Dwa wieki napędu mechanicznego statków
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Nowy

Dwa wieki napędu mechanicznego statków

Autor: Przemysław Urbański
Okładka: twarda
Format: 21 x 29,50 cm
Liczba stron: 172
Rok wydania: 1997
ISBN: 83-85349-82-0

55,00 zł (brutto) 52,38 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

"Dwa wieki napędu mechanicznego statków" to książka – album napisana z okazji 200-lecia napędu mechanicznego statków, przeznaczona dla szerokiego kręgu odbiorców związanych z żeglugą i okrętownictwem. Bogato ilustrowany zarys historii powstania i rozwoju wszystkich typów silników cieplnych i ich zastosowania w okrętownictwie. Celem pracy jest ocalenie od zapomnienia unikatowych konstrukcji, które dawno zostały zarzucone, a pomimo to po latach odradzają się w warunkach, kiedy mogą być zrealizowane.

"Proponowane dzieło stanowi dla technika niezmiernie interesującą lekturę, żywo i zwięźle zredagowaną, budzącą podziw dla ogromu zgromadzonego materiału fotograficznego, materiały zaczerpniętego ze źródeł ogólnie trudno dostępnych i ze znawstwem przedmiotu uporządkowanego...
... Za szczególnie wartościowe uważam kopie starych rysunków i dokumentów, rysowanych często w konwencjach odmiennych od przyjętych, a przez to niezmiernie autentycznych ..."
z recenzji prof. Tadeusza Gerlacha

"... książka nie posiada dotychczas żadnego odpowiednika w polskim piśmiennictwie popularnonaukowym i jest pierwszą publikacją ujmującą całość zagadnień związanych z historią powstania i rozwoju napędu mechanicznego statków. Nie są mi też znane opracowania obcojęzyczne poruszające temat w tak szerokim zakresie ...
... Książka napisana jest bardzo ciekawie i zajmująco, językiem jasnym i zrozumiałym nie tylko dla specjalistów..."
z recenzji prof. Andrzeja Perepeczki

B1-2265
Autor
Przemysław Urbański
Oprawa
twarda
Format
21 x 29,50 cm
Liczba stron
172
Rok wydania
1997
ISBN
83-85349-82-0

Przedmowa
Wstęp
Rozdział I. Droga do narodzin mechanicznego statków
Rozdział II. Wynalazek parowego silnika tłokowego
Rozdział III. Pierwsze propozycje, eksperymenty i jednostki z napędem parowym
Rozdział IV. Okrętowe tłokowe silniki parowe i ewolucja ich konstrukcji
Rozdział V. Powietrzne silniki tłokowe - silniki okrętowe Stirlinga i Ericssona
Rozdział VI. Napęd elektryczny statków
Rozdział VII. Turbiny parowe w napędach okrętowych
Rozdział VIII. Okrętowe kotły parowe i ich rozwój
Rozdział IX. Wynalazek tłokowego silnika wybuchowego - pierwsze jednostki pływające z napędem spalinowym
Rozdział X. Wysokoprężne silniki spalinowe i ich zastosowanie do napędu statków
Rozdział XI. Spalinowe silniki turbinowe w napędach okrętowych
Rozdział XII. Okrętowe silniki jądrowe. Napęd magnetohydrodynamiczny statków
Chronologiczny przegląd ważniejszych pomysłów, wynalazków i wydarzeń związanych z historią okrętowych silników napędowych
Bibliografia
Indeks rzeczowy
Indeks nazwisk
Indeks nazw statków i okrętów

Przemysław Urbański (ur. 1925, zm. 31 maja 2008) – docent doktor inżynier, nauczyciel akademicki i wieloletni były kierownik w Katedrze Siłowni Okrętowych na Wydziale Oceanotechniki i Okrętownictwa Politechniki Gdańskiej, absolwent Wydziału Budowy Okrętów Politechniki Gdańskiej.
Studiował w Akademii Górniczo-hutniczej w Krakowie oraz na Wydziale Budowy Okrętów Politechniki Gdańskiej. Po ukończeniu studiów w specjalności budowy maszyn okrętowych prowadził badani maszy i układów napędowych na kilkudziesięciu jednostkach pływających śródlądowych, pełnomorskich i okrętach wojennych. Od 1953 aż do przejścia na emeryturę był zatrudniony w Katedrze Siłowni Okrętowych Politechniki Gdańskiej, pełniąc przez szereg lat funkcję jej kierownika.
W latach 1970–1972 pracował w charakterze profesora na Uniwersytecie Technicznym w Basrah (Irak), a w latach 1981-1983 na Uniwersytecie w Port Harcourt (Nigeria). Był promotorem wielu okrętowców w kraju i za granicą w Iraku i Nigerii.

Jest autorem dwóch książek wydanych przez Wydawnictwo Morskie w seriach Biblioteka Nautyki i Maszyny i Siłownie Okrętowe, czterech skryptów akademickich, w tym jednego w języku francuskim, oraz kilkudziesięciu artykułów i raportów naukowych,

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje