Mądry żeglarz po szkodzie. Wypadki i awarie polskich jachtów
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Oczekiwanie na dostawę

Mądry żeglarz po szkodzie. Wypadki i awarie polskich jachtów

Autor: Władysław R. Dąbrowski
Okładka: miękka
Format: 16,5 x 23,5 cm
Liczba stron: 392
Rok wydania: 2014
Wydanie: II, poprawione i uzupełnione
ISBN: 978-83-939298-0-1

42,00 zł (brutto) 40,00 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

Uwaga - koniec nakładu, egzemplarze książki z uszkodzeniami - zabrudzenia, zagniecenia widoczne na załączonych zdjęciach.

Przedstawiamy czytelnikom nowe, drugie wydanie bardzo popularnej książki "Mądry żeglarz po szkodzie. Wypadki i awarie polskich jachtów", poszerzone i uzupełnione przez autora o wydarzenia z ostatnich 5 lat.

Taka książka musiała kiedyś powstać i nikt nie mógł napisać jej lepiej niż kapitan Władysław R. Dąbrowski - znakomity żeglarz, instruktor, znawca historii polskiego jachtingu. Opisane w książce wypadki polskich jachtów, jakie wydarzyły się na przestrzeni ostatnich 70 lat, a opatrzone orzeczeniami izb morskich, to świetny materiał do przemyśleń i wyciągania wniosków pozwalających na uniknięcie błędów w żegludze. Jak twierdzi bowiem sam autor - należy się uczyć na błędach, najlepiej oczywiście na błędach cudzych…
Ta pasjonująca lektura, napisana z dużym talentem narracyjnym, z całą pewnością zaciekawi każdego miłośnika marynistyki. Miejmy nadzieję, że dzięki tej książce aktualne pozostanie przysłowie: „mądry Polak (w tym przypadku żeglarz) po szkodzie”, a nie dokonana przez Mikołaja Reya jego trawestacja, że „i przed szkodą i po szkodzie głupi”.

A5-140
Nowy
Autor
Władysław R. Dąbrowski
Oprawa
miękka
Format
16,5 x 23,5 cm
Liczba stron
392
Rok wydania
2014
ISBN
978-83-939298-0-1
Wydanie
II, poprawione i uzupełnione

SPIS TREŚCI:
Wprowadzenie
Zestawienie i krótki opis wypadku
Zatonięcie, zaginięcie, utrata jachtu
Tragiczna ucieczka Eryka Hansena
Tragedia s/y Cefeusz
Zaginięcie s/y Polonia
Zatonięcie s/y West
Zaginięcie s/y Janosik
Zatonięcie s/y Komar na wejściu do Darłowa
Utrata s/y Otago
Uszkodzenie i utrata s/y Iwona Pieńkawa
Czesław Gogołkiewicza na s/y Raczyński II
Zatonięcie s/y Zew Morza na Morzu Śródziemnym
Zatonięcie s/y Spaniel
Awaria i zatonięcie (?) s/y Carmen
Zatonięcie s/y Solaris
Pożar i utrata s/y Dar Bielska
Wejście na mieliznę i zatonięcie s/y Dal II
Zderzenie i zatonięcie s/y Bieszczady
Zatonięcie s/y Oskard
Opuszczenie i zatonięcie s/y Bloom
Wejście na mieliznę i rozbicie s/y Portowiec Gdański
Zatonięcie s/y Nemea na Bałtyku
Tragedia s/y Nashachat

Błędy sztuki żeglarskiej
Pechowy s/y Dar Żoliborza
Zderzenie s/y Śmiały
Zderzenie s/y Sambor z szalandą
Awarie sztormowe s/y Wędrownik
S/y Barbórka na brzegu
S/y Sawa na mieliźnie
Kolizja s/y Zew Morza z promem
S/y Generał Zaruski na mieliźnie
S/y Bolko przy wejściu do Władysławowa
Awaria s/y Roztocze
Kolizja s/y Zawisza Czarny w basenie jachtowym w Gdyni
Awaria s/y Aldis
S/y Spaniel 2 na mieliźnie u wybrzeży Holandii
Zderzenie s/y Pogoria ze statkiem na Łabie
S/y Mokotów na mieliźnie przy wyspie Gotland
S/y Wojewoda Koszaliński na mieliźnie
S/y Rybitwa na mieliźnie przed portem w Dźwierzynie
S/y Smuga Cienia na falochronie w Łebie
S/y Enif na skale Bornholmu
Sztrandowanie s/y Czartoryski
S/y Asterias na mieliźnie w Barlovento (Kuba)
S/y Jurand dwukrotnie na mieliźnie
S/y Stomil na falochronie w Świnoujściu
S/y Custeau na mieliźnie
S/y Warszawska Nike na płyciźnie w Gdyni
S/y Jagiellonia na mieliźnie
S/y Weneda na mieliźnie Peennemunder Haken
S/y Zawisza Czarny na mieliźnie
Wejście na mieliznę s/y Huragan
S/y Hetman na brzegu
Dar Młodzieży dwukrotnie dotyka dna
S/y Dunajec na mieliźnie w drodze za Sztokholmu do Nynashamn
S/y Fantazja na mieliźnie
Opuszczenie przez załogę s/y Kmicic
S/y Luiza na mieliźnie przy wejściu do Rowów
Zderzenie na Zalewie Szczecińskim
Wejście na mieliznę s/y Jaster koło portu Pirita
S/y Merkury na mieliźnie na Skaldzie
S/y Stonfish na mieliźnie przy wyspie Gotland
Awaria sztormowa s/y Jagiellonia
Opuszczenie jachtu i śmierć kapitana s/y Rzeszowiak
Odpadnięcie studenta od podwantek salingu na s/v Dar Młodzieży
S/y Alf trzykrotnie na mieliźnie
Zderzenie m/s Fast Sam z s/y Shark
S/y Andromeda na mieliźnie
Zderzenie STS Pogoria z łodzią rybacką
Wejście na mieliznę s/y Rzeszowiak na redzie w porcie Łeba
Uderzenie s/y Oceania w m/v Ocean Ace w porcie Gdańsk
S/y Kalispera na mieliźnie na redzie portu Łeba
S/y Jumbo na mieliźnie po wyjściu z Łeby
S/y Bonbon na mieliźnie na torze do Trzebieży
S/y Champion na mieliźnie przed wejściem do Helu
Złamanie masztów na STS Pogoria
Wejście na mieliznę s/y Kapitan Głowacki w okolicy portu Cuxhaven
Wejście na mieliznę s/y Zawisza Czarny na torze wodnym Szczecin-Świnoujście
Uderzenie s/y Gemini w wysięgnik żurawia w Gdańsku
Złamanie masztów na STS Fryderyk Chopin

Człowiek za burtą
S/y Otago - człowiek za burtą
Śmierć kapitana s/y Wanda
Wypadek na s/y Wojewoda Pomorski
Utoniecie sternika z s/y Jutrzenka
Zaginięcie I oficera z s/y Szalony Koń II
Człowiek za burtą s/y Tadeusz
S/y Mefisto - człowiek za burtą
S/y Kapitan Haska - człowiek za burtą
Utonięcie członka załogi s/y Epoka
Śmierć Pabla
S/y Moja Maria - wypadnięcie za burtę i zaginięcie właściciela jachtu
S/y Gedania - wypadnięcie za burtę i zaginięcie kobiety
Tragedia na Morzu Północnym

Wypadki małych jachtów
Tragedia młodych żeglarzy na Zalewie Wiślanym
Zatonięcie s/y Kryl na Zalewie Szczecińskim
Wywrotka s/y Ra-II na Zatoce Puckiej
Utoniecie pasażera s/y Sindbad II
Wywrotka omegi Aldona - utonięcie dwóch uczniów
S/y Karif na plaży w Świnoujściu
Wejście na mieliznę s/y Szpon u wybrzeża Bornholmu
S/y Klio na plaży
S/y Astra - śmierć młodej dziewczyny
Zderzenie m/y Szymon z s/y Brzydkie kaczątko
Tragiczne kłopoty s/y Ilma
Wejście s/y Maniana na mieliznę na Zalewie Szczecińskim
Zatonięcie s/y Gezan na Zalewie Szczecińskim oraz śmierć pasażerów tego jachtu

Przyczyny wypadków i zalecenia Izb Morskich
"Tezy" Izb Morskich - komentarz
Uchybienia formalno-prawne
Lekceważenie poprawnego prowadzenia nawigacji
Nieznajomość zasad bezpieczeństwa i ratownictwa jachtowego
Lekceważenie prognozy pogody
Złe nawyki

Chyba ważne dodatki
Uwagi o stateczności i falowaniu
Człowiek za burtą
Tratwa ratunkowa, jak ją wykorzystywać
Wybrane problemy bezpieczeństwa w żegludze jachtowej
Przyczyny wypadków morskich
Dobra praktyka morska a przepisy prawa drogi
Umiejętność podejmowanie decyzji ważnym elementem bezpieczeństwa żeglugi
Podejmowanie decyzji i ocena ryzyka
Decyzje podejmowane przez kapitana jachtu

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje