System zarządzania bezpieczną eksploatacją jednostek morskich w zarysie. Analiza organizacji i metodyka oceny bezpieczeństwa
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

System zarządzania bezpieczną eksploatacją jednostek morskich w zarysie. Analiza organizacji i metodyka oceny bezpieczeństwa

Autorzy: Alicja Mrozowska, Ryszard Wróbel, Piotr Mrozowski
Okładka: miękka
Format: 16 x 23 cm
Liczba stron: 260
Rok wydania: 2022

79,00 zł (brutto) 75,24 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Publikacja ma na celu przybliżenie praktycznej implementacji Międzynarodowego kodeksu zarządzania bezpieczną eksploatacją statków i zapobieganiem zanieczyszczaniu (International Safety Management Code for the Safe Operation of Ships and for Pollution Prevention) – Kodeksu ISM.

Może posłużyć kadrom morskim w tworzeniu i doskonaleniu zastosowanych w praktyce lub dopiero przygotowywanych systemów zarządzania bezpieczeństwem.


Recenzowana monografia stanowi oryginalne oraz niezwykle interesujące połączenie dwóch sposobów odwzorowania rzeczywistości dotyczącej procesów bezpieczeństwa eksploatacyjnego statków morskich: podejścia teoretyczno-systemowego i praktyczno-eksplanacyjnego. Może zatem stać się cennym źródłem wiedzy oraz zalecaną pozycją naukową.
dr hab. Ryszard K. Miler, prof. WSB w Gdańsku:

Monografia znacząco, głównie w sensie jakościowym, wzbogaca skromny rynek publikacji krajowych z zakresu problematyki bezpieczeństwa jednostek pływających. (…) Cennym uzupełnieniem rozważań teoretycznych jest przedstawienie stosowanych w praktyce rozwiązań w zakresie zarządzania bezpieczną eksploatacją jednostek morskich z uwzględnieniem obowiązujących przepisów prawnych oraz obowiązków i kompetencji osób odpowiedzialnych za organizację i zarządzanie tym systemem.
dr hab. Andrzej Bursztyński, prof. AMW w Gdyni:

I6-3188
978-83-8270-162-3
Oprawa
miękka
Format
16 x 23 cm
Liczba stron
260
Autorzy
Alicja Mrozowska, Ryszard Wróbel, Piotr Mrozowski
Rok wydania
2022
ISBN
978-83-8270-162-3

Wstęp

Rozdział 1. System zarządzania bezpieczeństwem – wdrożenie

1.1. Klasyfikacja jednostek morskich
1.1.1. Statki towarowe
1.1.2. Statki pasażerskie
1.1.3. Statki specjalistyczne i do obsługi innych statków
1.1.4. Platformy morskie i instalacje offshore
1.2. Zarządzanie statkiem/jednostką morską
1.2.1. Podmiot zarządzający a właściciel statku/jednostki morskiej
1.2.2. Struktura organizacyjna przedsiębiorstwa żeglugowego
1.2.3. Osoba wyznaczona/osoby wyznaczone
1.3. Załoga statku/jednostki morskiej
1.3.1. Certyfikat bezpiecznej obsługi
1.3.2. Wymagania wobec załogi statku/jednostki morskiej
1.3.3. Kompetencje załogi statku/jednostki morskiej
1.3.4. Kapitan statku/kierownik jednostki morskiej
1.4. Administracja morska
1.4.1. Kompetencje administracji morskiej
1.4.2. Inspektorat Państwa Bandery
1.4.3. Inspektorat Państwa Portu
1.5. Kultura bezpieczeństwa na morzu
1.5.1. Kultura bezpieczeństwa na morzu jako priorytet skonsolidowanych działań zapobiegawczych
1.5.2. Zasady kultury bezpieczeństwa

Rozdział 2. Metodyka oceny bezpieczeństwa na jednostkach morskich


2.1. Formalna ocena bezpieczeństwa – wprowadzenie i podstawy prawne
2.1.1. Identyfikacja zagrożeń – pierwszy etap FSA
2.1.2. Ocena ryzyka – drugi etap FSA
2.1.3. Kontrola ryzyka i postępowanie z ryzykiem – trzeci etap FSA
2.1.4. Analiza kosztów postępowania z ryzykiem – czwarty etap FSA
2.1.5. Analiza danych i podjęcie decyzji – piąty etap FSA
2.2. Zastosowanie metody FSA na przykładzie działalności poszukiwawczo-wydobywczej prowadzonej na obszarach morskich
2.2.1. Charakterystyka platform morskich na świecie i w Europie
2.2.2. Identyfikacja zagrożeń dla ludzi oraz środowiska naturalnego
2.2.3. Ocena ryzyka wystąpienia poważnych zagrożeń
2.2.4. Kontrola ryzyka wystąpienia zagrożenia dla życia i zdrowia załogi
2.2.5. Kontrola ryzyka wystąpienia zagrożenia dla środowiska
2.2.6. Koszty postępowania z ryzykiem
2.2.7. Analiza danych i podjęcie decyzji

Rozdział 3. Systemowe rozwiązania zarządzania bezpieczną eksploatacją jednostek morskich w praktyce

3.1. Postanowienia ogólne. Cele i zastosowanie Kodeksu ISM
3.2. Polityka bezpieczeństwa i ochrony środowiska
3.3. Odpowiedzialność i uprawnienia armatora
3.4. Osoba wyznaczona/Osoby wyznaczone
3.5. Odpowiedzialność i uprawnienia kapitana statku/kierownika jednostki morskiej
3.6. Środki i personel
3.7. Działania wykonywane na statku/jednostce morskiej
3.8. Gotowość w stanach zagrożenia
3.9. Zgłaszanie i analiza niezgodności, wypadków oraz sytuacji niebezpiecznych
3.10. Utrzymanie stanu i wyposażenia statku
3.11. Dokumentacja
3.12. Przegląd armatorski i ocena armatorska
3.13. Zarządzanie cyberbezpieczeństwem

Wnioski
Bibliografia
Skróty, określenia i definicje
Noty o autorach

Alicja Mrozowska  - dr, adiunkt na Wydziale Dowodzenia i Operacji Morskich Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Doktor nauk o bezpieczeństwie w dyscyplinie nauki o bezpieczeństwie, w specjalności bezpieczeństwo morskie państwa. Absolwentka Wydziału Nawigacyjnego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni, podyplomowych studiów pedagogicznych na Uniwersytecie Gdańskim oraz podyplomowych studiów z zakresu cyberbezpieczeństwa w Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni. Doświadczenie zawodowe uzyskała podczas pracy na różnych typach statków handlowych oraz w biurze armatorskim. Audytor wewnętrznych systemów zarządzania, w tym: bezpieczeństwa, środowiska, jakości oraz cyberbezpieczeństwa. Od 2009 r. aktywnie pracuje we wdrażaniu i doskonaleniu systemów zarządzania na statkach/ jednostkach morskich oraz w biurze armatorskim. Uczestnik krajowych i międzynarodowych: konferencji, szkoleń oraz sympozjów o tematyce morskiej. Członek międzynarodowych oraz krajowych projektów badawczych z zakresu zapewniania ochrony oraz bezpieczeństwa morskiego. Autorka ponad 30 publikacji o tematyce bezpieczeństwa na morzu.

Ryszard Wróbel - dr inż., inspektor Inspektoratu Państwa Bandery Urzędu Morskiego w Gdyni. Doktor nauk technicznych w dyscyplinie budowa i eksploatacja maszyn, w specjalności eksploatacja urządzeń okrętowych. Absolwent Wydziału Mechaniczno-Elektrycznego Wyższej Szkoły Marynarki Wojennej w Gdyni. Przez wiele lat pełnił służbę na okrętach Polskiej Marynarki Wojennej jako oficer mechanik. Wieloletni wykładowca akademicki na stanowisku adiunkta w Akademii Marynarki Wojennej w Gdyni oraz wykładowca w Ośrodku Szkolenia Zawodowego Gospodarki Morskiej i w Szkole Morskiej w Gdyni. Pracował jako specjalista techniczny w Inspektoracie Kadłubowym Polskiego Rejestru Statków. Od 2008 r. zawodowo związany z Urzędem Morskim w Gdyni, pracował w Inspektoracie Państwa Portu, a od 2009 r. w Inspektoracie Państwa Bandery Urzędu Morskiego w Gdyni, nieprzerwanie prowadząc inspekcje oraz audyty z zakresu certyfikacji i weryfikacji systemów zarządzania bezpieczeństwem zarówno w biurach armatora, jak i na statkach/jednostkach morskich pod polską banderą. Z upoważnienia ministerstwa właściwego ds. gospodarki morskiej bierze czynny udział w audytach organizacji uznanych. Wielokrotnie delegowany do prac i na obrady Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) w Londynie. Uczestnik międzynarodowych szkoleń oraz konferencji organizowanych przez Europejską Agencję Bezpieczeństwa Morskiego (EMSA) w Lizbonie. Autor licznych publikacji z zakresu bezpieczeństwa na morzu oraz eksploatacji statków.

Piotr Mrozowski - mgr inż. kpt. ż.w., wykładowca na Wydziale Nawigacyjnym Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Kapitan żeglugi wielkiej. Absolwent Wydziału Nawigacyjnego Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Doświadczenie zawodowe uzyskał podczas pracy na różnych typach statków handlowych oraz specjalistycznych statkach typu offshore, w procesach przeflagowania statków oraz we wdrażaniu i utrzymywaniu systemów zarządzania bezpieczną eksploatacją statków na statkach i w biurze armatorskim. Członek Centrum Międzynarodowej Promocji Technologii i Edukacji Morskiej Uniwersytetu Morskiego w Gdyni. Uczestnik prac podejmowanych przez zespoły badawcze i eksperckie dotyczących analiz m.in.: techniczno-lokalizacyjnych umożliwiających realizację projektów offshore ? symulacji nawigacyjnych różnymi jednostkami morskimi na symulatorach manewrowych. Koordynator prac związanych z analizami nawigacyjnymi dla morskich farm wiatrowych. Współautor artykułów naukowych o tematyce inżynierii morskiej.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje