Okrętowe kompasy żyroskopowe
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Okrętowe kompasy żyroskopowe (antykwariat)

Autor: Edward Krajczyński
Okładka: miękka
Format: 17 x 24.5 cm
Liczba stron: 256
Rok wydania: 1987
Wydanie: I

40,00 zł (brutto) 38,10 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Książka zawiera klasyczną teorię wirujących żyroskopów, klasyfikację kompasów żyroskopowych oraz opis ich budowy. Przedstawiony został również przegląd obecnie eksploatowanych okrętowych kompasów żyroskopowych, ze zwróceniem szczególnej uwagi na typy kompasów stosowane - zgodnie z omówionymi wymogami PRS - na statkach pływających pod polska bandera.

Książka jest przeznaczona da studentów wyższych szkól morskich, a także uczelni technicznych na wydziale o kierunku okrętowym. Może by przydatna słuchaczom studiów podyplomowych, Studium Doskonalenia Kadr Oficerskich PMH oraz w praktyce oficerom pokładowym i elektrykom okrętowym.

X4-3092
Używane
83-215-1137-6
Autor
Edward Krajczyński
Oprawa
miękka
Format
17 x 24.5 cm
Liczba stron
256
Rok wydania
1987
ISBN
83-215-1137-6
Wydanie
I

Przedmowa
Wykaz ważniejszych symboli

1. TEORIA ZJAWISK ŻYROSKOPOWYCH
1.1. Definicja żyroskopu
1.2. Parametry określające wirujący żyroskop
     1.2.1. Prędkość kątowa i liniowa
     1.2.2. Moment bezwładności żyroskopu
     1.2.3. Kręt i moment kinetyczny
1.3. Równania dynamiczne żyroskopu
1.4. Właściwości wirującego żyroskopu
     1.4.1. Zachowanie stałego kierunku
     1.4.2. Precesja żyroskopu
     1.4.3. Moment reakcji żyroskopowej
1.5. Opis ruchu swobodnego żyroskopu umieszczonego na powierzchni Ziemi

2. TEORETYCZNE PODSTAWY KONSTRUKCJI KOMPASÓW ŻYROSKOPOWYCH
2.1. Żyroskop z obniżonym $środkiem ciężkości
2.2. Żyroskop z układem balistycznym
2.3. Opis ruchu kompasu jednożyroskopowego (bez zakłócenie)
     2.3.1. Nietłumione wahania głównej osi
     2.3.2. Tłumienie wahań głównej osi
     2.3.3. Współrzędne położenia równowagi dynamicznej głównej osi
2.4. Opis ruchu kompasu dwużroskopowego (bez zakłóceń)
     2.4.1. Nietłumione wahania „osi głównej" zespołu żyroskopowego
     2.4.2. Tłumienie wahań „osi głównej"

3. ANALIZA PRACY KOMPASU ŻYROSKOPOWEGO W WARUNKACH ZAKŁÓCEŃ
3.1. Dewiacja statyczna
3.2. Dewiacja dynamiczna
3.3. Dewiacja prędkościowa
3.4. Dewiacja inercyjna
     3.4.1. Dewiacja inercyjna pierwszego rodzaju
     3.4.2. Dewiacja inercyjna drugiego rodzaju
     3.4.3. Sumaryczna dewiacja inercyjna
     3.4.4. Wielkość znosu statku na skutek dewiacji dynamicznej
     3.4.5. Dewiacja inercyjna w wypadku powtarzających się, manewrów statku w czasie Td
3.5. Dewiacja środowiskowa
     3.5.1. Dewiacja falowania kompasów jednożyroskopowch
     3.5.2. Dewiacja falowania kompas6w dwużroskopowych

4. WYMAGANIA, KLASYFIKACJA I UKŁADY KOMPASÓW ŻYROSKOPOWYCH
4.1. Wymagania dotyczące kompasów żyroskopowych
4.2. Klasyfikacja okrętowych kompasów żyroskopowych
4.3. Wyposażenie kompasów żyroskopowych
4.4. Układy kompasów żyroskopowych
4.5. Układy elementów pomiarowych
     4.5.1. Budowa element6w pomiarowych kompasów jednożyroskopowych
     4.5.2. Budowa elementów pomiarowych kompasów dwużyroskopowych
4.6. Układy śledzące
     4.6.1. Czujniki indukcyjne
     4.6.2. Czujniki reluktancyjne
     4.6.3. Silnik układu śledzącego (SUS)
4.7. Układy korekcyjne
     4.7.1. Układy korekcyjne kompasów jednożyroskopowych
     4.7.2. Układy korekcyjne kompasów dwużroskopowych
     4.7.3. Zewnętrzne układy korekcyjne
4.8. Układy powtarzania
4.9. Układy zasilania

5. KOMPASY JEDNOŻYROSKOPOWE
5.1. Kompasy żyroskopowe firmy Sperry
     5.1.1. Kompas 2yroskopowy typu Sperry model 20
     5.1.2. Kompas żyroskopowy typu Sperry model 37

6. KOMPASY DWUŻYROSKOPOWE
6.1. Zasada pracy kompasów dwużroskopowych
6.2. Kompasy żyroskopowe firmy Anschütz
     6.2.1. Kompas żyroskopowy typu Anschütz Standard 4
     6.2.2. Kompas żyroskopowy typu Anschütz Standard 6
     6.2.3. Kompas żyroskopowy typu Anschütz Standard 10
     6.2.4. Kompas żyroskopowy typu Anschütz Standard 12
     6.2.5. Kursografy firmy Anschütz
6.3. Kompasy żyroskopowe typu Kurs
     6.3.1. Kompas żyroskopowy typu Kurs 3
     6.3.2. Kompas żyroskopowy typu Kurs 4
     6.3.3. Adaptowany kompas żyroskopowy
6.4. Kompasy żyroskopowe firmy C. Plath
     6.4.1. Kompas żyroskopowy typu Plath C
     6.4.2. Kompas żyroskopowy typu Navigat II
     6.4.3. Kompas żyroskopowy typu Navigat III
     6.4.4. Kompas żyroskopowy typu Navigat VII

LITERATURA
ZAŁĄCZNIKI
1. Dokładność obecnie produkowanych kompasów Żyroskopowych
2. Tabela dewiacji prędkościowej w funkcji kursu kompasowego dla prędkości statku 5,14 m/s (10 węzłów)
3. Parametry kompasu żyroskopowego typu Kurs
4. Sumaryczna dewiacja inercyjna
5. Nomogram stałej czasowej wahań tłumionych dla kompasów produkowanych w północnej Europie
6. Schemat układu śledzącego kompasu dwużyroskopowego typu Kurs z kaskadowym wzmacniaczem magnetycznym
7. Układ kinetyczny korektora dewiacji prędkościowej kompasu dwużyroskopowego typu Kurs
8. Schemat blokowy układu sterowania kompasu typu Sperry 37

Bibliotek nautyki - jest to seria książek fachowych z zakresu wiedzy zawodowej oficera pokładowego i radiooficera floty transportowej, rybackiej i pomocniczej. Dzieła okazujące się w tej serii tworzą podręczny księgozbiór dla praktykantów, służąc zarazem za podręczniki pomocnicze w szkołach morskich.

23) "Okrętowe urządzenia antenowe" J. Bem, O. Teisseyre
24) "Okrętowe pompy, sprężarki i wentylatory" A. Perepeczko
25) "Okrętowe urządzenia oczyszczające" A. Perepeczko
26) "Okrętowe wymienniki ciepła" A. Perepeczko
27) "Poradnik manewrowania statkiem" W. Lekki
28) "Poradnik morskiej służby radiotelefonicznej" Andrzej Górski, Andrzej Osiński, Olgierd Teisseyre
29) "Paliwa, smary i woda dla statków morskich" P. Urbański
30) "Systemy i urządzenia nadawcze radiokomunikacji Morskiej" A. Górski
31) "Morska służba radiokomunikacyjna" A. Osiński
32) "Ocena dokładności w nawigacji morskiej" S. Górski
33) "Vademecum oficera wachtowego" F. Wróbel
34) "Wykorzystanie systemów nawigacyjnych" J. Urbański, Z. Kopacz, J. Posiła
35) "Eksploatacja statku handlowego" J. Pszenny
36) "Wiedza o manewrowaniu statkami morskimi" A. Nowicki
37) "Nawigacja morska" J. Urbański, Z. Kopacz, J. Posiła
38) "Astronawigacja" M. Jurdziński, Z. Szczepanek
39) "Odprawy portowe" Praca zbiorowa
40) "Trygonometria dla nawigatorów" S. Klekowski
41) "Technika ochrony przed zanieczyszczeniami ze statków" M. Małczyński
42) "Podstawy meteorologii i nawigacji meteorologicznej" M. Holec, P. Tymański
43) "Systemy morskiej nawigacji satelitarnej" M. Jurdziński, M,Szymoński
44) "Vademecum nawigatora" F. Wróbel
45) "Logi morskie" E. Krajczyński
46) "Urządzenia hydroakustyczne w nawigacji" E. Krajczyński
47) "Mapy faksymilowe w nawigacji morskiej" B. Wiśniewski, Z. Grzesiak
48) "Radionamierzanie w nawigacji morskiej" M. Łucznik, Z. Sochacki
49) "Systemy hiperboliczne w nawigacji morskiej" J. Januszewski, M. Szymoński
50) "Morskie kompasy magnetyczne" M. Jurdziński
51) "Wyposażenie pokladowe statku handlowego" W. Orszulok, S. Wewiórski
52) "Wytrzymałość kadłuba statku w eksploatacji" W. Orszulok
53) "Autopiloty okrętowe" S. Wyszkowski
54) "Podstawowe wiadomości z nawigacji" P. Czerwiński, A. Marsz, W. Kon
55) " Morskie radary nawigacyjne" M. Łucznik, S. Witkowski
56) "Wykorzystanie radaru do zapobiegania zderzeniom" W. Kon
57) "Praktyka radarowa na małych statkach" W. Kon, J. Januszewski, J. Więckowski
58) "Urządzenia meteorologiczne na statkach" Jan Malicki
60) "Międzynawowe prawo drogi morskiej" Władysław Rymarz
61) "Nawigacja morska. Zadania z objaśnieniami" Tom 1 Franciszek Wróbel
62) "Nawigacja morska. Zadania z objaśnieniami" Tom 2 Franciszek Wróbel
63) "Okrętowe kompasy żyroskopowe" Edward Krajczyński
64) "Urządzenia przeładunkowe drobnicowców" Bogdan Wojtaszczyk
65) "Podstawy meteorologii i nawigacji meteorologicznej" Michał Holec, Piotr Tymański
67) "Wiedza o manewrowaniu statkami morskimi" A. Nowicki
68) "Vademecum nawigatora" wydanie III, Franciszek Wróbel

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje