Na stanowiska startowe!
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Nowy

Na stanowiska startowe!

Autor: Daniel V. Gallery
Tłumaczenie: Aleksander Pogorzelski
Okładka: miękka
Format: 14,5 x 20,5 cm
Liczba stron: 230
Rok wydania: 2020
Wydanie: II
ISBN: 978-83-66649-34-7

39,90 zł (brutto) 38,00 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Daniel Vincent Gallery urodził się w 1901 roku w Chicago, w rodzinie katolickiej. Ma to, jak się później okaże, zasadnicze znaczenie dla jego poglądów dotyczących okresu powojennego.
W roku 1917 wstąpił do US Naval Akademy w Annapolis. Wcześnie specjalizował się w lotnictwie morskim. W roku 1920 wziął udział w zawodach olimpijskich w Antwerpii, startując w zapasach. W 1942 roku objął dowództwo amerykańskiej grupy lotniczej w Reykjaviku, której udało się zniszczyć jednego U-boota. W 1943 roku objał dowództwo lotniskowca eskortowego USS Guadalcanal, zbudowanego „potokową” metodą Kaisera. Wielu marynarzy miało raczej sceptyczny stosunek do tej metody budowy okrętów. Podejrzewano, że w przypadku natrafienia przez nie na silniejszy sztorm, połamią się one jak zabawki. Na szczęście nie było tak źle, jak przepowiadali pesymiści, i okręty budowane metodą Kaisera trzymały się na wodzie zaskakująco dobrze.
Na flagowym USS Guadalcanal Dan Gallery dowodził kolejno dwiema grupami zwalczającymi U-booty: Task Group 21.12 (zatopiła U-544), oraz Task Group 22.3, która wsławiła się zatopieniem U-515 Wernera Henke oraz U-68. Ale niewątpliwie największym sukcesem Gallerego było wzięcie abordażem U-505 (04.07.1944) i doprowadzenie go na Bermudy z bezcennymi książkami kodowymi.
Dan Gallery był bezwzględnie typem kowboja, któremu dano do ręki okręt zamiast pistoletów. Gdy piloci marudzili, że w taką pogodę czy też z powodu ciemności nie można latać, sam dawał im przykład, wsiadając do samolotu i wzbijając się w powietrze na oczach zdumionej załogi. Niektóre z jego przemówień do załóg przejdą na pewno do annałów historii Marynarki USA, jak na przykład wygłoszone po pierwszym sukcesie grupy w Reykjaviku. W przemówieniu tym zwrócił przede wszystkim uwagę na rolę sprawnego WC w bazie, temu przypisując przede wszystkim sukces załogi, która trafiła U-boota. Czytając jego wspomnienia, ma się czasem wrażenie, że mamy oto dalszy ciąg przygód Yossariana z „Paragrafu 22” Josepha Hellera, a niekiedy „Dobrego wojaka Szwejka” Haška.
W chwili zakończenia wojny Dan Gallery, już w stopniu kontradmirała, dowodził lotniskowcem USS Hancock. Po wojnie działał w sztabie Operacji Morskich US Navy. Podczas konfliktu koreańskiego dowodził 6 Dywizjonem Lotniskowców, który brał bezpośredni udział w walkach.
Nienawidził komunistów. Przede wszystkim za ich światopogląd ateistyczny. Był stanowczym wrogiem ułożenia dobrych stosunków z komunistami po wojnie. Zmarł w 1977 roku.
Dla tych czytelników, którzy znają dzieje Wernera Henke (książka „Samotny Wilk” opublikowana w serii z kotwiczką), ta książka jest przedstawieniem drugiej strony dramatu, który rozegrał się na Atlantyku, i później, w Stanach Zjednoczonych, gdzie dręczony psychicznie Henke popełnił samobójstwo.
Ale trudno ją sprowadzić jedynie do wątku Henkego. Gallery osiągnął słuszną sławę jako pogromca U-bootów. Jego pomysłowość i nieschematyczna działalność zapewne stała się źródłem jego sukcesów. Z drugiej strony jego postawa wobec Henkego jest dwuznaczna moralnie.
W każdym bądź razie jedno jest pewne. Lektura książki Dana Gallerego dostarczy nam wielu wrażeń.

00-2436
978-83-66649-34-7
Autor
Daniel V. Gallery
Oprawa
miękka
Tłumaczenie
Aleksander Pogorzelski
Format
14,5 x 20,5 cm
Liczba stron
230
Rok wydania
2020
ISBN
978-83-66649-34-7
Wydanie
II
Seria
Seria z kotwiczką
Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje