Żeglowanie bez stresu. 101 porad
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Żeglowanie bez stresu. 101 porad

Autor: Duncan Wells
Tłumaczenie: Marek Pankowiecki
Okładka: miękka
Format: 14,5 x 21 cm
Liczba stron: 128
Rok wydania: 2023
ISBN: 978-83-7020-885-1

45,00 zł (brutto) 42,86 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Doświadczony instruktor żeglarstwa i autor bestselerów Duncan Wells prezentuje nam swoje najlepsze porady. Udziela odpowiedzi na pytania i pokazuje jak rozwiązywać jachtowe dylematy, żeby bez stresu można było cieszyć się żeglowaniem. W książce znajdziemy zestaw porad w formie krótkich rozdziałów, w tym sprawdzone techniki opisujące jak:

• Oszacować prędkość prądu
• Zaimprowizować wygodną regulację szotów
• Usuwać zielony nalot ze szprycbudy i pokrowca na żagle
• Szybko rzucać kotwicę w sytuacji awaryjnej
• Dbać o sprzęt ratunkowy
• Chwytać boje z kokpitu
• Wiązać użyteczne węzły
• Kalibrować echosondę
• Konserwować zamki błyskawiczne

Jasne, czytelne instrukcje, uzupełnione ilustracjami i proste diagramy pomogą ci bezpiecznie cumować, kotwiczyć, nawigować, czy żeglować w trudnych warunkach. Książka ta będzie zbawieniem dla wszystkich żeglarzy zmagających się ze sztuką manewrowania i prowadzenia jachtu.

H2-3136
Nowy
978-83-7020-885-1
Autor
Duncan Wells
Oprawa
twarda
Tłumaczenie
Marek Pankowiecki
Format
14,5 x 21 cm
Rok wydania
2023
ISBN
978-83-7020-885-1

WSTĘP

PORADY OGÓLNE
1. PIERWSZA ZASADA DOBREJ PRAKTYKI MORSKIEJ
2. ZACHOWAJ KURS I PRĘDKOŚĆ LUB USTĄP Z DROGI: STOSUJ PRZEPISY PRAWA DROGI
3. OZNACZ ŚRODKOWE POŁOŻENIE STERU
4. CZY MAMY DO CZYNIENIA Z RYZYKIEM ZDERZENIA?
5. SZACOWANIE PRĘDKOŚCI
6. OKREŚLANIE PRĘDKOŚCI WYPORNOŚCIOWEJ TWOJEGO JACHTU
7. KIERUNEK WIATRU
8. CZY POGODA POGORSZY SIĘ, CZY POPRAWI?
9. LISTA DO SPRAWDZENIA PRZED REJSEM (CHECKLISTA)
10. LISTA DO SPRAWDZENIA W CZARTERZE
11. PRZEWIDYWANIE WYSTĄPIENIA WYSOKIEJ WODY NA PODSTAWIE OBSERWACJI KSIĘŻYCA

CUMOWANIE I KOTWICZENIE
12. JAK WSPÓŁDZIELIĆ KNAGĘ
13. POKAZYWANIE KOŃCA LINY: SYGNAŁY WZROKOWE
14. LINY CUMOWNICZE UŁATWIAJĄCE ŻYCIE

15. PRZECHOWYWANIE ODBIJACZY

16. STAJEMY NA DWÓCH CZY CZTERECH LINACH?

17. WYKORZYSTANIE LIN POLIPROPYLENOWYCH PRZY PODEJŚCIU BURTĄ

18. ZAKŁADANIE LIN NA BIEGOWO

19. JAKIE SIŁY DZIAŁAJA PRZY ODEJŚCIU OD NABRZEŻA

20. ODEJŚCIE: WYKORZYSTANIE SZPRINGU DZIOBOWEGO Z WĘZŁEM RUSTLERA

21. ODEJŚCIE: WYKORZYSTANIE SZELEK Z DZIOBU DO PRZYTRZYMANIA SIĘ BURTĄ

22. JAK USTALIĆ DOMINUJĄCĄ SIŁĘ PRZY PODCHODZENIU

23. Z ODBIJACZA NA WYSOKOŚCI POMOSTU ROBIMY ODBIJACZ NA WYSOKOŚCI ODBOJNICY

24. NIE MA KNAGI TYPU T? UŻYJ BOSAKA HOOK & MOORE

25. BEZSTRESOWE CUMOWANIE Z SZELKAMI Z RUFY

26. CUMOWANIE BURTA W BURTĘ: KRÓTKA LINA ZE ŚRÓDBURCIA

27. ŚRÓDZIEMNOMORSKIE CUMOWANIE RUFĄ PRZY SILNYM BOCZNYM WIETRZE

28. CHWYTANIE BOI PRZY PIERWSZYM PODEJŚCIU

29. NIGDY NIE WSTYDŹ SIĘ POPROSIĆ O POMOC

30. WCHODZENIE NA BOJĘ CUMOWNICZĄ

31. NIE WSTYDŹ SIĘ SKORZYSTAĆ ZE STERU STRUMIENIOWEGO

32. JAK W RAZIE POTRZEBY SZYBKO RZUCIĆ KOTWICĘ

33. ROZKOŁYS NA KOTWICOWISKU

34. SPOKÓJ PO PRZEMYŚLANYM ZAKOTWICZENIU

35. CZY TWOJA KOTWICA TRZYMA?

POD ŻAGLAMI

36. UWALNIANIE ZACZEPU KOTWICY

37. WIATR RZECZYWISTY I POZORNY

38. CO MOŻE WSKAZAĆ NAM KIERUNEK WIATRU POZORNEGO

39. WYKORZYSTANIE ZNOSU

40. PRZEWIDYWANIE ZMIANY KIERUNKU WIATRU PRZY BRZEGU

41. SZYBKA REGULACJA SZOTÓW

42. ZABEZPIECZAJĄCA PĘTLA NA KABESTANIE

43. OCHRONA SZOTÓW PRZED PRZETARCIAMI

44. JAK CZYTAĆ WIATROWSKAZY

45. ŻAGIEL W ŁOPOCIE, ŻEGLARZ W KŁOPOCIE

46. NIE ZWLEKAJ Z REFOWANIEM

47. SIATKA CHRONIĄCA SPINAKER

48. WĘZŁY STOPUJĄCE

49. OZNACZ BURTY: LEWA I PRAWA

50. ELASTYCZNE (MIĘKKIE) SZEKLE
51. MIJANIE BOI PRZY PRĄDZIE PŁYWOWYM
52. AUTOPILOT TO WAŻNY CZŁONEK ZAŁOGI
53. NIE KONCENTRUJ SIĘ PRZESDANIE NA SZCZEGÓŁACH

NAWIGACJA

54. REGUŁA 1 DO 60

55. SZYBKA KALKULACJA ZMIANY KURSU – PALCE JAKO INSTRUMENT POMIARU

56. UŻYJ CHARTPLOTTERA DO OBLICZENIA MOMENTU ZWROTU

57. OKULAROWA DEWIACJA

58. ZMĘCZONE OCZY: UŻYJ MOCNIEJSZYCH OKULARÓW

59. W CHARTPLOTTERZE USTAW BARWY ZGODNIE Z TWOJĄ PREFEROWANĄ GŁĘBOKOŚCIĄ

60. LAMINOWANIE W FOLII

61. ZAKRES NAMIARÓW BEZPIECZNYCH

62. NAMIARY W PRZÓD I WSTECZ

63. JAK W NOCY OMIJAĆ KLATKI NA KRABY I HOMARY

BEZPIECZEŃSTWO

64. DBAJ O SWOJE ŚRODKI BEZPIECZEŃSTWA

65. CZY NA PEWNO JEST CI POTRZEBNA TRATWA SZEŚCIOOSOBOWA?

66. PILNUJ, ŻEBY TWÓJ SPRZĘT BYŁ SERWISOWANY I NIEPRZETERMINOWANY

67. RADIOPŁAWY OSOBISTE

68. PĘTLE RATOWNICZE MOB

JACHT

69. ZNAJ SWOJE LINY

70. ZAWSZE KLARUJ LINY

71. WĘZEŁ RUSTLERA

72. PRZEWIĄŻ FAŁY

73. W PORCIE, ZAMOCUJ BOM WYCHYLONY NA JEDNĄ Z BURT

74. MARLOWANIE FOKA

75. ROTUJ CZĘŚCI ZAMIENNE

76. JAK ZAMOCOWAĆ ŁAWECZKĘ BOSMAŃSKĄ DO FAŁU

77. USUŃ ZIELONY NALOT ZE SZPRYCBUDY I Z POKROWCA NA ŻAGLE

78. KALIBROWANIE ECHOSONDY

79. SAMODZIELNIE WYKONAJ LINKĘ DO MARLOWANIA GROTA

80. NADEPNIJ NA CUMĘ RUFOWĄ, ŻEBY DOCIĄGNĄĆ ŁÓDKĘ

81. ZABEZPIECZENIE PRZED SKRZYPIENIEM

82. ZABEZPIECZ TĘ SZEKLĘ

83. MAŚĆ DO WYMION: ANTYPOROSTOWA?

84. OSZCZĘDŹ MIEJSCE W KAMBUZIE

85. KONSERWUJ ZAMKI BŁYSKAWICZNE WAZELINĄ

86. PRZECHOWYWANIE

87. GORĄCE NAPOJE

88. ZMINIMALIZUJ OCIERANIE SIĘ LIN: PRZETARCIE TO TWÓJ WRÓG

89. POSMARUJ USZCZELKI SILIKONEM

90. BŁYSKAWICZNY USZCZELNIACZ

91. ZADBAJ O ŚWIATŁA NAWIGACYJNE

SILNIKI

92. W PROCEDURZE WOBBLE, SPRAWDŹ PIERŚCIEŃ/USZCZELKĘ FILTRA WODY ZABURTOWEJ

93. PRZECHOWUJ SILNIK KOLUMNĄ DO DOŁU

94. ZNAJ SWÓJ SILNIK

95. NAUCZ SIĘ ROZPOZNAWAĆ SYGNAŁY ALARMOWE

96. WYMIEŃ CIĘGNA GAZU, SKRZYNI BIEGÓW I STOPU, ŻEBY MIEĆ PEWNOŚĆ,

ŻE ZADZIAŁAJĄ JAK ZAJDZIE POTRZEBA

97. OBSERWUJ SPALINY

98. SPRYTNY SPOSÓB NA SPRAWDZENIE, CZY SILNIK JEST CHŁODZONY

99. NA BIEŻĄCO NOTUJ ZUŻYCIE PALIWA

100. OZNACZ NEUTRALNE POŁOŻENIE MANETKI

101. POZA SEZONEM, PRZECHOWUJ ŁÓDKĘ ZE ZBIORNIKAMI WYPEŁNIONYMI PALIWEM

Duncan Wells jest instruktorem RYA, dyrektorem Westview Sailing School oraz autorem tekstów publikowanych w wielu czołowych magazynach żeglarskich. Tworzy cenione przez uczniów filmy instruktażowe dla kursów RYA Shore-Based Day Skipper oraz Yachtmaster w swojej szkole.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje