Wojna na morzu 1914-1918. Od Coronelu do Atlantyku i Zeebrugge
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Oczekiwanie na dostawę

Wojna na morzu 1914-1918. Od Coronelu do Atlantyku i Zeebrugge

Autor: Tim Benbow
Tłumaczenie: Katarzyna Bażyńska - Chojnacka, Piotr Chojnacki
Okładka: twarda
Format: 20 x 25 cm
Liczba stron: 232
Rok wydania: 2011
ISBN: 978-83-7510-478-3

59,90 zł (brutto) 57,05 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

Szczegółowy przewodnik przedstawiający tło i przebieg operacji morskich z I wojny światowej. Opisuje walkę o zdobycie dominacji na morzach całego świata.
Ponad 200 zdjęć ukazujących walczące okręty i okręty podwodne, ich załogi, najważniejsze bitwy i wybitnych ludzi morza obu stron.
Książka zawiera ponad 20 kolorowych map głównych teatrów działań i bitew morskich, w tym bitwy o Falklandy, bitwy pod Helgolandem i bitwy jutlandzkiej. Opisuje kampanię U-Bootów, która zmierzała do odcięcia Wysp Brytyjskich i doprowadziła do śmierci wielu cywilów, a na koniec wciągnęła Stany Zjednoczone do wojny z Niemcami.

Walka o panowanie na morzu stanowiła jeden z czynników, które doprowadziły do wybuchu I wojny światowej. Po koronacji cesarza Wilhelma II niemieckie dążenie do zdobycia własnego „miejsca pod słońcem” zmarginalizowało tradycyjną odwieczną rywalizację między Francją i imperium brytyjskim. Morski wyścig zbrojeń, zainspirowany przez HMS Dreadnought, mógł trafić na pierwsze strony gazet, ale początkowy etap wojny na morzu został zdominowany przez zagrożenie ze strony niemieckich krążowników stacjonujących poza europejskimi wodami, dopóki Royal Navy nie wytropiła ich i nie zatopiła, przede wszystkim w bitwie o Falklandy w 1914 roku.
Niemcy skupili więc uwagę na U-Bootach. Uznali, że dzięki tej broni mogą zmusić głodującą Wielką Brytanię do kapitulacji i wygrać wojnę. Nieograniczona wojna podwodna doprowadziła do zatopienia jednostek o wyporności wielu milionów ton, ale sprawiła również, że w 1917 roku do wojny po stronie aliantów włączyły się Stany Zjednoczone.
Na Morzu Śródziemnym przodowała flota francuska, a operacje niemieckie wspierały Austro-Węgry. Próba przełamania impasu operacją wodno-lądową w Dardanelach w 1915 roku zakończyła się klęską aliantów, ale ich potęga morska aliantów wspomogła zwycięskie kampanie przeciwko imperium osmańskiemu na Bliskim Wschodzie.
Decydującym starciem wojny okazała się bitwa jutlandzka w 1916 roku. Chociaż nie została rozstrzygnięta, niemiecka Hochseeflotte utknęła w portach do końca konfliktu, oddając inicjatywę Royal Navy. Osiągnięta w ten sposób przewaga na morzu pozwoliła w 1917 roku aliantom przewieźć do Europy amerykańskie oddziały armię oraz tak bardzo potrzebne zaopatrzenie.
Jednak ostateczne zwycięstwo przyniosła aliantom blokada ekonomiczna. Zatrzymanie importu materiałów wojennych, a nawet żywności, osłabiło siłę bojową i morale niemieckiej armii i marynarki. Bunt na okrętach Hochseeflotte w październiku 1918 roku doprowadził do rewolucji w Niemczech, a potem do abdykacji cesarza.

Tim Benbow uzyskał licencjat na Wydziale Filozofii, Polityki i Ekonomii Brasenose College w Oksfordzie. Następnie przeniósł się do St. Antony’s College, gdzie zdobył tytuł magistra filozofii i doktora filozofii stosunków międzynarodowych ze specjalizacją ze studiów strategicznych. Spędził również rok w Harvardzie jako stypendysta Kennedy Scholarship i rok w King’s College w Londynie. Po obronie pracy doktorskiej został na Oksfordzie, prowadził projekt badawczy i wykładał stosunki międzynarodowe oraz studia strategiczne, a ponadto przez rok był opiekunem naukowym na Wydziale Politologii University College. Dwa lata wykładał w Britannia Royal Naval College w Dartmouth (uczył również na University of Exeter, którego był członkiem honorowym), po czym w 2004 roku przystąpił do Defence Studies Department w Joint Services Command and Staff College.

00-766
Nowy
Autor
Tim Benbow
Oprawa
twarda
Tłumaczenie
Katarzyna Bażyńska - Chojnacka, Piotr Chojnacki
Format
20 x 25 cm
Liczba stron
232
Rok wydania
2011
ISBN
978-83-7510-478-3
Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.