Manewry w porcie jachtami motorowymi krok po kroku
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Oczekiwanie na dostawę

Manewry w porcie jachtami motorowymi krok po kroku

Autor: Christian Tiedt, Lars Bolle
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Format: 21 x 28 cm
Liczba stron: 128
Rok wydania: 2017
ISBN: 978-83-7020-669-7

60,00 zł (brutto) 57,14 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

Czy istnieje coś, co może zepsuć wspaniały dzień rejsu? Oczywiście - manewr cumowania, który trzeba wykonać pod koniec tego dnia. Dzięki tej książce będziecie umiejętnie i bezpiecznie manewrować w porcie. To nieodzowny podręcznik każdego motorowodniaka i żeglarza.
Autorzy pokazują krok po kroku, z lotu ptaka, jak wykonuje się manewry portowe na silniku. Szczegółowo objaśniają dojścia i odejścia we wszystkich sytuacjach, jakie można sobie wyobrazić (przy pomoście, na bojach, muringach, dalbach, w boksie), na jachtach ze wszystkimi rodzajami napędu.
Książka zawiera też wyczerpujące rozdziały o overholungach i ferholungach, a także o bezpiecznym kotwiczeniu i poprawnym śluzowaniu.

H1-1119
Nowy
Autor
Christian Tiedt, Lars Bolle
Oprawa
miękka ze skrzydełkami
Format
21 x 28 cm
Liczba stron
128
Rok wydania
2017
ISBN
978-83-7020-669-7

SPIS TREŚCI
Podstawy
Wprowadzenie: Spokój przede wszystkim
Cumowanie: Na co należy uważać?
Unikanie uszkodzeń: Chronić burty!
Porty i przystanie: Duże i małe
Cumowanie: Najlepsze miejsca
Czynniki zewnętrzne: Wiatr i pogoda.
Właściwości manewrowe jachtu: Anatomia krążenia
Środki pomocnicze: W razie potrzeby
Dojście
Cumowanie burtą
Na jachcie jednośrubowym
Cumy na nabrzeżu
Na jachcie dwuśrubowym
Z napędem obrotowym
Dociąganie do nabrzeża
Z podwójnym napędem obrotowym
Wiatr dociskający: na jachcie dwuśrubowym
Wiatr dociskający: z podwójnym napędem obrotowym
Wiatr odpychający: na jachcie jednośrubowym
Wiatr odpychający: przy użyciu lin
Wiatr odpychający: na jachcie dwuśrubowym
Wiatr wzdłuż nabrzeża
W tratwie lub przy głowicy pirsu
W portach pływowych
Cumowanie do odnogi cumowniczej
Jacht jednośrubowy, bieg wstecz
Jacht jednośrubowy, bieg naprzód
Jacht dwuśrubowy, bieg wstecz
Jacht dwuśrubowy, bieg naprzód
Z napędem obrotowym
Wiatr dociskający
Wiatr boczny
Cumowanie w boksie
Manewr typowy
Silny wiatr boczny
Na szpringu środkowym w krótkim boksie
Na szpringu środkowym z nieliczną załogą
Na cumie dziobowej
Na szpringu dziobowym i środkowym
Na cumie rufowej.
Obracając się na szpringu dziobowym i rufowym
Na szpringu dziobowym i dwóch dalbach
Podejście od nawietrznej
Cumowanie do boi lub muringu
Do boi cumowniczej
Dziobem do kei z boją na rufie
Rufą do kei na muringu
Biegiem wstecz do boi cumowniczej
Obroty, overholungi i ferholungi
Ciasny zwrot na kontrkurs
Na jachcie jednośrubowym
Przy silnym wietrze
Na jachcie dwuśrubowym.
Z napędem obrotowym
Overholung i ferholung na miejscu postojowym
Na silniku dziobem do kei
Na szpringu dziobowym w kącie basenu
Z wiatrem dziobem do kei
Ferholung bez silnika burtą do kei
Odejście
Postój burtą do kei
Jacht jednośrubowy
Jacht dwuśrubowy
Z dziobowym sterem strumieniowym
Z napędem obrotowym
Z odpychaniem rękami
Z podwójnym napędem obrotowym
Z dryfem
Z użyciem lin
Od odnogi cumowniczej
Biegiem naprzód i biegiem wstecz
Od Y-bomu
Z kąta basenu
Przy bocznym wietrze
Odchodzenie z boksu
Przy wietrze odpychającym
Przy wietrze dociskającym
Przy wietrze bocznym
Od boi lub muringu
Biegiem naprzód od muringu
Z obrotem na szpringu dziobowym
Biegiem wstecz od boi cumowniczej
Z użyciem bączka
Kotwiczenie
Wprowadzenie: Kotwicę rzuć!
Typy kotwic
Kabel kotwiczny
Dobre i złe kotwicowiska
Dno do kotwiczenia
Manewr typowy
Łukowanie
Kotwiczenie na dwóch kotwicach
Wybieranie i wyrywanie kotwicy
Oszczędzanie miejsca
Stawanie na kotwicy rufą do kei
Trzy sposoby szczególne
Śluzowanie
Wprowadzenie: Jachtem w górę
Sygnały świetlne
Trzy etapy śluzowania w górę
Zasada ogólna: Wyrównywanie poziomów
Śluzowanie krok po kroku
Śluzy samoobsługowe
Praca linami w komorze śluzy
Śluzowanie razem z dużymi statkami
Indeks

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje