Książka jest poświęcona zagadnieniom architektury okrętowej - elementom piękna, wygody i użytkowości w budowie okrętu. Autor daje w niej przegląd form rozwojowych kształtów okrętu oraz zaplanowania i wystroju wnętrz okrętowych - od czasów egipskich i greckich aż do najnowszych transatlantyków stanowiących szczytowe osiągnięcia w tej dziedzinie. Punkt ciężkości położony jest na zagadnieniach projektowania architektonicznego statków współczesnych: omawiając zasady tego projektowania autor przytacza przykłady najciekawszych, oryginalnych rozwiązań i ilustruje je licznymi fotografiami oraz planami wybranych okrętów. Jeden z rozdziałów poświęcony jest problemom technicznym związanym z tworzeniem wnętrz okrętowych, a zwłaszcza najnowszym materialnym.
Książka jest przeznaczona przede wszystkim dla okrętowców - zarówno architektów jak i konstruktorów, a także dla studentów odpowiednich wydziałów politechnik. Jednakże dzięki przystępności zawartego w niej materiału oraz atrakcyjności ilustracji może ona zainteresować nie tylko fachowców, lecz także szerszy krąg czytelników - wszystkich miłośników piękna, morza i okrętów.
- Autor
- Witold Urbanowicz
- Oprawa
- twarda
- Format
- 26 x 30 cm
- Liczba stron
- 238 + suplement
- Rok wydania
- 1959
OD AUTORA
ARCHITEKTURA OKRĘTÓW - NOWA DYSCYPLINA
WIADOMOŚCI OGÓLNE O OKRĘCIE HANDLOWYM
Podstawce pojęcia charakteryzujące okręt
Główne typy okrętów i ich cechy
ZAGADNIENIA BUDOWY OKRĘTÓW
Armator, architekt, konstruktor i stocznia
Krótki zarys budowy okrętu handlowego
Podstawowa dokumentacja techniczna
ŻAGLOWCE DAWNE I NOWE
Typy żagla i ożaglowanie masztu
Źródła historyczne, Północ i Południe
Okres okrętu jednomasztowego
Średniowieczne okręty Południa
Rozwój pełnorejowca odrodzenia
Okręty baroku
Przemiany do połowu XIX wieku
Klipery i żaglowce współczesne
ROZWÓJ KSZTAŁTÓW OKRĘTU O NAPĘDZIE MECHANICZNYM
Powstawanie nowych form
Okres parowca kołowego
Okres od pojawienia się śrubowców do pierwszej wojny światowej
Okres międzywojenny
Okres od końca drugiej wojny światowej do dziś
O ESTETYCE OKRĘTU
Człowiek i okręt
Nieco o estetyce form przestrzennych
Okręt obiektem estetyki
WSPÓŁCZESNE ELEMENTY ESTETYKI OKRĘTU
Typ architektoniczny okrętu
Sylwetka i elewacja
Nadbudowy
Komin
Maszty i osprzęt ładunkowy
Wyposażenie pokładowe
Kolorystyka zewnętrzna i ozdoby
KOMPOZYCJA WEWNĘTRZNA I UKŁAD WNĘTRZ
Ogólna lokalizacja pomieszczeń
Wymagania związane z użytkowością
Przepisy dotyczące pomieszczeń na okrętach
POMIESZCZENIA DLA ZAŁOGI
Skład i liczba załogi
Pomieszczenia dla załogi dawniej i dziś
Pomieszczenia sypialne i dzienne
Pomieszczenia gospodarcze i pomocnicze
POMIESZCZENIA DLA PASAŻERÓW
Warunki podróży morskiej na dawnych okrętach
Klasy pasażerskie
Pomieszczenia sypialne i sanitarne
Pomieszczenia dzienne i komunikacja
Pomieszczenia gospodarcze i specjalne
O ARCHITEKTURZE WNĘTRZ OKRĘTOWYCH
Rozwój kompozycji i wystroju wnętrz
Główne kryteria w tworzeniu wnętrz okrętowych
Akcenty plastyczne
Meble okrętowe
ZAGADNIENIA TECHNICZNE WNĘTRZ OKRĘTOWYCH
Wymagania ogólne
Tworzywa do budowy wnętrz
Niektóre zagadnienia budowy i montazu
Główne urządzenia techniczne w pomieszczeniach
LITERATURA
ILUSTRACJE (ŹRÓDŁA)
SKOROWIDZ

Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.
Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.