Gedanią za oba kręgi polarne
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Gedanią za oba kręgi polarne (antykwariat)

Autor: Dariusz Bogucki
Okładka: miękka z obwolutą
Format: 12,5 x 19,5 cm
Liczba stron: 263
Rok wydania: 1980
ISBN: 83-207-0216-X

25,00 zł (brutto) 23,81 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

UWAGA - egzemplarz wycofany z obiegu bibliotecznego. Brak strony tytułowej.
------------------------------------------------------------------------------------------

Pierwsza w historii żeglarstwa czternastomiesięczna wyprawa polskiego jachtu do Arktyki Kanadyjskiej i za południowy krąg polarny. Sukcesy i porażki, codzienne życie załogi, spotkania z polarnikami i z egzotyczną przyrodą opisuje kapitan "Gedanii".

W lądowym życiu, miedzy ludźmi, nie wystarczy mieć tylko imię, trzeba posługiwać się także nazwiskiem i legitymować swoim zawodem, a nawet wiekiem. Gwoli temu tę garść informacji dodajemy.

1. Dariusz Bogucki (szef), lat 48, dr inżynier budowy okrętów, główny projektant, żonaty; j.kpt.ż.w., kierownik wyprawy.

I wachta:
2. Ludwik Balcer (Lutek), lat 32, mgr inżynier budowy okrętów, wykładowca, kawaler; j.kpt.ż.w., I oficer, zastępca kierownika wyprawy, szef działu nawigacyjnego.
3. Edward Zimmermann (Edek), lat 42, mgr ekonomi, starszy kalkulator, kawaler; j.st.m., szef zaopatrzenia.

II wachta:
4. Jerzy Jaszczuk (Jurek), lat 29, mgr inżynier elektryk, konstruktor, kawaler; j.kpt.ż.w., II oficer, nawigator, szef działu elektrycznego
5. Eugeniusz Moczydłowski (Genia), lat 26, mgr inżynier meteorolog, kawaler, asystent; j.kpt.ż.b., szef działu wypraw lądowych.

III wachta:
6. Zdzisław Rawicki (Zdzich), lat 43, technik elektryk, starszy mistrz żonaty; j.kpt.z.b., II oficer, szef działu maszynowego.
7. Marian Wasilewski (Marys), lat 37, technik budowy okrętów, z-ca kier. wydziału, kawaler; j.st.m., szef działu żaglowego.

IV wachta:
8. Wojciech Wierzbicki (Wojtek), lat 35, mgr inżynier elektronik, st. asystent, żonaty; j.kpt.ż.b.,
IV oficer, szef działu radiowego.
9. Andrzej Puto (Andrzej), lat 28, mgr inżynier budowy okrętów, konstruktor, żonaty; j.st.m., szef instalacji.

Są to oczywiście dane, które aktualne były w momencie wyruszania na wyprawę. Po wyprawie wróciliśmy do naszych, zawodowych zajęć, a czas płynąc nie tylko zmienił nasz wiek, ale wprowadził także inne korekty. Marys i Genia ożenili się wkrótce po powrocie, a Jurek i Genia zmienili także miejsca pracy. A gdy spotykamy się w pracy czy w klubie, zaczynają się już powoli rozmowy o następnej wyprawie.

KALENDARIUM PRZEBIEGU WYPRAWY

1. Gdańsk 3.07.75
2. Malmö (Szwecja) 5.07.75- 8.07.75
3. Aberdeen (Szkocja) 13.07.75-19.07.75
4. Balfour (Orkneje) 20.07.75-23.07.75
5. Kirkwall (Orkneje) 23.07.75
6. Godthaab (Grenlandia) 7.08.75.-16.08.75
7. Resolute Bay (Kanada) 28.08.75.-29.08.75
8. Thule (Grenlandia) 2.09.75
9. St. John's (Kanada) 16.09.75-25.09.75
10. Baza „Pomorze" 4.10.75- 5.10.75
11. Nowy Jork (USA) 7.10.75-23.10.75
12. Miami (USA) 31.10.75-22.11.75
13. Isla Longa (Bahama) 25.11.75-26.11.75
14. Archipelag San Blas (Panama) 2.12.75- 7.12.75
15. Cristobal (Kanał Panamski) 8.12.75- 9.12.75
16. Balboa (Kanał Panamski) 9.12.75-11.12.75
17. Galapagos (Ekwador) 20.12.75-29.12.75
18. Isla Longa (Bahama) 25.11.75-22.11.75
19. Adelaide Station (Antarktyda) 6.03.76- 7.03.76
20. Palmer Station (Antarktyda) 9.03.76-11.03.7R
21. Deception (Antarktyda) 12.03.76
22. Bellingshausen (Antarktyda) 13.03.76-14.03.76
23. Port Stanley (Falklandy) 20.03.76-22.03.76
24. Buenos Aires (Argentyna) 31.03.76-20.04.76
25. Rio de Janeiro (Brazylia) 28.04.76- 9.05.76
26. Bridgetown (Barbados) 31.05.76- 7.06.76
27. Hamilton (Bermudy) 16.06.76-20.06.76
28. Newport (USA) 27.06.76- 1.07.76
29. Manursing (USA) 2.07.76- 3.07.76
30. Gravesend Bay (USA) 3.07.76- 4.07.76
31. Nowy Jork (USA) 4.07.76-20.07.76
32. Plymouth (Anglia) 15.08.76-17.08.76
33. Southampton (Anglia) 18.08.76-25.08.76
34. Kiel (RFN) 31.08.76- 5.09.76
35. Gdańsk 7.09.76

Y4-3104
Używane
Autor
Dariusz Bogucki
Oprawa
miękka z obwolutą
Format
12,5 x 19,5 cm
Liczba stron
263
Rok wydania
1980
ISBN
83-207-0216-X

Prezentacja
Pierwszy głęboki oddech
Wejście w lody
W stolicy Grenlandii
Droga na północ
Przejście Północno-Zachodnie
Przez mrok i mglę
Nie powinniście się tu znajdować
Resolute
Drugi dzień postoju
Do krańca świata
Powrót z Ultima Thule
Zwyczajna żegluga
Droga przez tropiki
Wyspy bez czasu
Ocean Spokojny
Gdyby mi ktoś opowiadał...
Wśród lodów
Stacja Palmera
Witajcie, przyjaciele Polacy
To już powrotna droga
Kalendarium przebiegu wyprawy

Seria książkowa "Naokoło świata" to blisko 200 tytułów, polskiego i światowego reportażu. Ze względu na powszechne trudności z wyjazdami zagranicznymi w okresie PRL'u, seria  cieszyła się bardzo dużą popularnością. Książki były bogato ilustrowane czarno-białymi fotografiami reporterskimi z całego świata. Seria ukazywała się w latach od lipca 1956 roku do czerwca 2008 roku.  Książki o tematyce morskiej z serii „Naokoło Świata":
1) "Czterdziestu na afrykańskim szelfie" Jan Nogaj
2) "Desperacki rejs" John Caldwell
3) "Dobrowolny rozbitek" Alain Louis Bombard
4) "Dom pod żaglami" Krzysztof Barnowski
5) "Ekspedycja Tygrys" Thor Heyerdahl
6) "Ekspedycja Ra" Thor Heyerdahl
7) "Gedanią za oba kręgi polarne" Dariusz Bogucki
8) "Gipsy Moth okrąża świat" Francis Chichester
9) "Islandzki rejs" Dariusz Bogucki
10) "Kajakiem do Indii" Wacław Korabiewicz
11) "Moana" Bernard Gorsky
12) "Ocean lodowaty" Per Olof Sundman
13) "Podróż barką" Derrick Harry Clarke
14) "Półmiskiem przez Atlantyk" Lech Niekrasz
15) "Rejs do Hongkongu" Edward Obertyński
16) "Samotni żeglarze" Jean Merrien
17) "Smak morza" Jacek Ciszewski
18) "Szkoła pod żaglami" Krzysztof Baranowski
19) "Tratwą przez Bałtyk" Andrzej Urbańczyk
20) "Wyprawa Kon-Tiki" Thor Heyerdahl
21) "Wyprawa "Endurance" Alfred Lansing
22) "Zapiski najemnego żeglarza" Krzysztof Baranowski
23) "Z tratwy na tratwę " Bengt Danielsson
24) "Zwariowana łódka" Farley Mowat

Kapitan Dariusz Bogucki (ur. 19 grudnia 1927 w Warszawie, zm. 22 września 2002 w Bydgoszczy) był najsłynniejszym polskim żeglarzem polarnym, który krok po kroku zdobywał dla polski bandery kolejne nieosiągalne, zdałoby się, dla jachtów cele. Dotarł na Islandię, Spitsbergen i Grenlandię. Odwiedził owiane mgłami i tajemnicą Thule i samotną wyspę Jana Mayen. W wyprawie ,, Gedanii”, którą sam zaprojektował dla potrzeb żeglugi w lodach, poprowadził swą załogę za oba kręgi polarne i wokół Przylądka Horn. Podróżnik i sportowiec, dla którego prawo do poznania świata stanowiło symbol wolności i tradycji dawnych odkrywców, był wzorem kapitana, partnera i przyjaciela. I niestrudzonego człowieka pracy.
Jest autorem licznych książek podróżniczych:

  • Islandzki rejs,
  • Do brzegów Grenlandii,
  • Gedanią za oba kręgi polarne,
  • Jachtem na wody polarne,
  • Zanim powrócimy,
  • Śladami życia,
  • Geometria kształtu kadłuba (współautor Stanisław Czarnecki),
  • Stan wojenny - wspomnienia i oceny (współautor),
  • Pokłon Hornowi (współautor),
  • Śladami życia

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje