Statki poziomego ładowania
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Statki poziomego ładowania

Autorzy: Krzysztof Pałucha, Jerzy Puchalski, Andrzej Śliwiński
Okładka: miękka
Format: 16 x 23 cm
Liczba stron: 262 + 8 str. barwnej wkładki
Rok wydania: 1996
Wydanie: I

30,00 zł (brutto) 28,57 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Książka stanowi 1 tom serii „Współczesne technologie transportu morskiego” i jest przeznaczona dla studentów wyższych szkół morskich, oficerów pokładowych oraz innych osób zainteresowanych technologiami transportu morskiego.
W podręczniku omawiana jest klasyfikacja i typy statków takich jak promy kolejowe, pasażersko-samochodowe, samochodowce, statki ro-ro, con-ro i inne, ich konstrukcja i wyposażenie, w szczególności tzw. urządzenia dostępu.

Omawia także historię statków o poziomym systemie załadunku i geografię transportu. Obszernie przedstawia charakterystykę i klasyfikację typowych ładunków oraz systemów ich mocowania a także charakterystyczne dla tych statków problemy bezpieczeństwa, opiekę nad ładunkiem w trakcie podróży morskiej, awarie i szkody ładunkowe. Zawiera również bogaty, angielsko-polski słownik specjalistyczny.


X4-2958
Używane
83-900731-1-8
Oprawa
miękka
Format
16 x 23 cm
Liczba stron
262 + 8 str. barwnej wkładki
Autorzy
Krzysztof Pałucha, Jerzy Puchalski, Andrzej Śliwiński
Rok wydania
1996
ISBN
83-900731-1-8
Wydanie
I
Seria
Współczesne technologie transportu morskiego

SPIS TREŚCI

Od autorów

ROZDZIAŁ: 1. Statki poziomego ładowania

1. 1. Geneza statków poziomego ładowania

1.2. Klasyfikacja statków poziomego ładowania

1.3. Charakterystyka podstawowych typów

     1.3.1. Promy kolejowe

     1.3.2. Promy pasażersko - samochodowe

     1.3.3. Samochodowce

     1.3.4. Statki ro-ro

     1.3.5. Statki con-ro

     1.3.6. Inne specjalistyczne statki poziomego ładowania



ROZDZIAŁ 2. Konstrukcja statków poziomego ładowania

2.1. Uwagi ogólne

     2.1.1. Podział na przedziały wodoszczelne

     2.1.2. Konstrukcja kadłuba

     2.1.3. System balastowy

2.2. Cechy konstrukcji wybranych typów

     2.2.1. Promy kolejowe

     2.2.2. Promy pasażersko-samochodowe

     2.2.3. Statki PCC/PCTC

2.3. Urządzenia dostępu

     2.3.1. Furty

     2.3.2. Rampy zewnętrzne

     2.3.3. Rampy wewnętrzne

     2.3.4. Windy i podnośniki

     2.3.5. Pokłady samochodowe

2.4. Charakterystyka światowej floty statków ro-ro

2.5. Przepisy dotyczące statków poziomego ładowania

2.6. Perspektywy rozwoju statków ro-ro



ROZDZIAŁ 3. Szlaki eksploatacyjne i główne typy ładunków

3.1. Główne szlaki eksploatacyjne

3.2. Ładunki toczne

     3.2.1. Ładunki z własnym napędem

     3.2.2. Ładunki bez własnego napędu

3.3 Ładunki konwencjonalne



ROZDZIAŁ 4. Operacje przeładunkowe
4. 1. Ograniczenia operacyjne
4.2. Wyposażenie przeładunkowe statków
4.3. Operacje przeładunkowe
     4.3.1. Operacje przeładunkowe na samochodowcach
     4.3.2. Operacje przeładunkowe na ro-rowcach
4.4. Technologia sto-ro
4.5. Plany ładunkowe
4.6. Terminale do obsługi statków ro-ro
4.7. Planowanie operacji (preplanning)
     4.7.I. Zasady i etapy preplanningu
     4.7.2. Zasady współpracy i podział obowiązków
     4.7.3. Zakres obowiązków preplannera
     4.7.4. Zakres obowiązków portu
     4.7.S. Zakres obowiązków załogi statku



ROZDZIAŁ 5. Systemy mocowania na statkach ro-ro

5. 1. Siły działające na ładunek
5.2. Pojecie systemu mocowania
5.3. Typowe systemy mocowania
     5.3.1. Składowe systemu mocowania
     5.3.1. Składowe systemu mocowania
     5.3.2. Elementy konstrukcyjne
     5.3.3. Sprzęt do mocowania
     5.3.4. Mocowanie wagonów kolejowych
     5.3.5. Mocowanie samochodów osobowych
     5.3.6. Mocowanie roll-trailerow
     5.3.7. Mocowanie naczep drogowych
5.4. Obliczanie zamocowań
     5.4.1. Obliczanie sit w systemie mocowania

     5.4.2. Mocowanie zapobiegające przewracaniu się pojazdu

     5.4.3. Mocowanie zapobiegające przesuwaniu się pojazdu
5.5.. Mocowanie ładunków - zalecenia praktyczne
     5.5. 1. Drobnica
     5.5.2. Pojazdy
     5.5.3. Uwagi inne



ROZDZIAŁ 6. Problemy bezpieczeństwa statków poziomego ładowania

6. 1. Statystyki wypadków
6.2. Zagrożenia wynikające z konstrukcji
6.3. Stateczność
     6.3.1. Określanie GM przy pomocy systemu "heeling"
     6.3.2. Stateczność awaryjna
     6.3.3. Niezatapialność
     6.3.4. Survival Capability Book
     6.3.5. System "Ekspert"
6.4. Zagrożenia wynikające z charakteru ładunku

     6.4.1. Ładunki toczne

     6.4.2. Towary niebezpieczne

6.5. Inne zagrożenia

6.6. Zbiorniki stabilizacji kołysań

6.7. System szybkiego wyrównywania przechyłów

6.8. Raport bezpieczeństwa statku ro-ro

ROZDZIAŁ 7. Awarie statków i szkody ładunkowe

7.1. Awarie statków poziomego ładowania

7.2. Kolizje

7.3. Błędy operacyjne

7.4 Przebieg wybranych awarii



ANEKSY
BIBLIOGRAFIA
TABLICE BARWNE

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje