Samotne zwycięstwo
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Samotne zwycięstwo

Autor: Éric Tabarly
Okładka: miękka
Format: 12.5 x 19.5 cm
Liczba stron: 204
Rok wydania: 1986
ISBN: 83-215-4412-6

18,50 zł (brutto) 17,62 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

W 1960r. zainicjowano w Anglii nowy typ regat: oceaniczne regaty samotnych żeglarzy na trasie Plymouth - Newport (USA). W tych pierwszych regatach startowało pięciu żeglarzy. a zwycięzcą został 59-letni wówczas Anglik Francis Chichester. Czas jego przejścia wyniósł 40 dni.
W dniu 23 maja 1964r. na tej samej trasie startowało już piętnastu żeglarzy. Zwycięzcy Éricowi Tabarly'emu udało się ją przebyć w 27 dni.
"Samotne zwycięstwo" to opowieść o tym napisana przez Tabarly'ego tuż po regatach. Książka ta jest jednak czymś więcej niż interesującą relacją z przebiegu rejsu. Kanwa wydarzeń stała się tłem do ukazania sylwetki mocnego, przede wszystkim w sensie duchowym, człowieka, który poprzez zwycięstwo nad sobą zajął pierwsze miejsce w nadzwyczaj trudnej konkurencji. Rejs wymagał od zawodników umiejętności przewidywania i trafnego wyboru drogi, wymagał siły i zręczności, precyzji w prowadzeniu i manewrowaniu jachtem, niezwykłej wytrzymałości duchowej i fizycznej.

00-2035
Autor
Éric Tabarly
Oprawa
miękka
Format
12.5 x 19.5 cm
Liczba stron
204
Rok wydania
1986
ISBN
83-215-4412-6

Wstęp komandora de Kervillera
Narodziny "Pen Duicka II"
Na linii startu
Nie ma wiatrów zachodnich (pierwszy tydzień)
Krytyczne chwile (drugi tydzień)
Między prądami (trzeci tydzień)
Latarniowiec Nantucket (czwarty tydzień)
Newport
Regaty dobiegają końca
Na powrotnej drodze
Odtworzenie regat
Problemy regatowe
"Pen Duick II"
Przebiegi pozostałych zawodników
Wnioski
Słowniczek terminów żeglarskich

Seria wydawnicza „Sławni Żeglarze” ukazywała się nakładem Wydawnictwa Morskiego w latach 1967-1988. Wybór książek był łatwy: miały to być relacje powstałe po ciekawych wyprawach żeglarskich, napisanych przez samych uczestników tych wypraw.

Książki jakie ukazały się z serii:
1) „Samotne zwycięstwo” Éric Tabarly - 1967
2) „Dookoła świata. 5 lat pod żaglami tuńczykowca” Robert Le Serrec - 1969
3) „Córy wiatru” David Lewis - 1971
4) „Pod żaglami wokół przylądka Horn” Bernard Moitessier -1971
5) „Moja „Lively Lady” Alec Rose – 1971
6) „W pogoni za słońcem” Alain Gerbault - 1972
7) „Do brzegów Grenlandii” Dariusz Bogucki - 1973
8) „Mój własny świat” Robin Knox-Johnston – 1973
9) „Każdy ocean jest moim domem” Alex Carozzo - 1973
10) „Samotny rejs „Opty” Leonid Teliga - 1973
11) „Moje „Pen Duicki” Éric Tabarly - 1973
12) „Dzieci trzech oceanów” David Lewis – 1973
13) „Mirandą” przez Atlantyk” Zbigniew Puchalski – 1974
14) „Północne rejsy” Andrzej Rościszewski – 1974
15) „Szlakami flibustierów” Jack Grout 1974
16) „Nowicjusz na pokładzie” Chay i Maureen Blyth – 1974
17) „Długa droga” Bernard Moitessier - 1975
18) „„Eurosem” na Horn” Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi - 1975
19) „Na Wielki Ocean Południowy” William Albert Robinson - 1975
20) „Wystarczy raz” Miles Smeeton – 1975
21) „Dookoła świata po zwycięstwo” Alain Colas – 1975
22) „Nie ulec oceanowi” Dougal Robertson Leszek Kosek – 1975
23) „Ze wschodu na zachód wokół Hornu”– 1975
24) „Żeglarski maraton” Zdzisław Pieńkawa – 1976
25) „Niemożliwa podróż” Chay Blyth
26) „Run na wodę” Gérard Borg
27) „117 dni na łasce oceanu” Maurice i Maralyn Bailey – 1976
28) „Tinkerbelle” Robert Manry – 1976
29) „Na „Ra” przez Atlantyk” Jurij Sienkiewicz - 1977
30) „Oceany i pasaty” Zdzisław Michalski - 1977
31) „Sir Thomas Lipton” zwycięża” Geoffrey Williams - 1977
32) „Na małych statkach wśród piaszczystych ławic” Maurice Griffiths – 1977
33) „Sztormy, lody i powroty” Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi – 1979
34) „Żeglarstwo swobodne” Marc Linski – 1979
35) „Pierwsza dookoła świata” Krystyna Chojnowska-Liskiewicz – 1979
36) „Ice Bird” David Lewis – 1979
37) „„Damien”. Góry lodowe i morza południa” Gérard Janichon – 1980
38) „Mischiefem” do lodowych szczytów” H. W. Tilman – 1980
39) „Sama na oceanach” Naomi James – 1981
40) „„Besa”. Dziennik podróży Joža Horvat – 1981
41) „Marią” przez Pacyfik” Jerzy Pisz – 1982
42) „Samotnie przez Atlantyk” Richard Konkolski – 1982
43) „Łodzią żaglową przez oceany” John Voss – 1982
44) „Samotny żeglarz” Joshua Slocum – 1983
45) „Non stop dookoła świata” Henryk Jaskuła – 1983
46) „Podróż „Brendana” Tim Severin – 1983
47) „Trismus” w Antarktyce” Patrick Van God – 1983
48) „Pogorią” na koniec świata” Kazimierz Robak – 1984
49) „Z Grenlandii do Cieśniny Beringa” Villy de Roos – 1987
50) „Cisze i sztormy” Andrzej Urbańczyk - 1988

Éric Tabarly (ur. 24 lipca 1931 w Nantes, zm. 14 czerwca 1998) do regat oficer marynarki wojennej w Lorient, od dziecka był zżyty z morzem i jachtingiem. Samodzielnie pogłębiał wiedzę z dziedziny nawigacji, meteorologii, budownictwa jachtowego. Udział w regatach oceanicznych wymagał gruntownego przygotowania się oraz budowy specjalnie dostosowanego jachtu, który by sprostał trudom takiej podróży, a jednocześnie był szybki. Tabarly bierze czynny udział w projektowaniu i budowie swego "Pen Duicka II", dokładając cegiełkę do postępu w budownictwie jachtowym. 
Kolejne 30 lat to pasmo sukcesów Tabarly'ego: zwyciężał w regatach Channel Race, Turn of Gotland, Sydney Hobart (1967); San Francisco-Tokyo (1969); Falmouth-Gibraltar, Middle Sea Race (1971); Transpac (1972) i wielu innych. 
Zginął około godziny 1 w nocy 14 czerwca 1998 roku na Morzu Irlandzkim w drodze do portu Fairlie niedaleko Glasgow na zlot starych żaglowców; został uderzony gaflem podczas dużego rozkołysu w bliskich sztormowym warunkach i wypadł za burtę nieopodal wybrzeży Walii.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje