Historia jednej z najbardziej niedocenianych operacji II wojny światowej. Operacja nosiła kryptonim "Torch", w czasie której przeprowadzono desantu morskiego na taką skalę, do tej pory niespotykaną skalę. To dzięki doświadczeniom tej operacji można było później otworzyć drugi front w Europie. I to właśnie operacja "Torch" była początkiem końca Rommla w Afryce.
Autor będąc osobiście na pokładzie jednego z okrętów, mógł spisywać relacje żołnierzy i oficerów niejako z pierwszej ręki. Książka "Operacje na wodach północnoafrykańskich" ma olbrzymie znaczenie dla poznania przebiegu najdziwniejszej operacji II wojny światowej. A była to "dziwna wojna", której nie chcieli zarówno obrońcy jak i atakujący. Dowódcy amerykańscy wpajali żołnierzom, że mają walczyć tak, jakby walczyli z Niemcami. To samo mówili dowódcy francuscy podległym im oddziałom.
- Autor
- Samuel Eliot Morison
- Oprawa
- miękka
- Format
- 15 x 21,5 cm
- Liczba stron
- 336
- Rok wydania
- 2021
- ISBN
- 978-83-66649-55-2
- Seria
- Seria z kotwiczką
Od wydawcy
Przedmowa
Skróty użyte w tekście
I. EKSPEDYCJA PRZECIWKO FRANCUSKIEMU MAROKU
1. PRZYGOTOWANIA lipiec 1940 - październik 1942
1. Dyplomatyczne współzawodnictwo o Północną Afrykę
2. Decyzja, 25 lipca 1942
3. Zachodnia Morska Grupa Operacyjna
2. PRZEJŚCIE 20 października - 7 listopada 1942
3. LĄDOWANIE W FEDHALA 8 listopada 1942
1. Początek lądowania
2. Francuska strona barykady
3. Bitwa o plaże
4. BITWA MORSKA POD CASABLANKĄ 8 listopada 1942
1. Bazujące na lotniskowcach samoloty
2. Ostrzał artyleryjski
3. Poranna bitwa morska
4. Popołudniowe starcia
5. PÓŁNOCNA GRUPA UDERZENIOWA 7 - 11 listopada 1942
1. Warunki i cele
2. Ostrzał artyleryjski
3. Poranna bitwa morska
4. Dallas wychodzi zwycięsko
6. POŁUDNIOWA GRUPA OPERACYJNA 7 - 11 listopada 1942
1. Problem
2. Uderzenie
3. Wsparcie ogniowe i z powietrza
4. Rozładunek i bunkrowanie paliwa
7. MAROKO ZAJĘTE 9 listopada - 1 grudnia 1942
1. Wydarzenia w Fedhali
2. Francuska wrogość ustąpiła
3. Oś chwyta rękę
4. Przeprowadzka do Casablanki
II. EKSPEDYCJA PRZECIWKO ALGIERII I TUNEZJI
8. PRZYGOTOWANIA
1. Plany i cele
2. La Haute Politique
9. ZAJĘCIE ALGIERU 8 - 15 LISTOPADA 1942
1. Wschodnia Morska Grupa Operacyjna
2. Lądowania
3. Flotylla Thomasa Stone'a
4. Rajdy powietrzne 8 - 15 listopada
5. Znowu polityka
6. Bougie i Bone zdobyte
10. ZAJĘCIE ORANU 8 - 11 listopada 1942
1. Plany i siły
2. Hartland i Walney
11. MARYNARKA WOJENNA W KAMPANII TUNEZYJSKIEJ listopad 1942 - maj 1943
1. Wyścig o Tunezję listopad - grudzie n 1942
2. Budowa Zjednoczonych Narodów
3. Północna Afryka oczyszczona z osi
4. Operacje kutrów torpedowych
5. Pojawienie się nowych okrętów desantowych
12. PANTELLERIA
1. Zakotwiczony lotnoskowiec
2. Pelagie
SERIA Z KOTWICZKĄ (alfabetycznie)
1) 10 lat i 20 dni. Wspomnienia 1935-1945
2) Admiral Scheer. Krążownik dwóch oceanów
3) Admirał. Biografia Józefa Unruga
4) Admirał Świrski
5) Aleuty, Wyspy Gilberta i Marshalla. Czerwiec 1942 - kwiecień 1944
6) Ali Cremer, U-333
7) Atlantycka ruletka: Opowieść o "St Croix", U305 i Bitwie o Atlantyk
8) Bezgłośna formacja
9) Bitwa o Atlantyk. Wrzesień 1939 - maj 1943
10) Bita u przylądka Matapan
11) Boski Wiatr. Japońskie Formacje Kamikaze w II Wojnie Światowej
12) Cisi myśliwi
13) Diabeł morski. Przygody mojego życia
14) Dowódca niszczyciela
15) Do ostatniego salutu banderze. Wspomnienia dowódcy austro-węgierskiego okrętu podwodnego
16) Fala za falą.... Wspomnienia dowódcy ORP "Piorun"
17) Granatowa załoga
18) Guadalcanal
19) Komandor Bolesław Romanowski
20) Krążownik Kormoran
21) Leyte
22) Marynarski worek wspomnień
23) Midway. Historia Japońskiej Marynarki Wojennej
24) Moja droga do Scapa Flow
25) Moja wojna. Wspomnienia ostatniego dowódcy ORP „Dzik”
26) Moje życie
27) Morskie diabły
28) Morze Koralowe, Midway i działania okrętów podwodnych. Maj 1942 - sierpień 1942
29) Na stanowiska bojowe!
30) Na stanowiska startowe
31) Niezłomny. Autobiografia komandora Zbigniewa Węglarza
32) Nowa Gwinea i Mariany. Marzec 1944 - Sierpień 1944
33) Operacje na wodach północno-afrykańskich. Październik 1942-1945
34) Ostatni U-boot!
35) Ostatni z Cuszimy
36) Pancernik „Bismarck”
37) Pancernik Musashi
38) Patrole "Orła"
39) Pochodnie nad Atlantykiem
40) Podwoda wojna
42) Podwodni Kamikadze
43) Podwodne pojedynki
44) Polowanie na Atlantyku
45) P.Q.17
46) Premiera na Pacyfiku. Tom 1
47) Premiera na Pacyfiku. Tom 2
48) Przełamanie bariery Bismarcka. 22 lipca 1942 - 1 maja 1944
49) Rycerze głębin
50) Rycerze małej floty
51) Samotny Wilk. Życie i śmierć asa U-bootów Wernera Henke
52) S.M.S. Emden i jego dowódca
53) Stalowe Fortece tom.1
54) Stalowe Fortece tom.2
55) Stalowe Fortece tom.3
56) Stalowe Fortece tom.4
57) Statki pułapki
58) Szum młodości
59) Śmiejąca się krowa. Opowieść dowódcy U-boota
60) Torpeda w celu
61) U-380. Okręt z koniczynką. W rejsie bojowym z Rötherem i Brandim na Atlantyku i Morzu Śródziemnym
62) U-38. Śladami Vikingów na pokładzie U-boota
63) U-booty znów atakują
64) Uwaga torpeda! Pal!
65) Wahoo. Historia najsłynniejszego amerykańskiego okrętu podwodnego II wojny światowej
66) Wilkołak mórz. U-64 poluje na wroga
67) Wilk na Atlantyku. Biografia Otto Kretschmera
68) Wojna U-Bootów na Morzu Norweskim
69) Wolfgang Lüth. As U-bootów
70) Wschodzące słońce na Pacyfiku. 1931 - Kwiecień 1942
71) Wspomnienia
72) W kręgu U-bootów. Tom 1
73) W kręgu U-bootów. Tom 2
74) W kręgu U-bootów. Tom 3
75) W kręgu U-bootów. Tom 4
76) W pościgu za „Bismarckiem”
77) Yamamoto
78) Zapomniana flota. Mokrany
79) Zatopieni
80) Żelazne trumny
SAMUEL E. MORISON - profesor historii na Uniwersytecie w Harwardzie, którego dziełem życia jest 14-tomowa historia US Navy w drugiej wojnie światowej. Na polecenie prezydenta Roosevelta miał nieograniczony dostęp do wszystkich pól walk i uczestników wydarzeń. Dwukrotny laureat Pulitzera za książki: "Wschodzące słońce na Pacyfiku" oraz za biografię żeglarza John Paul Jone.
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.