Uwaga - koniec nakładu, egzemplarze książki z uszkodzeniami - zabrudzenia, zagniecenia widoczne na załączonych zdjęciach.
Przedstawiamy czytelnikom nowe, drugie wydanie bardzo popularnej książki "Mądry żeglarz po szkodzie. Wypadki i awarie polskich jachtów", poszerzone i uzupełnione przez autora o wydarzenia z ostatnich 5 lat.
Taka książka musiała kiedyś powstać i nikt nie mógł napisać jej lepiej niż kapitan Władysław R. Dąbrowski - znakomity żeglarz, instruktor, znawca historii polskiego jachtingu. Opisane w książce wypadki polskich jachtów, jakie wydarzyły się na przestrzeni ostatnich 70 lat, a opatrzone orzeczeniami izb morskich, to świetny materiał do przemyśleń i wyciągania wniosków pozwalających na uniknięcie błędów w żegludze. Jak twierdzi bowiem sam autor - należy się uczyć na błędach, najlepiej oczywiście na błędach cudzych…
Ta pasjonująca lektura, napisana z dużym talentem narracyjnym, z całą pewnością zaciekawi każdego miłośnika marynistyki. Miejmy nadzieję, że dzięki tej książce aktualne pozostanie przysłowie: „mądry Polak (w tym przypadku żeglarz) po szkodzie”, a nie dokonana przez Mikołaja Reya jego trawestacja, że „i przed szkodą i po szkodzie głupi”.
- Autor
- Władysław R. Dąbrowski
- Oprawa
- miękka
- Format
- 16,5 x 23,5 cm
- Liczba stron
- 392
- Rok wydania
- 2014
- ISBN
- 978-83-939298-0-1
- Wydanie
- II, poprawione i uzupełnione
SPIS TREŚCI:
Wprowadzenie
Zestawienie i krótki opis wypadku
Zatonięcie, zaginięcie, utrata jachtu
Tragiczna ucieczka Eryka Hansena
Tragedia s/y Cefeusz
Zaginięcie s/y Polonia
Zatonięcie s/y West
Zaginięcie s/y Janosik
Zatonięcie s/y Komar na wejściu do Darłowa
Utrata s/y Otago
Uszkodzenie i utrata s/y Iwona Pieńkawa
Czesław Gogołkiewicza na s/y Raczyński II
Zatonięcie s/y Zew Morza na Morzu Śródziemnym
Zatonięcie s/y Spaniel
Awaria i zatonięcie (?) s/y Carmen
Zatonięcie s/y Solaris
Pożar i utrata s/y Dar Bielska
Wejście na mieliznę i zatonięcie s/y Dal II
Zderzenie i zatonięcie s/y Bieszczady
Zatonięcie s/y Oskard
Opuszczenie i zatonięcie s/y Bloom
Wejście na mieliznę i rozbicie s/y Portowiec Gdański
Zatonięcie s/y Nemea na Bałtyku
Tragedia s/y Nashachat
Błędy sztuki żeglarskiej
Pechowy s/y Dar Żoliborza
Zderzenie s/y Śmiały
Zderzenie s/y Sambor z szalandą
Awarie sztormowe s/y Wędrownik
S/y Barbórka na brzegu
S/y Sawa na mieliźnie
Kolizja s/y Zew Morza z promem
S/y Generał Zaruski na mieliźnie
S/y Bolko przy wejściu do Władysławowa
Awaria s/y Roztocze
Kolizja s/y Zawisza Czarny w basenie jachtowym w Gdyni
Awaria s/y Aldis
S/y Spaniel 2 na mieliźnie u wybrzeży Holandii
Zderzenie s/y Pogoria ze statkiem na Łabie
S/y Mokotów na mieliźnie przy wyspie Gotland
S/y Wojewoda Koszaliński na mieliźnie
S/y Rybitwa na mieliźnie przed portem w Dźwierzynie
S/y Smuga Cienia na falochronie w Łebie
S/y Enif na skale Bornholmu
Sztrandowanie s/y Czartoryski
S/y Asterias na mieliźnie w Barlovento (Kuba)
S/y Jurand dwukrotnie na mieliźnie
S/y Stomil na falochronie w Świnoujściu
S/y Custeau na mieliźnie
S/y Warszawska Nike na płyciźnie w Gdyni
S/y Jagiellonia na mieliźnie
S/y Weneda na mieliźnie Peennemunder Haken
S/y Zawisza Czarny na mieliźnie
Wejście na mieliznę s/y Huragan
S/y Hetman na brzegu
Dar Młodzieży dwukrotnie dotyka dna
S/y Dunajec na mieliźnie w drodze za Sztokholmu do Nynashamn
S/y Fantazja na mieliźnie
Opuszczenie przez załogę s/y Kmicic
S/y Luiza na mieliźnie przy wejściu do Rowów
Zderzenie na Zalewie Szczecińskim
Wejście na mieliznę s/y Jaster koło portu Pirita
S/y Merkury na mieliźnie na Skaldzie
S/y Stonfish na mieliźnie przy wyspie Gotland
Awaria sztormowa s/y Jagiellonia
Opuszczenie jachtu i śmierć kapitana s/y Rzeszowiak
Odpadnięcie studenta od podwantek salingu na s/v Dar Młodzieży
S/y Alf trzykrotnie na mieliźnie
Zderzenie m/s Fast Sam z s/y Shark
S/y Andromeda na mieliźnie
Zderzenie STS Pogoria z łodzią rybacką
Wejście na mieliznę s/y Rzeszowiak na redzie w porcie Łeba
Uderzenie s/y Oceania w m/v Ocean Ace w porcie Gdańsk
S/y Kalispera na mieliźnie na redzie portu Łeba
S/y Jumbo na mieliźnie po wyjściu z Łeby
S/y Bonbon na mieliźnie na torze do Trzebieży
S/y Champion na mieliźnie przed wejściem do Helu
Złamanie masztów na STS Pogoria
Wejście na mieliznę s/y Kapitan Głowacki w okolicy portu Cuxhaven
Wejście na mieliznę s/y Zawisza Czarny na torze wodnym Szczecin-Świnoujście
Uderzenie s/y Gemini w wysięgnik żurawia w Gdańsku
Złamanie masztów na STS Fryderyk Chopin
Człowiek za burtą
S/y Otago - człowiek za burtą
Śmierć kapitana s/y Wanda
Wypadek na s/y Wojewoda Pomorski
Utoniecie sternika z s/y Jutrzenka
Zaginięcie I oficera z s/y Szalony Koń II
Człowiek za burtą s/y Tadeusz
S/y Mefisto - człowiek za burtą
S/y Kapitan Haska - człowiek za burtą
Utonięcie członka załogi s/y Epoka
Śmierć Pabla
S/y Moja Maria - wypadnięcie za burtę i zaginięcie właściciela jachtu
S/y Gedania - wypadnięcie za burtę i zaginięcie kobiety
Tragedia na Morzu Północnym
Wypadki małych jachtów
Tragedia młodych żeglarzy na Zalewie Wiślanym
Zatonięcie s/y Kryl na Zalewie Szczecińskim
Wywrotka s/y Ra-II na Zatoce Puckiej
Utoniecie pasażera s/y Sindbad II
Wywrotka omegi Aldona - utonięcie dwóch uczniów
S/y Karif na plaży w Świnoujściu
Wejście na mieliznę s/y Szpon u wybrzeża Bornholmu
S/y Klio na plaży
S/y Astra - śmierć młodej dziewczyny
Zderzenie m/y Szymon z s/y Brzydkie kaczątko
Tragiczne kłopoty s/y Ilma
Wejście s/y Maniana na mieliznę na Zalewie Szczecińskim
Zatonięcie s/y Gezan na Zalewie Szczecińskim oraz śmierć pasażerów tego jachtu
Przyczyny wypadków i zalecenia Izb Morskich
"Tezy" Izb Morskich - komentarz
Uchybienia formalno-prawne
Lekceważenie poprawnego prowadzenia nawigacji
Nieznajomość zasad bezpieczeństwa i ratownictwa jachtowego
Lekceważenie prognozy pogody
Złe nawyki
Chyba ważne dodatki
Uwagi o stateczności i falowaniu
Człowiek za burtą
Tratwa ratunkowa, jak ją wykorzystywać
Wybrane problemy bezpieczeństwa w żegludze jachtowej
Przyczyny wypadków morskich
Dobra praktyka morska a przepisy prawa drogi
Umiejętność podejmowanie decyzji ważnym elementem bezpieczeństwa żeglugi
Podejmowanie decyzji i ocena ryzyka
Decyzje podejmowane przez kapitana jachtu
![Rodzaje dostawy](/img/delivery.jpg)
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
![ORLEN paczka](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-orlen-paczka.jpg)
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
![PACZKOMATY INPOST](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-inpost.jpg)
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.![Poczta Polska](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-poczta-polska.jpg)
Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
![Kurier DHL](https://www.ksiegarniamorska.pl/img/cms/metody-dostawy/logo-dhl.jpg)
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.