O dobrej praktyce morskiej i dalekich rejsach
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

O dobrej praktyce morskiej i dalekich rejsach

Autor: Robin Knox-Johnston
Tłumaczenie: Milka Jung
Okładka: miękka ze skrzydełkami
Format: 14 x 20,5 cm
Liczba stron: 252
Rok wydania: 2020
ISBN: 978-83-7020-782-3

40,00 zł (brutto) 38,10 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

14 czerwca 1968 Robin Knox-Johnston wyruszył z Falmouth,, aby wziąć udział w regatach Sunday Times Golden Globe Race – pierwszym wyścigu samotnie non stop dookoła świata. Był nikomu niezeznanym, 29-letnim oficerem Marynarki Handlowej. Dziesięć i pół miesiąca później powrócił do Falmouth jako jedyny, który ukończył regaty oraz pierwszy człowiek, który opłynął świat dookoła, samotnie, w rejsie non stop.

Tamtego dnia rozpoczęła się jego wspaniała kariera żeglarska.

Dziś, ponad 50 lat od chwili, gdy postawił żagle startując w wyścigu Golden Globe Race, Robin dzieli się w kolejnej książce swoim ogromnym doświadczeniem oraz przemyśleniami na temat żeglarstwa.

Pierwsza połowa książki jest poświęcona praktyce morskiej i koncentruje się na niezbędnych umiejętnościach oraz sprzęcie. W drugiej części Robin wspomina jachty, regaty i miejsca, które zapadły mu szczególnie w pamięć na przestrzeni ostatnich 50 lat spędzonych na morzu. Książka zaczyna się od jego artykułu będącego refleksją nad ostatnim półwieczem.

W przedmowie znany oceaniczny żeglarz regatowy, Alex Thomson, odnoszący się do pierwszej części, pisze tak: „Każdy, kto wyrusza na morze, powinien być na tyle rozsądny, aby skorzystać z tego, czego nauczył się Robin”. Odnosząc się o drugiej części, poświęconej rejsom morskim, pisze: „radość z czytania” i dodaje, ze autor poprzypomina nam, że żeglarstwo powinno przede wszystkim sprawiać nam przyjemność.

-----------------------------------------------------------
Zebrano tu jego najbardziej prowokujące, przenikliwe i trafne artykuły publikowane na przestrzeni 50 lat od słynnego rejsu w czasopiśmie „Yachting World”.

D5-1938
Nowy
978-83-7020-782-3
Autor
Robin Knox-Johnston
Oprawa
miękka ze skrzydełkami
Tłumaczenie
Milka Jung
Format
14 x 20,5 cm
Liczba stron
252
Rok wydania
2020
ISBN
978-83-7020-782-3

Przedmowa
Alex Thomson o wkładzie sir Robina Knox-Johnstona
Wstęp
Ostatnie 50 lat okiem sir Robina

Część pierwsza: Dobra praktyka morska
Umiejętności
Twój pierwszy morski rejs
Uczenie się od innych
Najważniejsze jest doświadczenie
Budowanie zgranej załogi
Jak najmniej wypadków
Bezpieczeństwo pod pokładem
Przegląd wyposażenia i procedur bezpieczeństwa
Zwróć uwagę na prognozę
Wykorzystywanie waypointów
W zgodzie z MPZZM
Trzymaj się z daleka
Unikanie zderzenia
Wachta na oku
Nie polegajmy zbytnio na AIS
Używanie alarmów radarowych
Rzutka
Sztuka kotwiczenia
Uwalnianie kotwicy
Uwalnianie śruby
Manewry cumownicze
Sposoby holowania
Żeglujmy bezpiecznie
Duże fale i silny wiatr – jak sobie radzić
Ćwiczenia z procedury MOB (człowiek za burtą)
Postępowanie w nagłych przypadkach
Transfer załogi z pokładu na pokład

Wyposażenie
Syndrom cieśniny Solent
Takielunek
Punkty mocowania
Kotwica i łańcuch
Osprzęt do kotwiczenia
Kamizelki ratunkowe
Pasy bezpieczeństwa
Tratwa i kursy przetrwania na morzu
Skrzynka bosmańska
Sonda ołowiana
Sekstant
Kompas słoneczny
Dziennik jachtowy

Część druga: Żeglowanie
Jachty

Szalupa z pokładu Batavii
Cutty Sark
Kate
Łodzie wielorybnicze
Rejowce
Klasy metrowe
Jachty klasyczne
Operacja Dynamo
Lady Daphne
Trekka
Punty z Loch Foyle
Suhaili
MOD 70

Regaty
Zmiany w regatach samotników
Dookoła świata: solo lub w dwie osoby
Regaty Velux 5 Oceans
Vendee Globe
Dwusetny solo dookoła świata
Regaty Sydney–Hobart
Regaty China Sea Race
Dwuosobowe regaty Round Britain Race
Regaty Round the Island
Wyścig Cowes–Torbay–Cowes
Zimowy wyścig na Tamizie

Miejsca
Ocean Południowy
Przylądek Horn
Przejście Północno-Zachodnie i Północno-Wschodnie
Durban
Bumbaj (d. Bombaj)
Ocean Indyjski
Grenlandia
Les Sables d’Olonne
Lerwick
Londyn Centralny

Robin Knox-Johnston stał się znany w roku 1969 jako pierwszy człowiek, który opłynął świat dookoła w samotnym rejsie non stop i wygrał tym samym regaty Golden Globe Race organizowane przez redakcję "Sunday Times". Wiele osób uważało taki wyczyn za niemożliwy, co w tamtych czasach nie było dalekie od prawdy - Robin był jedynym z 9 startujących, który ukończył wyścig.

Był to dopiero początek jego kariery regatowej, w trakcie której brał udział w najważniejszych wyścigach oceanicznych takich jak regaty Whitbread, Jules Verne Trophy, Cape Town to Rio, Velux 5 Oceans czy Route du Rhum. W roku 1994 ustanowił nowy rekord czasu żeglugi dookoła świata (72 dni) żeglując razem z sir Peterem Blake'em na wielkim katamaranie ENZA, 12 lat później, w wieku 67 lat, po raz kolejny wyruszył w rejs wokół globu, samotnie, ale tym razem na nowoczesnym jachcie klasy Open 60.

Brał również udział w wielu regatach morskich, w tym także w najbardziej znanych i prestiżowych jak Sydney-Hobart, Fastnet, China Sea czy Round Britain & Ireland. Popłynął również na Grenlandię i odwiedził inne niezwykłe miejsca.

Robin jest członkiem zarządu firmy Clipper Ventures, organizującej regaty dookoła świata dla amatorów i nowicjuszy.

W 1994 został wybrany Żeglarzem Roku na świecie, czterokrotnie był Żeglarzem Roku w Wielkiej Brytanii (1069, 1994, 2007, 2014). Odznaczony przez Cruising Club of America medalem Blue Water za zasługi dla rozwoju żeglarstwa, treningu żeglarskiego i szkolenia młodzieży (2010). Otrzymał szlachectwo z rąk królowej brytyjskiej w roku 1995.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje