Karaiby dla żeglarzy - poradnik subiektywny
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Karaiby dla żeglarzy - poradnik subiektywny

Autor: Piotr Kowalski
Okładka: miękka z zakładką, grzbiet - spirala
Format: 16 x 21 cm
Liczba stron: 110
Rok wydania: 2012
Wydanie: I
ISBN: 978-83-63170-00-4
Akwen: Morze Karaibskie

30,00 zł (brutto) 28,57 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

„Karaiby dla żeglarzy – poradnik subiektywny” to rodzaj locji opisującej warte odwiedzenia wyspy na karaibskim szlaku. Dobór wysp – zgodnie z tytułem – jest podyktowany subiektywnymi doświadczeniami autora. W książce zawarte są informacje przydatne przy planowaniu trasy jak również opisy wysp i ich historia. Zapewne będzie to pozycja przydatna każdemu, kto się na Karaiby wybiera na dłużej lub krócej.

Książka wydana jest w bardzo pomysłowy sposób, mianowicie ma spiralny grzbiet, co pozwala na bardzo wygodne używanie jej podczas rejsu. Okładka ze „skrzydełkiem” pozwala na szybkie odszukanie numeru strony z opisem wybranej wyspy. Dodatkowy gruby, lakierowany papier zwiększa znacznie wytrzymałość książki, narażonej podczas rejsu na działanie wiatru czy wilgoci.

W przewodniku opisane są wyspy:
St.Martin, Barbuda, Antigua, St.Kits & Navis, Gwadelupa, Les Saints, Dominika, Martynika, St.Lucia, St.Vincent, Bequia, Mustique, Mayreau, Tobago Cays, Union Island, Grenada, Tobago, Barbados

RECENZJE KSIĄŻKI:

Rejs po karaibskich wyspach to marzenie i cel coraz większej liczby żeglarzy, którzy mają już opływane europejskie akweny Morza Śródziemnego i mórz północnej Europy. Po eksploracji adriatyckich, greckich, hiszpańskich wybrzeży każdemu wcześniej czy później rodzi się w głowie pragnienie odkrycia egzotycznego świata i tu w pierwszej kolejności pojawiają się właśnie Karaiby. Co jest nam – żeglarzom planującym karaibski rejs potrzebne w pierwszej kolejności? Informacje! Rzetelne informacje przydatne tym którzy do karaibskich plaż nie przychodzą z hotelowego lobby ale dopływają z otwartego morza.

Książka Piotra Kowalskiego – bardzo doświadczonego kapitana jachtowego, który m.in. przeprowadził niezliczoną ilość rejsów po całym karaibskim archipelagu, jest strzałem w dziesiątkę! Nie jest to klasyczny przewodnik turystyczny, nie jest to także klasyczna locja żeglarska – jest to idealny zbiór informacji potrzebnych przygotowującym i prowadzącym rejs w tym rejonie świata. Napisaną praktycznym, żeglarskim językiem książkę studiuje się intuicyjnie. Zawarte informacje, ilustracje i szkice są takie jak trzeba i tam gdzie trzeba a piękne zdjęcia pozwalają nacieszyć oczy tym co czeka nas po drugiej stronie Atlantyku. Kompletne i aktualne informacje praktyczne oraz masa uwag, sugestii i porad wynikających wprost z doświadczenia skippera stawiają tą pozycję na pierwszym miejscu w bibliotece planującego taki rejs. Książka kończy się listą proponowanych przez Piotra tras rejsów i jest to z pewnością znakomita i sprawdzona forma planowania, jakkolwiek mając do dyspozycji tak kompletne i zrozumiałe kompendium wiedzy, jaką jest ten „poradnik subiektywny” każdy ma możliwość zaplanować swój rejs w sposób indywidualny, ciekawy i co najważniejsze bezpieczny.

Serdecznie polecam!
kpt. Krystian Szypka

----

Tytuł w pełni oddaje sens publikacji. Nie sposób jest opisać wszystkich atrakcyjnych miejsc na Karaibach, o czym zresztą pisze sam Autor we wstępie.
Można pływać miesiącami, latami, a i tak ciągle można odkrywać nowe zatok i laguny, nurkować w cudownych zakątkach rafy, poznać nowych ciekawych ludzi z całego świata, napotykać nietypowe, często zabawne sytuacje charakterystyczne dla tego regionu. Książka Piotra Kowalskiego wydaje się być nieodzowna w biblioteczce karaibskiego żeglarza wraz z dokładną locją akwenu. To, że jest wydana po polsku, pozwoli uniknąć niespodzianek wielu żeglarzom nie znającym angielskiego lub francuskiego.

Już na pierwszy rzut oka forma poradnika świadczy o tym, że jej autor i wydawca wiedzą, co żeglarzowi zwykle przeszkadza przy lekturze podczas żeglugi. Książka nie jest klejona, strony połączone są spiralą, co bardzo ułatwia korzystanie podczas żeglugi. Dobrej jakości papier daje dodatkową przyjemność przy zapoznawaniu się z niuansami żeglugi po Karaibach, a liczne piękne zdjęcia rozpalają w czytelniku marzenia o tym akwenie.

Poradnik porusza wszystkie aspekty żeglarskich wakacji na Karaibach. Począwszy od sugestii wyboru odpowiedniego jachtu i pory roku najbardziej odpowiedniej dla żeglowania, poprzez opis sposobu dotarcia do celu, aż do wysoce merytorycznego opisu w stylu " know how", tak, by nie dać się zjeść karaibskim ludożercom.
Autor, słusznie zresztą, nie skupia się na walorach turystycznych Wysp, sugerując jedynie miejsca, których nie można opuścić, pozostawiając czytelnikowi radość odkrywania egzotyki regionu. Nie narzuca, jak to często czynią różne przewodniki, co jest piękne, a co niegodne polecenia. Za to mamy mnóstwo praktycznych informacji i praktycznych rad w stylu - czego najlepiej zasmakować, gdzie szukać pomocy w razie potrzeby, na co uważać, ile co kosztuje, do kogo zadzwonić w ważnej sprawie, jak wynająć środek lokomocji, jak wygląda odprawa graniczna, gdzie nie tankować, na co uważać przy cumowaniu na boi i kotwiczeniu, które mariny mogą mieć dla nas niespodzianki.

Na przykładzie parunastu wysp głównie Południowych Karaibów poznajemy specyfikę tego regionu i nawigowania po nim, poznajemy typowe i sprawdzone trasy. Wiemy po lekturze, skąd wziąć prognozę pogody, w jakie sprawdzone locje się zaopatrzyć, jak nie przepłacić w tawernie, jak sobie przyrządzić typowego karaibskiego drinka, gdzie są najlepsze lobstery, jak odnaleźć przedstawicieli Polonii Karaibskiej. Ciekawe anegdoty czynią lekturę jeszcze ciekawszą.

Poradnik jest perełką na naszym żeglarskim rynku wydawniczym i przynajmniej częściowo zapełnia dużą lukę w dziedzinie polskich żeglarskich poradników i przewodników. Na pewno go wezmę ze sobą na kolejną karaibska przygodę, bo zawsze będę miał pod ręką praktyczne informacje.
Teraz zamiast odpowiadać na liczne pytania kolegów zainteresowanych akwenem Karaibów z przyjemnością odsyłam ich do lektury Poradnika, za co jestem wdzięczny Autorowi.

kpt. Maciej Adamczak

F3-238
Nowy
Oprawa
miękka z zakładką, grzbiet - spirala
Format
16 x 21 cm
Liczba stron
110
Autorzy
Katarzyna i Piotr Kowalscy
Rok wydania
2012
ISBN
978-83-63170-00-4
Wydanie
I
Akwen
Morze Karaibskie

SPIS TREŚCI:

1. Wstęp
2. Ogólne uwagi o żeglowaniu na Karaibach
3. Turystyczno-handlowa istota wyspy St.Martin
4. Wyspa szerokich plaż - Barbuda
5. Doki Nelsona i inne atrakcje wyspy Antigua
6. Turystyczne wyspy St.Kits (St.Christopher) & Navis
7. Francuskie terytorium zamorski - Gwadelupa
8. Urokliwe wysepki Les Saints
9. Las deszczowy i inne osobliwości wyspy Dominika
10. Fragment Francji na Karaibach - Martynika
11. Brytyjski klimat kolonialny na wyspie St. Lucia
12. Grenadyny - kwintesencja wakacji na Karaibach
    12.1 Stolica Grenadyn - wyspa St. Vincent
    12.2 Wyspa Bequia
    12.3 Tysiące muszli na wyspie Mustique
    12.4 Mayreau i jej bajkowa zatoczka z plażą
    12.5 Podwodne życie na rafach koralowych wysp Tobago Cays
    12.6 Union Island - wyspa zaopatrzeniowa
13. Carriacou - "ubogi krewny" Grenady
14. Zielona wyspa - Grenada
15. U wybrzeży Ameryki Południowej - wyspa Tobago
16. Wyspa z dala od pozostałych - Barbados
17. Propozycje tras rejsów
18. Lista prowiantowa wraz z tłumaczeniem na j.francuski
19. Przepis na tradycyjny karaibski trunek "cuba libre"

Piotr Kowalski - kapitan jachtowy i motorowodny. Organizator rejsów na całym świecie, autor podręczników żeglarskich i motorowodnych oraz przewodnika po Karaibach. Kapitan żaglowca Zawisza Czarny. Egzaminator państwowy PZŻ i PZMiNW.

Ekspert w dziedzinie budowy jachtów i silników, specjalizuje się w szkoleniach motorowodnych w pełnym zakresie oraz w warsztatach z obsługi silników i instalacji jachtowych.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje