"Podróż Liberdade" zawiera wspomnienia autora z dramatycznych dla niego lat 1886-1888, kiedy to w czasie podróży na własnym barku Aquidneck do Ameryki Południowej doświadczył wielu niepowodzeń i nieszczęść, m.in. zarazy na pokładzie i bunt załogi. Po stracie Aquidneck u wybrzeży Brazylii, Slocum podjął śmiałą decyzję zbudowania łodzi zdolnej do odbycia dalekiej podróży. Z żoną oraz synami zbudowali 10-metrowe canoe, którym przepłynęli ponad 5 000 mil. Opisując swe przygody, niezwykłe podróże i mnóstwo zabawnych sytuacji, Soclum wiele miejsca poświęca również spotkanym w drodze ludziom.
- Autor
- Joshua Slocum
- Oprawa
- twarda
- Tłumaczenie
- Piotr Carlson
- Format
- 15 x 21 cm
- Liczba stron
- 116
- Rok wydania
- 2006
- ISBN
- 83-88595-49-0
- Wydanie
- I
PRZEDMOWA DO POLSKIEGO WYDANIA PODRÓŻY LIBERDADE
OD TŁUMACZA
ROZDZIAŁ I Statek - Załoga - Huragan - Wyspy Zielonego Przylądka - Frio - Uderzenie pampeiro
ROZDZIAŁ II Montevideo - Żebracy - Do Antoniny po mate - Z Antoniną do Buenos Aires - Bombelia
ROZDZIAŁ III Ratujemy ładunek win - Marynarze się cieszą - Cholera w Argentynie - Śmierć na lądzie - Harry Holender - Grek Pete - Całkiem wyjątkowi kupcy portowi - Utrata łodzi - Żegluga do Ilha Grande - Wyrzucają nas z portu - Wielkie kłopoty
ROZDZIAŁ IV Dekret Ilha Grande - Poerót do Rosario =- Czekamy na otwarcie portów brazylijskich - Brakuje marynarzy - Piraci pilotami - Żegluga w dół rzeki - Drugie przybycie na Ilha Grande - Kwarantanna i fumigacja - Wydają nam świadectwa zdrowia - Żegluga do Rio - Znowu coś kwestionują - Nareszcie Rio
ROZDZIAŁ V W Rio - Żegluga do Antoniny z mieszanym ładunkiem - Pampeiro - Statek leży na burcie - Ładunek jeszcze bardziej pomieszany - Tracimy bramstengi - Bezpieczne przybycie do Antoniny
ROZDZIAŁ VI Bunt - Usiłowanie grabieży i zabójstwa - Czterech na jednego - Dwóch pada od fuzji - Porządek przywrócony
ROZDZIAŁ VII Przybywam na bark w Montevideo - Dobra załoga - Wybuch ospy - Ciągniemy do Montevideo i Flores - Znikąd pomocy - Śmierć marynarzy - W rozpaczy na Montevideo - Kwarantanna
ROZDZIAŁ VIII Nowa załoga - Żegluga do Antoniny - Załadunek drewna - Canoe tubylców - Strata Aquidnecka
ROZDZIAŁ IX Budowa Liberdade
ROZDZIAŁ X Na otwarte morze - Odcinek do Santos - Do Rio na holu za parowcem - W Rio
ROZDZIAŁ XI Wypłynięcie z Rio - Na kotwicy u przylądka Frio - Spotkanie z wielorybem - Zatopiony skarb - Nauczyciel - Poczciwy wieśniacy - Miłe odwiedziny
ROZDZIAŁ XII Żegluga z Frio - Wokół Przylądka St. Thome - Wielkie fale i żwawe prądy - W pasatach - Niebezpieczne rafy - W ciemną i burzliwą noc nieświadomie wpadamy do portu - Do Caravellas - Piękna pogoda - Wichura - Port St. Paulo - Zdradzieccy tubylcy - Żegluga do Bahii
ROZDZIAŁ XIII W BAhii - Rozważania nad odkrywcami - Karaibowie
ROZDZIAŁ XIV Z Bahii do Pernambuco - Spotkanie z Finance na morzu - W Pernambuco - Wokół Przylądka St. Roque - Sztorm - Grzywacze - Odcinek do Barbados - Latające ryby świecą na pokładzie - Bez masztów - Przybycie do zatoki Carlysle
ROZDZIAŁ XV Barbados - Mayaguez - Przez Ławicę Bahamską - Golfsztorm - Do wybrzeży Południowej Karoliny
ROZDZIAŁ XVI Oceaniczne prądy - Wizyta w South Santee - Do rzeki Typee - W kwarantannie - South Port i Wilmington N.C. - Żegluga po wodach wewnętrznych do Beufort, Norfolku i Waszyngtonu D.C. - Koniec podróży
DALSZE LOSY I KRES DNI LIBERDADE
Joshua Slocum (ur. 20 lutego 1844, zaginął 1909) – amerykański (urodzony w Kanadzie, w Nowej Szkocji) żeglarz, jako pierwszy odbył samotny rejs dookoła świata (w latach 1895–1898). Przebył wszystkie szczeble kariery zawodowej na morzu - zaczynał jako kucharz i chłopiec okrętowy, następnie zdobył stopień kapitana, bu w końcu zostać właścicielem oceanicznych żaglowców transportowych. Jest jednym z najbardziej znanych żeglarzy w historii: w latach 189501898 jako pierwszy człowiek opłynął samotnie kulę ziemską na niewielkim jednomasztowcu "Spray", który własnoręcznie odbudował z wraku statku rybackiego. Swoje podróże i doświadczenia opisał w kilku książkach. W 1909 roku wypłynął na "Sprayu" z Vineyard Haven do Ameryki Południowej i zaginął na morzu. Przypuszcza się, że w jego łódź mógł uderzyć parowiec lub wieloryb; jest to najbardziej prawdopodobna przyczyna zaginięcia, gdyż jacht posiadał solidną konstrukcję, a Slocum duże doświadczenie żeglarskie. Rozważano też hipotezę, że Slocum przypadkowo potknął się lub pośliznął i wypadł za burtę – żeglarz nigdy nie nauczył się pływać, czego nie ukrywał.
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.