Plan ładunkowy statku handlowego
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Plan ładunkowy statku handlowego

Autorzy: Bogumił Łączyński, Andrzej Starosta
Okładka: miękka
Format: 17 x 24,5 cm
Liczba stron: 122
Rok wydania: 2010
ISBN: 978-83-7421-146-8

29,00 zł (brutto) 27,62 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Podręcznik „Plan ładunkowy statku handlowego” autorstwa Bogumiła Łączyńskiego i Andrzeja Starosty wskazuje na konieczność planowania załadunku statku i rzetelności w jego dokumentowaniu i realizacji. Opiera się na tematyce z zakresu stateczności i budowy statku, wiedzy okrętowej, towaroznawstwa i zarządzania statkiem. Szczegółowo omówiono tu plany ładunkowe dla różnych rodzajów statków handlowych, m.in. drobnicowca, semikontenerowca, kontenerowca, statku ro-ro, masowca czy zbiornikowca. Dodatkowo zajęto się planami ładunkowymi dla innych statków specjalistycznych typu chłodnicowiec, samochodowiec, barkowiec czy drewnowiec. Osobne miejsce poświęcono programom komputerowym wspomagającym pracę oficera ładunkowego.
Podręcznik przeznaczony jest dla studentów specjalności transport morski Wydziału Nawigacyjnego UM.

I3-2132
Nowy
978-83-7421-146-8
Oprawa
miękka
Format
17 x 24,5 cm
Liczba stron
122
Autorzy
Bogumił Łączyński, Andrzej Starosta
Rok wydania
2010
ISBN
978-83-7421-146-8

Wstęp
1. Plan ładunkowy statku
2. Materiały pomocnicze do sporządzenia planu ładunkowego
  2.1. Lista ładunkowa
  2.2. Dokumentacja statkowa
  2.3. Znajomość podstawowych danych statku
  2.4.Kody ładunkowe EMO i instrukcje ładunkowe armatora
3. Plan ładunkowy drobnicowca
  3.1. Wiadomości o typowych ładunkach drobnicowych
  3.2. Opracowanie planu ładunkowego
    3.2.1. Optymalne wykorzystanie nośności i pojemności ładunkowej statku
    3.2.2. Bezpieczeństwo statku
    3.2.3. Bezpieczeństwo towarów w pomieszczeniach ładunkowych statku
    3.2.4. Rozmieszczenie towarów w pomieszczeniach ładunkowych statku
    3.2.5. Rozmieszczenie towarów ze względu na osprzęt ładunkowy statku
    3.2.6. Uwzględnianie kolejności portów za-i wyładunku
    3.2.7. Niektóre sposoby skracania czasu postoju statku w porcie
    3.2.8. Przykłady obliczeń
  3.3. Graficzne przedstawienie partii ładunkowych na planie
    3.3.1. Przygotowanie arkusza planu ładunkowego
    3.3.2. Oznakowanie partii ładunkowej
    3.3.3. Graficzne przedstawienie partii ładunkowej w ładowniach dolnych
    3.3.4. Graficzne przedstawienie partii ładunkowej na międzypokładach
    3.3.5. Graficzne przedstawienie partii ładunkowej na pokładzie
4. Plan ładunkowy semikontenerowca
5. Plan ładunkowy kontenerowca
  5.1. Rodzaje kontenerów i kontenerowców
  5.2. Sposób kodowania pozycji kontenera na statku
  5.3. Plan ładunkowy kontenerowca komorowego
  5.4. Rola i zadania preplanera
6. Plan ładunkowy statku ro-ro
  6.1. Rodzaje ładunków przewożonych na statkach ro-ro
  6.2. Sposób kodowania pozycji ładunku na statku ro-ro
7. Plan ładunkowy masowca
8. Plan ładunkowy zbiornikowca
9. Plany ładunkowe innych statków specjalistycznych
  9.1. Chłodnicowiec
  9.2. Samochodowiec
  9.3. Barkowiec
  9.4. Drewnowiec
10. Programy komputerowe wspomagające pracę oficera ładunkowego
   10.1. Zadania oficera ładunkowego
   10.2. Zawartość programów komputerowych
   10.3. Sposób wykorzystania programów komputerowych
   10.4. Zalety i wady programów komputerowych
Literatura
Załączniki

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.