U-Booty typu II. Podwodne drapieżniki Hitlera 1935-1945
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

U-Booty typu II. Podwodne drapieżniki Hitlera 1935-1945

Autor: Mariusz Borowiak
Okładka: twarda
Format: 17 x 24,5 cm
Liczba stron: 376
Rok wydania: 2023
ISBN: 978-83-964837-7-5

145,00 zł (brutto) 138,10 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

W latach 1935-1941dla U-Bootwaffe zbudowano 50 okrętów podwodnych typu II w czterech wariantach. Czas pokazał, że małe okręty podwodne Kriegsmarine, nazywane przez marynarzy "czółnami", okazały się całkiem udanymi konstrukcjami, podlegając stałemu rozwojowi. Proces ten trwał do 1941 r., gdy została zakończona produkcja okrętów typu IID, najbardziej zaawansowanych technicznie, charakteryzujących się znacznie zwiększonym zasięgiem dzięki powiększeniu zbiorników paliwa i innym elementom konstrukcyjnym. Okręty podwodne typu II podczas II wojny światowej były intensywnie eksploatowane operacyjnie na Bałtyku oraz wodach północnych, używane do ćwiczeń i stawiania zagród minowych. W latach 1942-1944 na Morzu Czarnym działała 30. U-Flottille, złożona z sześciu jednostek typu IIB. Odniosły nawet pewne sukcesy. Część z tych jednostek doczekała się szczęśliwie zakończenia działań wojennych i została zniszczona dopiero w ramach postanowień traktatów kończących II wojnę światową.

B1-325
Nowy
978-83-964837-7-5
Autor
Mariusz Borowiak
Oprawa
twarda
Format
17 x 24,5 cm
Liczba stron
376
Rok wydania
2023
ISBN
978-83-964837-7-5

Wstęp
1. Geneza
2. Małe okręty podwodne Kriegsmarine
     2.1. Typ II (II A)
     2.2. Typ II B
     2.3. Typ II C
     2.4. Typ II D
3. Technologia budowy i konstrukcja
     3.1. Dziobowy przedział torpedowy i część mieszkalna
     3.2. Centrala – stanowisko dowodzenia
     3.3. Pomieszczenia wielofunkcyjne
     3.4. Przedział maszynowy – silniki spalinowe i elektryczne
4. Broń torpedowa, artyleryjska i minowa
     4.1. Torpedy parogazowe i elektryczne
     4.2. Uzbrojenie przeciwlotnicze
     4.3. Uzbrojenie minowe
5.  Inne standardowe wyposażenie
     5.1. Urządzenia hydroakustyczne
     5.2. Urządzenia radiolokacyjne
     5.3. Urządzenia łączności
6.  Malowanie U-Bootów
7. Działania wojenne U-Bootów typu II (wrzesień 1939 – grudzień 1940)
8. „Dwójki” w bitwie o Atlantyk (1941)
9. Okręty podwodne typu II D na Bałtyku (1941)
10. Okręty podwodne typu II na Morzu Czarnym (1942-1944)
     10.1. U 9. Działalność frontowa ze zbyt skromnym wynikiem
     10.2. U 18. Osiem patroli frontowych
     10.3. U 19. Przeciwko sowieckiej żegludze w rejonie Kaukazu
     10.4. U 20. Trzy kwartały służby frontowej na Morzu Czarnym
     10.5. U 23. Skromne sukcesy
     10.6. U 24. Jeden z najbardziej zapracowanych okrętów 30. U-Flottille
11. U-Booty typu II
     11.1. Niemieckie okręty podwodne typu II w latach 1935-1945
12. Wykaz flotylli U-Bootów typu II w latach 1935-1945
13. Stopnie oficerskie i podoficerskie w Kriegsmarine w latach 1935-1945
Bibliografia
Źródła fotografii i ilustracji

Mariusz Borowiak - jeden z najbardziej znanych polskich pisarzy morskich. Autor ponad 100 książek oraz broszur o tematyce wojenno-morskiej. Współautor haseł do słowników i encyklopedii oraz blisko 700 artykułów w kraju i za granicą. Jego artykuły prasowe i książki były pretekstem do przygotowania licznych reportaży radiowych i telewizyjnych. Prezes Stowarzyszenia Wyprawy Wrakowe. Członek The Explorers Club w Nowym Jorku.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje