Siłownie okrętowe cz.2 Instalacje/ Basic of Ship Propulsion p.2 Engine room and ship systems
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Oczekiwanie na dostawę

Siłownie okrętowe cz.2 Instalacje/ Basic of Ship Propulsion p.2 Engine room and ship systems

Autorzy: Zygmunt Górski, Mariusz Giernalczyk
Okładka: miękka
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 322
Rok wydania: 2014
ISBN: 978-83-7421-203-8

47,00 zł (brutto) 44,76 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

„Basic of ship propulsion”, part II, „Engine room and ship systems” to anglojęzyczna wersja podręcznika autorstwa Mariusza Giernalczyka i Zygmunta Górskiego pt. „Siłownie okrętowe”, cz. II, „Instalacje okrętowe”. W przystępny sposób omawia szczegółowo instalacje okrętowych siłowni spalinowych, okrętowych siłowni turbinowych, a także instalacje ogólnookrętowe. Do instalacji siłowni spalinowych zalicza instalacje: wody chłodzącej, oleju smarnego, paliwowe, instalację sprężonego powietrza i parową oraz instalacje oleju grzewczego. W zakresie dotyczącym siłowni turbinowych scharakteryzowano instalacje siłowni turboparowych i turbogazowych, natomiast w ramach instalacji ogólnookrętowych wymieniono oraz omówiono instalacje zęzowe, balastowe, przeciwpożarowe, wody sanitarnej i ścieków sanitarnych. Ponadto zalecane pozycje literaturowe podano w bibliografii na końcu podręcznika.

Niniejszy podręcznik to wersja dwujęzyczna, strona parzysta to informacje w języku polskim, natomiast sąsiadująca strona nieparzysta to przekład na język angielski.

D1-2136
Nowy
978-83-7421-203-8
Oprawa
miękka
Liczba stron
322
Autorzy
Zygmunt Górski, Mariusz Giernalczyk
Rok wydania
2014
ISBN
978-83-7421-203-8

SPIS TREŚCI W JĘZYKU POLSKIM
Wstęp
Wykaz symboli
Instalacje okrętowe
1.Instalacje okrętowych siłowni spalinowych
  1.1. Instalacje wody chłodzącej
    1.1.1. Instalacja wody słodkiej chłodzącej cylindry i głowice silników spalinowych
    1.1.2. Instalacja chłodzenia tłoków wodą słodką
    1.1.3. Instalacja chłodzenia wtryskiwaczy
    1.1.4. Instalacja wody morskiej
    1.1.5. Centralny system chłodzenia
    1.1.6. Główne urządzenia instalacji wody chłodzącej
  1.2. Instalacje oleju smarnego
    1.2.1. Instalacja obiegowego smarowania silników i maszyn
    1.2.2. Instalacja oleju cylindrowego
    1.2.3. Instalacja oczyszczająca oleju smarnego
    1.2.4. Instalacja transportowa oleju smarnego
    1.2.5. Główne urządzenia instalacji smarnych
  1.3. Instalacje paliwowe
    1.3.1. Paliwa stosowane w spalinowych siłowniach okrętowych
    1.3.2. Instalacja transportowa paliwa
    1.3.3. Instalacje oczyszczające paliwa
    1.3.4. Instalacje zasilające paliwa
    1.3.5. Instalacje zasilania silników spalinowych gazem naturalnym
    1.3.6. Główne urządzenia instalacji paliwowych
  1.4. Instalacja sprężonego powietrza
    1.4.1. Główne urządzenia instalacji sprężonego powietrza
  1.5. Instalacja parowa siłowni spalinowej
    1.5.1. Instalacje pary grzewczej
    1.5.2. Instalacje parowe z prądnicą utylizacyjną
    1.5.3. Instalacje parowe siłowni spalinowej z głęboką utylizacją ciepła
    1.5.4. Główne urządzenia instalacji parowych siłowni spalinowej
  1.6. Instalacje oleju grzewczego
2. Instalacje okrętowych siłowni turbinowych
  2.1. Instalacje siłowni turboparowych
    2.1.1. Instalacja parowo-wodna
    2.1.2. Instalacja próżniowa
    2.1.3. Instalacja smarna siłowni turboparowej
    2.1.4. Instalacja paliwowa siłowni turboparowej
    2.1.5. Instalacje chłodzące siłowni turboparowej
    2.1.6. Główne urządzenia siłowni turboparowych
  2.2. Instalacje siłowni turbogazowych
    2.2.1. Instalacja paliwowa siłowni turbogazowej
    2.2.2. Instalacja smarna siłowni turbogazowej
    2.2.3. Instalacja rozruchowa siłowni turbogazowej
    2.2.4. Instalacja przemywania sprężarki
    2.2.6. Główne urządzenia siłowni turbogazowych
3. Instalacje ogólnookrętowe
  3.1 Instalacja zęzowa
    3.1.1. Główne urządzenia instalacji zęzowej
  3.2. Instalacja balastowa
    3.2.1. Główne urządzenia instalacji balastowej
  3.3. Instalacje przeciwpożarowe
    3.3.1. Główne urządzenia instalacji przeciwpożarowej
  3.4. Instalacje wody sanitarnej
    3.4.1. Główne urządzenia instalacji wody sanitarnej i pitnej
  3.5. Instalacja ścieków sanitarnych
    3.5.1. Główne urządzenia instalacji ścieków sanitarnych
Bibliografia

SPIS TREŚCI W JĘZYKU ANGIELSKIM
Preface
Specification of graphical symbols
Ship systems
1.Motor ship systems
  1.1. Cooling water systems
    1.1.1. Diesel engines cylinder jackets and cylinder heads freshwater cooling system
    1.1.2. Pistons fresh water cooling system
    1.1.3. Injection valves cooling system
    1.1.4. Sea water system
    1.1.5. Central cooling water system
    1.1.6. Main components of cooling water system
  1.2. Lubricating oil systems
    1.2.1. Forced lubrication system of engines and machines
    1.2.2. Cylinder lubricating oil system
    1.2.3. Lubricating oil treatment system
    1.2.4. Lubricating oil transfer system
    1.2.5. Main components of lubricating systems
  1.3. Fuel oil systems
    1.3.1. Fuel oils used in motor ship power plants
    1.3.2. Fuel oil transfer system
    1.3.3. Fuel oil treatment systems
    1.3.4. Fuel oil supply systems
    1.3.5. Gas fuel supply systems of diesel engines
    1.3.6. Main components of fuel oil systems
  1.4. Compressed air system
    1.4.1. Main components of compressed air systems
  1.5. Steamsystem of motor ship power plant
    1.5.1. Heating steam systems
    1.5.2. Steam systems with steam turbogenerator
    1.5.3. Deep heat utilisation in steam systems of motor shippower plant
    1.5.4. Main components of steam systems of motor ship powerplant
  1.6. Heating oil systems
2. Turbine driven ships systems
  2.1. Steam turbine power plants systems
    2.1.1. Steam-condensate system
    2.1.2. Vacuum system
    2.1.3. Steam turbine plant lubricating system
    2.1.4. Steam turbine plant fuel oil system
    2.1.5. Steam turbine plant cooling systems
    2.1.6. Main components of steam turbine power plants
  2.2. Gas turbine power plants systems
    2.2.1. Gas turbine plant fuel oil system
    2.2.2. Gas turbine plant lubricating oil system
    2.2.3. Gas turbine plant starting system
    2.2.4. Compressor washing system
    2.2.6. Main components of gas turbine power plants
3. Ship general purpose systems
  3.1. Bilge system
    3.1.1. Main components of bilge system
  3.2. Ballast system
    3.2.1. Main components of ballast system
  3.3. Fire-fighting systems
    3.3.1. Main components of fire fighting system
  3.4. Domestic water systems
    3.4.1. Main components of domestic and drinking water systems
  3.5. Sewage treatment system
    3.5.1. Main components of sewage treatment system
Bibliography

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje