Żeglowanie w trudnych warunkach jest książką szczególną dlatego, że opiera się na relacjach doświadczonych żeglarzy z przeżytych przez nich sztormów. Te historie są czasami straszne, czasami porywające, a do każdej z nich dołączona jest fascynująca, profesjonalna analiza tego, co zostało zrobione źle, a co dobrze. Niestety, nie wszystkie historie dobrze się kończą. Książka bowiem twardo trzyma się zasady, że pełna, nie upiększona prawda najlepiej przygotowuje do zmierzenia się z morskim żywiołem.
Oprócz relacji żeglarzy i komentarzy ekspertów, zawiera również rozdziały poświęcone stateczności jachtu, dzielności morskiej, masztom i takielunkowi, taktyce sztormowania, użyciu dryfkotew, meteorologii, przygotowaniu załogi do sztormu itp. Opisano tu również sprawdzone metody sztormowania nie tylko na jachtach jednokadłubowych i katamaranach, ale także na łodziach motorowych.
Jeżeli wybierając się w długi rejs, masz zamiar kupić tylko jedną książkę, kup właśnie tę.
Pete Goss.
Najlepszy podręcznik przetrwania sztormu.
"Yachting World"
Tę książkę powinien przeczytać każdy żeglarz i nieustannie do niej wracać.
sir Peter Blake, kawaler Orderu Imperium Brytyjskiego
Planowanie rejsu pełnomorskiego bez wcześniejszego przeczytania tej książki byłoby po prostu nierozważne.
"Daily Telegraph"
Książka o światowej renomie. Klasyczna pozycja o żeglarstwie w ekstremalnych i najtrudniejszych warunkach.
Kelvin Hughes
Niezbędna rzecz na półce każdego żeglarza morskiego.
"Yachting Monthly"
- Autor
- Peter Bruce
- Oprawa
- twarda
- Tłumaczenie
- Milka Jung, Jacek Kijewski
- Format
- 17,5 x 24,5 cm
- Liczba stron
- 294
- Rok wydania
- 2022
- ISBN
- 978-83-7020-848-6
- Wydanie
- VI
Słowo wstępne
Przedmowa
CZĘŚĆ PIERWSZA RADY EKSPERTÓW
1. Projektowanie jachtów i konstrukcja jachtów do żeglugi w trudnych warunkach - Olin Stephens
2. Stateczność jachtów przy dużych załamujących się falach - Andrew Claughton
3. Wpływ trudnych warunków pogodowych projektowanie jachtów - Peter Bruce
4. Drzewce, takielunek i osprzęt na trudne warunki - Matthew Sheahan
5. Żagle sztormowe - Richard Clifford
6. Przygotowanie do sztormu - Peter Bruce
7. Wykorzystanie urządzeń hamujących - Peter Bruce
8. Meteorologia warunków sztormowych - Richard Ebling
9. Fale - Sheldon Bacon
10. Środki na chorobę morską - Noel Dilly
11. Szukanie schronienia w sztormowej pogodzie - Richard Clifford
12. Taktyka sztormowania na pontonie typu RIB - Hugo Montgomery-Swan
13. Prowadzenie jachtów motorowych w trudnych warunkach - Dag Pike
14. Taktyka sztormowania na wielokadłubowcu - Mark Orr
15. Taktyka sztormowania na jednokadłubowcu - Peter Bruce
CZEŚĆ DRUGA DOŚWIADCZENIA SZTORMOWE
16. Kilka niezwykłych zjawisk meteorologicznych (1983-1997) - Peter Bruce
17. Sztorm na Kanale La Mance - rok 1987 - Peter Bruce
18. Sztormowe wiatry, sztormowe nauki - Lin & Larry Pardey
19. Sztorm w dniu urodzin Królowej - rok 1994 - Peter Bruce
20. Zimowe sztormy przy południowo zachodnim wybrzeżu Australii - Deborah Schultz
21. Black Velvet trudny powrót z Islandii - Ewen Southby-Tailyour
22. Utrata jachtu Rellance AC - Richard Heath
23. "Bomba" na Morzu Tasmana - Peter Cook
24. Osiemdziesiąt węzłów wiatru i Berrimilla na Południowym Atlantyku - Alex Whitworth
25. Uhuru przeżył sztorm - Steve Powel
26. Gwałtowny sztorm w Arktyce - dr Charles Welch
Bibliografia
Podziękowania
Indeks
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.