Ich trzydziestu sześciu. Opowieści marynarza
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Ich trzydziestu sześciu. Opowieści marynarza

Autor: Antoni Kołodziej
Okładka: miękka
Format: 12 x 19,5 cm
Liczba stron: 266
Rok wydania: 1977

16,00 zł (brutto) 15,24 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Zawarte w książce opowiadania są próbą odtworzenia - od strony załóg kubrykowych - atmosfery i warunków pracy na polskich i obcych statkach handlowych w latach 1928-1960. Jako materiał posłużyły własne przeżycia autora lub relacje znanych mu marynarzy. Bohaterami wszystkich opowiadań są autentyczni ludzie. Tam gdzie w grę wchodzi pewna fikcja, autor zastosował w stosunku do niektórych swoich bohaterów kamuflażu w postaci zmiany nazwisk lub nazw statków, na których pływali.

AN-2518
Autor
Antoni Kołodziej
Oprawa
miękka
Format
12 x 19,5 cm
Liczba stron
266
Rok wydania
1977

"Oriental"
Kapitan Parewicz
Algier
Opiekunowie
"Mill Water"
Rochu
Alarm
Nalot
Kuba
"Violet"
Ich trzydziestu sześciu
Walka klas
Noe
Mietek
Hamed
Złodzieje
Słowniczek terminów morskich

Książki z serii „Opowieści morskie”:
1) "Fere" Daszkowski Eugeniusz Andrzej
2) "Tryton nie czeka na pogodę” Radowicz Kazimierz
3) „Ich trzydziestu sześciu: Opowieści marynarza” Kołodziej Antoni
4) „Kapitanowie na piasku” Milenuszkin Walenty Zygmunt
5) „Konwój w nieznane” Mrozowicki Jan
6) "Marynarska odyseja" Tomczyk Czesław
7) "Moje oceany" Bogdan Czubasiewicz
8) "Morskie progi" Daszkowski Eugeniusz Andrzej
9) "Morze sprzyja odważnym" Adamowicz Czesław
10) "Na linii życia i śmierci" Bielski Marian
11) "Od Gazoliny do Ganandoca” Wesołowski Stefan
12) "Pod obcą i polską banderą: Ze wspomnień marynarza" Szczygielski Tadeusz
13) "Powroty na wielki okręt: Wspomnienia i opowiadania ludzi morza" praca zbiorowa
14) „Pożegnanie z morzem” Gubała Edward
15) "Przygoda mojego życia" Gubała Edward
16) "Specjalny pasażer" Krzyżanowski Urban
17) "Stary Jurand" Głowacki Włodzimierz)
18 "Stokrotki nie rosną na morzu" Adamowicz Czesław
19) „Szczęśliwy Statek” Kulm Eryk
20) "W kilwaterze wspomnień" Wasilewski Eugeniusz
21) "Wielkie przestrzenie" Miłobędzki Józef
22) "Wraki na wielkim holu" Niekrasz Lech Zdzisław
23) "Wspomnienia lekarza okrętowego ze służby na "Batorym" 1943-1944" Parkita Kazimierz
24) "Wybierać kotwicę" Milenuszkin Walenty Zygmunt
25) „Wychodzę z portu" Zaczek Wojciech Adam
26) "Wyrobnicy morza" Gala Józef
27) "Zdobywać morską dal" Czerniawski Czesław
28) "Zwycięskie rejsy" praca zbiorowa
29) "Żeglarskie dzieje" Szczygielski Tadeusz

Anton Kołodziej urodził się w 1910 roku w Pabianicach. Mając osiemnaście lat przyjechał do Gdyni z zamiarem znalezienia pracy na statku handlowym. W niedługim czasie zamustruje na s.s. "Orient" i jako chłopiec okrętowy rozpoczyna swą karierę marynarską na tym niewielkim niemieckim frachtowcu, zachodzącym do portów Morza Bałtyckiego, m.in. do Wolnego Miasta Gdańsk. Do 1939 roku pływa a statkach polskich ("Piłsudski", "Kościuszko", "Chrobry" i inne) i obcych, w dalszym ciągu pracując jako chłopiec okrętowy, następnie jako trymer, palacz, starszy marynarz, cieśla. Wojna zastaje go w brazylijskim porcie Recife (Pernambuco), skąd na "Chrobrym" przybywa do Anglii. Ze względu na udział z zorganizowaniu protestu głodówkowego przeciw zamierzonemu obcięciu płac przez armatorów zmuszony zostaje do zejścia z tego statku. Do końca 1940 roku pływa na statkach angielskich, m.in. na "Sea Pool!" i "John Hopkinson". W początku następnego roku podejmuje pracę na polskich statkach "Morska Wola", "Kościuszko". W połowie 1942 roku zostaje wybrany przez marynarzy zatrudnionych w polskiej marynarce handlowej na sekretarza Centralnej Sekcji Morskiej Związku Zawodowego Transportowców (zwanej Polskim Związkiem Marynarzy). Punkcję pełnił do połowy 1946 roku. Będąc faktycznym kierownikiem tej zawodowej organizacji polskich marynarzy w czasie wojny w dużej mierze przyczynił się do ukształtowania politycznego oblicza związku. W wyniku tej działalności związek opowiedział się za uznaniem Rządu Tymczasowego w kraju, przeciwstawiając się ten sposób polityce uprawianej przez rząd emigracyjny w Londynie.
Lata 1946-1956 wypełnia mu działalność społeczno-polityczna na Wybrzeżu oraz w Warszawie. W 1956 roku Antoni Kołodziej wraca z powrotem na morze, gdzie pracuje jako oficer pokładowy na statkach Polskich Linii Oceanicznych.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje