Książka zawiera w pierwszej części podaną w przystępnej formie teorię modelu jachtu pływającego. Autor omawia w swej pracy między innymi mało popularną dotychczas wśród modelarzy aerodynamikę żagla, hydrodynamikę kadłuba, automatyczne sterowanie oraz wszystkie zagadnienia, które potrzebne są modelarzowi do zaprojektowania pełnowartościowego modelu.
Część druga książki poświęcona jest praktycznym wiadomością, których znajomość niezbędna jest przy projektowaniu, oraz zawiera przykładowe obliczenia modeli w zakresie ich wyporności, stateczności, wytrzymałości itp.
Praca mgr inż. Dereżyckiego przeznaczona jest przede wszystkim dla zaawansowanych modelarzy. lecz zainteresować powinna także (zwłaszcza w pierwszej części) szerokie grono żeglarzy.
- Autor
- Marian Dereżycki
- Oprawa
- miękka
- Format
- 11,5 x 20,5 cm
- Liczba stron
- 219
- Rok wydania
- 1955
Wstęp
Część pierwsza TEORIA MODELU ŻAGLOWEGO
Rozdział I - Pojęcia zasadnicze
Nomenklatura części modelu
Plan modelu
Geometria kadłuba
Rozdział II - Pływalność
Właściwości wody
Prawo Archimedesa
Warunki pływania ciał
Ogólny warunek pływalności
Rozdział III - Wyporność wypór
Definicja wyporności i wyporu
Obliczanie wyporności
Wyporność modelu skrzynkowego
Wyporność modelu obłowręgowego
Krzywa wyporności
Obliczanie wyporu
Rozdział IV - Ciężar i równowaga modelu
Ciężar modelu i środek ciężkości
Warunki równowagi modelu
Korekcja przegłębienia
Rozdział V - Opór boczny kadłuba
Definicja oporu bocznego
Obliczanie środka oporu bocznego
Rozdział VI - Napęd modeli żaglowych
Uwagi ogólne
Równanie ciągłości strugi
Równanie Bernoulli'ego
Zjawisko opływu
Aerodynamika żagla
Opory szkodliwe
Wykresy sił
Podział powierzchni ożaglowania
Środek ożaglowania
Rozdział VII - Teoria ruchu modelu
Nawietrzność i zawietrzność
Wyostrzanie modelu
Ogólna teoria ruchu modelu
Rozdział IX - Stateczność
Definicja stateczności
Równowaga ciała sztywnego
Ogólna teoria stateczności
Stateczność przy małych kątach przechyłu
Stateczność przy dużych kątach przechyłu
Wykresy stetczności
Stateczność dynamiczna
Rozdział X - Sterowność
Uwagi ogólne
Działanie steru
Sterowanie samoczynne
Rozdział XI - Wytrzymałość części modelu
Uwagi ogólne
Kadłub
Zamocowanie balastu
Omasztowanie
Część druga PROJEKTOWANIE MODELU ŻAGLOWEGO
Rozdział XII - Założenie koncepcyjne
Przepisy klasowe
Ogólne zasady projektowania
Typy kadłubów i ożaglowań
Założenia projektowe
Rozdział XIII - Zasady kreślenia technicznego
Przybory i materiały kreślarskie
Zasady rzutowania
Kreślenie planu modelu
Rozdział XIV - Schematy obliczeń
Uwagi ogólne
Wyporność
Ciężar modelu
Środek bocznego oporu
Obliczenie ożaglowania
Opór wodny kadłuba
Statecznoiść
Urządzenie sterowe
Uwagi końcowe
Rozdział XV - Przykłądy
Przykład założeń
Przykłady obliczeniowe
Przykłady rysunkowe
Bibliografia
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.