Jacht żaglowy teoria i praktyka
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Oczekiwanie na dostawę

Jacht żaglowy teoria i praktyka (antykwariat)

Autor: Zbigniew Dąbrowski
Okładka: miękka
Format: 14,50 x 20,50 cm
Liczba stron: 184
Rok wydania: 1989
Wydanie: I

50,00 zł (brutto) 47,62 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

UWAGA - egzemplarz wycofany z obiegu bibliotecznego.
------------------------------------------------------------------------------------------

Książka "Jacht żaglowy teoria i praktyka" to absolutne minimum wiedzy żeglarskiej niezbędne do bezpiecznego prowadzenia małej łódki w niezbyt przychylnych warunkach pogodowych. Tę porcję wiadomości każdy żeglarz powinien mieć w przysłowiowym "małym palcu". Tyle też powinien wiedzieć każdy entuzjasta tego sportu, by zrozumieć z grubsza zasady poruszania się jachtu żaglowego po wodzie. Tyle też wreszcie, wymaga każda komisja egzaminacyjna na stopień "żeglarza jachtowego".

X5-2709
Używane
83-217-2663-1
Autor
Zbigniew Dąbrowski
Oprawa
miękka
Format
14,50 x 20,50 cm
Liczba stron
184
Rok wydania
1989
ISBN
83-217-2663-1
Wydanie
I

1. Zamiast wstępu – teoria żeglowania w dawce minimalnej
1.1. Wprowadzenie
1.2. Kursy względem wiatru
1.3. Wiatr rzeczywisty i pozorny
1.4. Żagiel jako środek napędowy
1.5. Układ kilku żagli – działanie dyszowe
1.6. Jak reaguje kadłub
1.7. Jacht w ruchu – zrównoważenie żaglowe
1.8. Przechyły i stateczność poprzeczna
1.9. Ster
1.10. Wnioski praktyczne czyli podstawowe zasady manewrowania
1.11. Uwagi o manewrach złożonych

2. Kadłub
2.1. Główne problemy
2.2. Opór tarcia – kształt i powierzchnia kadłuba
2.3. Opór falowy – długość w linii wodnej
2.4. Opór indukowany czyli opór dryfu
2.5. Opór poprzeczny
2.6. Stateczność poprzeczna
2.7. Stateczność podłużna i stateczność dynamiczna

3. Osprzęt
3.1. Parę uwag wstępnych
3.2. Żagle
3.3. Kształt żagli i materiał
3.4. Kąt natarcia i kąt trymu
3.5. Osprzęt wielożaglowy – sztaksle
3.6. Bezanżagiel i apsel
3.7. Żagle na pełne wiatry
3.8. Trochę statyki
3.9. Omasztowanie elastyczne
3.10. Kilka uwag o osprzęcie ruchomym

4. Jacht w ruchu ustalonym
4.1. Wprowadzenie
4.2. O zrównoważeniu żaglowym dokładniej
4.3. Żegluga kursami pełnymi
4.4. Samosterowność
4.5. Wzajemne oddziaływanie jachtów na siebie
4.6. Osiąganie dużych prędkości
4.7. Żegluga na fali

5. Manewry
5.1. Wprowadzenie
5.2. Cyrkulacja po wychyleniu steru
5.3. Wpływ dynamicznych przechyłów na cyrkulację
5.4. Pomaganie żaglami w cyrkulacji
5.5. Zwrot przez sztag
5.6. Zwrot przez rufę
5.7. Zacieśnienie cyrkulacji na żaglach
5.8. Stawanie w dryf
5.9. Manewr człowiek za burtą z dryfu
5.10. Cumy i szpringi

6. Pomocniczy napęd mechaniczny
6.1. Uwagi ogólne
6.2. Moc i prędkość
6.3. Własności manewrowe statku jednośrubowego
6.4. Zacieśnianie cyrkulacji na silniku
6.5. Wykorzystywanie szpringów
6.6. Jednoczesne używanie żagli i silnika

7. Uzupełnienie
7.1. Wyjaśnienie
7.2. Linie teoretyczne
7.3. Wymiary kadłuba
7.4. Powierzchnia ożaglowania i geometryczny środek ożaglowania
7.5. Wyporność, pojemność, tonaż
7.6. Krzywa pól wrężnic i współczynnik cylindryczny
7.7. Niektóre współczynniki porównawcze
7.8. Charakterystyka biegunowa żagla

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje