Architektura okrętów
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Architektura okrętów

Autor: Witold Urbanowicz
Okładka: twarda
Format: 26 x 30 cm
Liczba stron: 238 + suplement
Rok wydania: 1959

50,00 zł (brutto) 47,62 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

UWAGA - niewielki podpis poprzedniego właściciela na pierwszej stronie
------------------------------------------------------------------------------------------

Książka jest poświęcona zagadnieniom architektury okrętowej - elementom piękna, wygody i użytkowości w budowie okrętu. Autor daje w niej przegląd form rozwojowych kształtów okrętu oraz zaplanowania i wystroju wnętrz okrętowych - od czasów egipskich i greckich aż do najnowszych transatlantyków stanowiących szczytowe osiągnięcia w tej dziedzinie. Punkt ciężkości położony jest na zagadnieniach projektowania architektonicznego statków współczesnych: omawiając zasady tego projektowania autor przytacza przykłady najciekawszych, oryginalnych rozwiązań i ilustruje je licznymi fotografiami oraz planami wybranych okrętów. Jeden z rozdziałów poświęcony jest problemom technicznym związanym z tworzeniem wnętrz okrętowych, a zwłaszcza najnowszym materialnym.
Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla okrętowców - zarówno architektów jak i konstruktorów, a także dla studentów odpowiednich wydziałów politechnik. Jednakże dzięki przystępności zawartego w niej materiału oraz atrakcyjności ilustracji może ona zainteresować nie tylko fachowców, lecz także szerszy krąg czytelników - wszystkich miłośników piękna, morza i okrętów.

AN-2216
Autor
Witold Urbanowicz
Oprawa
twarda
Format
26 x 30 cm
Liczba stron
238 + suplement
Rok wydania
1959

OD AUTORA
ARCHITEKTURA OKRĘTÓW - NOWA DYSCYPLINA
WIADOMOŚCI OGÓLNE O OKRĘCIE HANDLOWYM
     Podstawce pojęcia charakteryzujące okręt
    Główne typy okrętów i ich cechy
ZAGADNIENIA BUDOWY OKRĘTÓW
    Armator, architekt, konstruktor i stocznia
    Krótki zarys budowy okrętu handlowego
    Podstawowa dokumentacja techniczna
ŻAGLOWCE DAWNE I NOWE
    Typy żagla i ożaglowanie masztu
    Źródła historyczne, Północ i Południe
    Okres okrętu jednomasztowego
    Średniowieczne okręty Południa
    Rozwój pełnorejowca odrodzenia
    Okręty baroku
    Przemiany do połowu XIX wieku
    Klipery i żaglowce współczesne
ROZWÓJ KSZTAŁTÓW OKRĘTU O NAPĘDZIE MECHANICZNYM
    Powstawanie nowych form
    Okres parowca kołowego
    Okres od pojawienia się śrubowców do pierwszej wojny światowej
    Okres międzywojenny
    Okres od końca drugiej wojny światowej do dziś
O ESTETYCE OKRĘTU
    Człowiek i okręt
    Nieco o estetyce form przestrzennych
    Okręt obiektem estetyki
WSPÓŁCZESNE ELEMENTY ESTETYKI OKRĘTU
    Typ architektoniczny okrętu
    Sylwetka i elewacja
    Nadbudowy
    Komin
    Maszty i osprzęt ładunkowy
    Wyposażenie pokładowe
    Kolorystyka zewnętrzna i ozdoby
KOMPOZYCJA WEWNĘTRZNA I UKŁAD WNĘTRZ
    Ogólna lokalizacja pomieszczeń
    Wymagania związane z użytkowością
    Przepisy dotyczące pomieszczeń na okrętach
POMIESZCZENIA DLA ZAŁOGI
    Skład i liczba załogi
    Pomieszczenia dla załogi dawniej i dziś
    Pomieszczenia sypialne i dzienne
    Pomieszczenia gospodarcze i pomocnicze
POMIESZCZENIA DLA PASAŻERÓW
    Warunki podróży morskiej na dawnych okrętach
    Klasy pasażerskie
    Pomieszczenia sypialne i sanitarne
    Pomieszczenia dzienne i komunikacja
    Pomieszczenia gospodarcze i specjalne
O ARCHITEKTURZE WNĘTRZ OKRĘTOWYCH
    Rozwój kompozycji i wystroju wnętrz
    Główne kryteria w tworzeniu wnętrz okrętowych
    Akcenty plastyczne
    Meble okrętowe
ZAGADNIENIA TECHNICZNE WNĘTRZ OKRĘTOWYCH
    Wymagania ogólne
    Tworzywa do budowy wnętrz
    Niektóre zagadnienia budowy i montazu
    Główne urządzenia techniczne w pomieszczeniach
LITERATURA
ILUSTRACJE (ŹRÓDŁA)
SKOROWIDZ

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje