"Eurosem" na Horn
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

"Eurosem" na Horn

Autorzy:  Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi
Okładka: miękka z obwolutą
Format: 12.5 x 19.5 cm
Liczba stron: 324
Rok wydania: 1975

12,00 zł (brutto) 11,43 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Uwaga - zniszczona obwoluta, poplamiona okładka i część kartek, na pierwszej stronie dedykacja dla poprzedniego właściciela książki

Książka ta nie jest – jakby można sądzić po tytule – tylko relacją z przejścia na jachcie wokół przylądka Horn. Jest ona czymś więcej: opowieścią o zupełnie nietypowych narodzinach jachtu „Euros” w Bydgoszczy i późniejszych jego równie nietypowych rejsach.

Budowa jachtu została zrealizowana dzięki niezwyklej sile woli, przedsiębiorczości i umiejętności bydgoskich kolejarzy. Dalsze dzieje jachtu wykazały, że do tych cech dorzucić można odwagę, hart i wysokie umiejętności żeglarskie. Pierwsze w ogóle opłynięcie Islandii i przejście słynnej cieśniny Pentland Firth na 13-tonowym jachcie bez silnika to osiągnięcie na skalę światową. Forsując ryczące czterdziestki i wyjące pięćdziesiątki dla pokonania przylądka Horn, bydgoska załoga stanęła w równym rzędzie obok naszych żeglarzy oceanicznych, a „Euros” wszedł do rodziny sławnych naszych jachtów kaphornowych: „Polonez”, „Konstanty Maciejewicz”, „Otago” i „Copernicus”.

Bydgoszczanie dokonali wielkiego dzieła zarówno budując u siebie jacht morski i szkoląc własnych żeglarzy morskich, jak i zanosząc polską banderę sportową tam, gdzie jej dotąd nie było. O tym w sposób prosty i pogodny mówi ta opowieść.

AN-2041
83-215-4387-1
Oprawa
miękka
Format
12.5 x 19.5 cm
Liczba stron
324
Autorzy
Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi
Rok wydania
1975

Od autorów
I. Rodzi się jacht
II. Śladami wikingów
     Przygotowania
     Podejmujemy arktyczną rękawicę
     Na mroźnym szlaku
III. Jest taka cieśnina
     Dlaczego do Pentland "Euros" płynął zmęczony
     Poznajemy przeciwnika
     Radio BBC przerywa program
     Historia 138 minut
     W siedem miesięcy później
IV. Z rejsem na Horn nie taka prosta sprawa
V. Przed Hornem był jeszcze Skagen
VI. Przeszkody się piętrzą
     "Eurosowi" potrzebny remont
     Kości zostały rzucone
     GKKFiT mówi: nie! Minister Żeglugi powiada: bezpłatnie!
     Nareszcie na pokładzie statku
VII. Kursem na przylądek Horn
     "Czackim" do Valparaiso
     To nie była rajska dolina
     Na spotkanie wielkiego morza i potężnego wiatru
     "Cuaranta brambadores"
     Pięćdziesiątki są przerażające
     Przez "morze oczekiwania" bliżej Hornu
     Na kursie Diego Ramirez, na trawersie Cape Horne
     Reszta jest już tylko powrotem!
     Kapelusze pełne plesni
     Pod złamanym masztem
     Z wysokiej burty
VIII. Atlantycki rejs

Seria wydawnicza „Sławni Żeglarze” ukazywała się nakładem Wydawnictwa Morskiego w latach 1967-1988. Wybór książek był łatwy: miały to być relacje powstałe po ciekawych wyprawach żeglarskich, napisanych przez samych uczestników tych wypraw.

Książki jakie ukazały się z serii:
1) „Samotne zwycięstwo” Éric Tabarly - 1967
2) „Dookoła świata. 5 lat pod żaglami tuńczykowca” Robert Le Serrec - 1969
3) „Córy wiatru” David Lewis - 1971
4) „Pod żaglami wokół przylądka Horn” Bernard Moitessier -1971
5) „Moja „Lively Lady” Alec Rose – 1971
6) „W pogoni za słońcem” Alain Gerbault - 1972
7) „Do brzegów Grenlandii” Dariusz Bogucki - 1973
8) „Mój własny świat” Robin Knox-Johnston – 1973
9) „Każdy ocean jest moim domem” Alex Carozzo - 1973
10) „Samotny rejs „Opty” Leonid Teliga - 1973
11) „Moje „Pen Duicki” Éric Tabarly - 1973
12) „Dzieci trzech oceanów” David Lewis – 1973
13) „Mirandą” przez Atlantyk” Zbigniew Puchalski – 1974
14) „Północne rejsy” Andrzej Rościszewski – 1974
15) „Szlakami flibustierów” Jack Grout 1974
16) „Nowicjusz na pokładzie” Chay i Maureen Blyth – 1974
17) „Długa droga” Bernard Moitessier - 1975
18) „„Eurosem” na Horn” Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi - 1975
19) „Na Wielki Ocean Południowy” William Albert Robinson - 1975
20) „Wystarczy raz” Miles Smeeton – 1975
21) „Dookoła świata po zwycięstwo” Alain Colas – 1975
22) „Nie ulec oceanowi” Dougal Robertson Leszek Kosek – 1975
23) „Ze wschodu na zachód wokół Hornu”– 1975
24) „Żeglarski maraton” Zdzisław Pieńkawa – 1976
25) „Niemożliwa podróż” Chay Blyth
26) „Run na wodę” Gérard Borg
27) „117 dni na łasce oceanu” Maurice i Maralyn Bailey – 1976
28) „Tinkerbelle” Robert Manry – 1976
29) „Na „Ra” przez Atlantyk” Jurij Sienkiewicz - 1977
30) „Oceany i pasaty” Zdzisław Michalski - 1977
31) „Sir Thomas Lipton” zwycięża” Geoffrey Williams - 1977
32) „Na małych statkach wśród piaszczystych ławic” Maurice Griffiths – 1977
33) „Sztormy, lody i powroty” Aleksander Kaszowski, Zbigniew Urbanyi – 1979
34) „Żeglarstwo swobodne” Marc Linski – 1979
35) „Pierwsza dookoła świata” Krystyna Chojnowska-Liskiewicz – 1979
36) „Ice Bird” David Lewis – 1979
37) „„Damien”. Góry lodowe i morza południa” Gérard Janichon – 1980
38) „Mischiefem” do lodowych szczytów” H. W. Tilman – 1980
39) „Sama na oceanach” Naomi James – 1981
40) „„Besa”. Dziennik podróży Joža Horvat – 1981
41) „Marią” przez Pacyfik” Jerzy Pisz – 1982
42) „Samotnie przez Atlantyk” Richard Konkolski – 1982
43) „Łodzią żaglową przez oceany” John Voss – 1982
44) „Samotny żeglarz” Joshua Slocum – 1983
45) „Non stop dookoła świata” Henryk Jaskuła – 1983
46) „Podróż „Brendana” Tim Severin – 1983
47) „Trismus” w Antarktyce” Patrick Van God – 1983
48) „Pogorią” na koniec świata” Kazimierz Robak – 1984
49) „Z Grenlandii do Cieśniny Beringa” Villy de Roos – 1987
50) „Cisze i sztormy” Andrzej Urbańczyk - 1988

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje