Pieśni spod żagli
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Pieśni spod żagli (antykwariat)

Autor: Jerzy Wadowski
Okładka: twarda z obwolutą
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 226
Rok wydania: 1989

30,00 zł (brutto) 28,57 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Tak wszechstronnych badań marynarskiej pieśni w tych rozmiarach nikt wcześniej nie dokonał z naukowego punktu widzenia ani w Europie, ani w Nowym Świecie - pisze w przedmowie Stan Hugill, niegdyś szantymen na wielkich żaglowcach, a dzisiaj najwyższy światowy autorytet, historyk i popularyzator pieśni spod żagli. Poświęcona im niniejsza książka jest monografią naukową, ale skonstruowana i napisana została tak, że zainteresuje szerokie kręgi miłośników morskich opowieści. Jaki jest rodowód marynarskiej szanty i kubrykowych ballad? Kiedy pojawiły się na pokładach statków? Kto, jak i dlaczego je wykonywał? O czym opowiadały i jakim uległy przemianom? Skąd się wzięło słowo shanty?
Odpowiedzi na te i dziesiątki innych pytań dotyczących wszelkich aspektów marynarskiej pieśni pracy znaleźć można w książce Jerzego Wadowskiego. Autor, morski kulturoznawca i publicysta, od ćwierć wieku redaktor miesięcznika "Morze", był niegdyś uczniem Państwowej Szkoły Morskiej i członkiem załogi "Daru Pomorza" w długich rejsach. Wówczas to praktycznie poznał potrzeby i warunki pracy na dużym żaglowcu rejowym. Wiele lat później, w trakcie dalekich wędrówek na ogół związanych z żeglugą, szukał śladów marynarskich pieśni i wiadomości o nich w bibliotekach i archiwach muzycznych  świata. Montreal, Vancouver, Seattle i Nowy Jork, Salem i San Francisco, porty Zatoki Meksykańskiej czy ujścia rzeki La Plata, europejskie centra badań historii i kultury morskiej od Helsinek po Kadyks, muzea morskie Anglii, Francji, Niemiec i Związku Radzieckiego znaczyły szlak poszukiwań i badań, których wynikiem jest książka "Pieśni spod żagli" - pierwsza w świecie monografia naukowa poświęcona marynarskim szantom i pieśniom kubryku.

W3-2046
Używane
83-215-3280-2
Autor
Jerzy Wadowski
Oprawa
twarda z obwolutą
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
226
Rok wydania
1989
ISBN
83-215-3280-2

Przedmowa Stana Hugilla
Wstęp
I. Specyfika marynarskiej pieśni zawodowej
     1. Marynarska pieśń zawodowa jako twór folkloru
     2. Psychosocjologiczne uwarunkowania marynarskiej pieśni
II. Marynarska pieśń robocza
     1. Dzieje marynarskiej pieśni roboczej
         Geneza pieśni roboczej
         Marynarska pieśń robocza do okresu wielkich żaglowców
         Rozwój szanty marynarskiej
         Systematyzacja marynarskiej pieśni roboczej
     2. Szanta żeglarska - narzędzie marynarskiej pracy
         Intencjonalność szanty żeglarskiej
         Rodzaje szanty żeglarskiej
         Szanty takielunkowe
         Szanty mechanizmowe
     3. Tworzenie i przeobrażenie szanty żeglarskiej
     4. Wykonywanie szant żeglarskich
     5. Literackie treści szant żeglarskich
     6. Pochodzenie słowa "shanty"
III. Pieśń kubryku
     1. Rodowód pieśni kubryku
     2. Proces tworzenia i przetwarzania pieśni kubryku
         Cechy, źródła i przemiany pieśni kubryku
         Proces tworzenia i przetwarzania pieśni kubryku na przykładzie ballady "Dreadnought"
     3. Wykonywanie pieśni kubryku
     4. Literackie treści pieśni kubryku
         Buntownicza tradycja pieśni kubryku
         Świadomość proletariacka w literackich treściach pieśni kubryku
         Tematy fabuły pieśni kubryku
IV. Problemy marynarskiej pieśni zawodowej w polskiej kulturze morskiej
Przypisy źródłowe
Bibliografia

"Historia morska" - pod tym tytułem Wydawnictwo Morskie prezentowało Czytelnikom serię wydawniczą, w której ukazały się monografie dotyczące węzłowych zagadnień morskich dziejów społeczeństw w różnych epokach historycznych.
W serii "Historia morska" ukazały się:
1) "Dawni żeglarze Oceanii" Kazimierz Ślaski
2) "Druga wojna światowa na Bałtyku" Edmund Kosiarz
3) "Dzieje jachtingu światowego" Włodzimierz Głowacki
4) "Dzieje żeglarstwa polskiego" Włodzimierz Głowacki
5) "Flota Białego Orła" Edmund Kosiarz
6) "Gdańscy ludzie morza w XVI-XVIII w." Maria Bogucka
7) "Jan III Sobieski a Bałtyk" Michał Komaszyński
8) "Konflikty i zbrojenia morskie 1918-1939" Józef Wiesław Dyskant
9) "Morskie dzieje Portugalczyków" José Gentil da Silva
10) "Morskie imperium Hiszpanii" J. H. Parry
11) "Morskie Imperium Holandii 1600-1800" Charles Ralph Boxer
12) "Od wojny krymskiej do bałkańskiej" J. Gozdawa-Gołębiowski
13) "Pierwsza wojna światowa na Bałtyku" Edmund Kosiarz
14) "Pieśni spod żagli" Jerzy Wadowski
15) "Starożytne bitwy morskie" Tadeusz Łoposzko
16) "Tajemnice starożytnej żeglugi" Tadeusz Łoposzko
17) "Wisła w dziejach Polski" Stanisław Gierszewski
18) "W obronie tronu króla Stanisława Leszczyńskiego" Edmund Cieślak
19) "Wojny na Bałtyku X - XIX wiek" Edmund Kosiarz
21) "Wyprawy morskie, podróże i odkrycia Anglików" Richard Hakluyt
22) "Zbrodnie wojenne na morzu w drugiej wojnie światowej" Tadeusz M. Galewski
23) "Z kontynentu na kontynent" Thor Heyerdahl

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje