zapis codziennych zdarzeń i faktów, które dziś wydają się niewiarygodne, a które były chlebem powszednim marynarzy tamtych czasów, stał się bestselerem światowej prozy morskiej. W swej ojczyźnie doczekał się przeszło dwudziestu wydań w różnych opracowaniach.
------------------------------------------------------------------------------------------
- Autor
- Ryszard Walter
- Oprawa
- miękka
- Format
- 12.5 x 19.5 cm
- Liczba stron
- 232
- Rok wydania
- 1962
Wstęp
KSIĘGA PIERWSZA
1. O wyposażeniu eskadry od chwili jej zorganizowania do wyruszenia z St. Helens
2. Przejście z St. Helens na Maderę
3. Historia eskadry hiszpańskiej, dowodzonej przez Don Pizarro
4. Z Madery na Wyspę Św. Katarzyny
5. Dzieje pobytu na Wyspie Św. Katarzyny, opis tejże i krótkie wiadomości o Brazylii
6. Od Wyspy Św. Katarzyny do Zatoki Św. Juliana. Krótkie wiadomości o tej zatoce i o krainie na południe od Rio de la Plata
7. Odbicie z Zatoki Św. Juliana i żegluga do cieśniny Le Maire
8. Od cieśniny Le Maire do Przylądka Noir
9. Obserwacje i wskazówki, które mogą ułatwić w przyszłości opłyniecie Przylądka Horn
10. Od Przylądka Noir do wysp Juan Fernandez.
KSIĘGA DRUGA
1. Czerwiec 1741. Przybycie „Centuriona" na wyspy Juan Fernandez. Opis wysp
2. Przybycie okrętu „Gloucester" i pinasa „Anna" i ich przygody
3. Krótki opis przygód pinasa „Anna". Wiadomość o katastrofie „Wagera" i o wycofaniu się dwóch pozostałych okrętów eskadry „Severna" i „Pearla"
4. Nasze poczynania na wyspie Juan Fernandez od chwili przybycia „Anny" aż do odbicia od wyspy
5. Żegluga od chwili opuszczenia Juan Fernandez do osiągnięcia Paity
6. Zdobycie Paity
7. Odbicie z Paity i zawiniecie na Quibo
8. Pobyt na Quibo i opis tej miejscowości
9. Z Quibo do wybrzeży Meksyku
10. Handel miedzy Manila na wyspie Luzon a portem Acapulco na wybrzeżu Meksyku
11. Krążymy przed Acapulco
12. Opis zatoki Chequetan, sąsiedniego wybrzeża i okolicy
13. Wydarzenia w zatoce Chequetan aż do wyruszenia eskadry do Azji
KSIĘGA TRZECIA
1. Od brzegów Meksyku do Wysp Ladrones, czyli Marianów
2. Nasze przybycie na Tinian, opis wyspy i naszych poczynań do chwili dryfowania „Centuriona" na morze
3. Wydarzenia na Tinian
4. Przygody „Centuriona" po wygnaniu go na morze
5. Prace na Tinian aż do odbicia „Centuriona". Opis Wysp Ladrones
6. Z Tinian do Makau
7. Pobyt w Makau
8. Z Makau do Przylądka Espiritu Santo. Zdobycie galeonu z Manili
9. Wydarzenia na rzece Kanton
10. Wydarzenia w Kantonie i powrót „Centuriona" do Anglii
Stolniczek użytych w tekście terminów żeglarskich
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.