"Kolebka Polskiej Marynarki". Z dziejów Portu Wojennego Modlin w latach 1918-1921
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

"Kolebka Polskiej Marynarki". Z dziejów Portu Wojennego Modlin w latach 1918-1921

Autor: Tomasz Skrzyński
Okładka: miękka
Format: 17 x 24 cm
Ilość stron: 231
Rok wydania: 2021
ISBN: 978-83-8138-456-8

40,00 zł (brutto) 38,10 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

„Początki Polskiej Marynarki Wojennej, wiążące się ściśle z odbudową niepodległego państwa, są, wbrew potocznemu oglądowi, obszarem trudnym do naukowej eksploracji. […] Obszar będący domeną hipotez, domniemań i rekonstrukcji opartych w niewielkim stopniu na dokumentach i relacjach jest więc w owej materii stosunkowo znaczny. […] Podstawowym walorem pracy jest fakt oparcia zawartych w niej rozważań na rozległych badaniach archiwalnych”.
z recenzji prof. dr. hab. Krzysztofa Kubiaka

„Celem książki było przedstawienie i przeanalizowanie wojskowych aspektów funkcjonowania Portu Wojennego Modlin w latach 1918-1921. Ukazano także skomplikowaną strukturę tejże jednostki organizacyjnej i jej przemiany na przestrzeni lat. Autor odtworzył obsadę personalną najważniejszych stanowisk służbowych portu oraz przedstawił wybrane aspekty życia codziennego marynarzy. […] Opisana monografia jest milowym krokiem naprzód w poszerzaniu wiedzy na temat początków Polskiej Marynarki Wojennej. […] Książka Tomasza Skrzyńskiego jest napisana klarownym i precyzyjnym językiem, który dobrze oddaje treść omawianego zagadnienia”.
z recenzji dr. hab. Mariusza Kulika, prof. PAN

B4-3230
978-83-8138-456-8
Autor
Tomasz Skrzyński
Oprawa
miękka
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
231
Rok wydania
2021
ISBN
978-83-8138-456-8

Wykaz skrótów
Wstęp
I. Flotylle Wiślane (listopad 1918-grudzień 1921)
II. Porty Flotylli Wiślanej w latach 1919-1921
III. W roli głównej bazy Marynarki Wojennej (grudzień 1918 - kwiecień 1920)
   III.1. Trudne początki
   III.2. Komenda Portu Wojennego i Kancelaria Ewidencyjna
   III.3. Warsztaty
   III.4. Jednostki pływające
   III.5. Oddział Szkolny i Szkoła Specjalistów Morskich
   III.6. Batalion Morski, Kompania Portowa i Oddział Zapasowy Marynarzy
   III.7. Magazyny
   II1.8. Inne struktury podległe komendantowi Portu Wojennego
   III.9. Port Wojenny jako baza dla działań na froncie wojny polsko-bolszewickiej
   III.10. Wyzwania kadrowe i zagadnienia społeczne
IV. W obliczu militarnych i organizacyjnych przemian (maj 1920-grudzień 1921)
   IV.1. Władze Portu Wojennego
   IV.2. Warsztaty
   IV.3. Jednostki pływające
   IV.4. Magazyny
   IV.5. Szkoła Specjalistów Morskich i Oddział Szkolny
   IV.6. Inne struktury podległe Komendzie (Dowództwu) Portu Wojennego
   IV.7. Rola Portu Wojennego w transporcie materiałów wojennych
   IV.8. W roli bazy dla działań na froncie wojny polsko-bolszewickiej
   IV.9. Wokół rozbudowy Portu Wojennego
   IV.10. Wyzwania kadrowe i kwestie społeczne
Zakończenie
Aneks
Summary
Bibliografia
Spis map, fotografii i tabel
Indeks osobowy

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje