Zwodowanie HMS Dreadnought w 1906 r. zmieniło obliczę wojny morskiej. Pierwszych sześć drednotów to zmodyfikowane wersje podstawowego projektu Dreadnoughta, wszystkie były uzbrojone w działa 305 mm. Dopiero w 1911 r., wraz z wodowaniem HMS Neptune, układ tego potężnego uzbrojenia zmieniono w oparciu o zdobyte do tego czasu doświadczenia. W późniejszych miesiącach tego samego roku do służby weszły dwa kolejne warianty Neptune’a. Tych dziewięć drednotów stworzyło rdzeń brytyjskiej floty pełnomorskiej. Jednakże wkrótce miały zostać wyprzedzone przez młodsze pokolenie pancerników, „superdrednoty”, które są tematem drugiego tomu tej dwuczęściowej historii. Choć nowe jednostki dysponowały większymi działami kalibru 343 mm, to okazały się mniej udane jako wszechstronne pancerniki, niż ich lżej uzbrojeni poprzednicy. Ostatni drednot wyposażony w działa 305 mm wszedł do służby w 1914 r., kiedy to budowany dla Turków, siedmiowieżowy pancernik został przekazany Royal Navy i przemianowany na HMS Agincourt. Nowy tytuł z serii New Vanguard, pierwszy z dwóch opisujących te słynne okręty, opowie pełną historię brytyjskich pancerników z I wojny światowej. Niniejsza książka rzuca również światło na ich rewolucyjne konstrukcje oraz zapewniające im siłę ognia działa 305 mm, a także sposób w jaki ich używano.
- Autor
- Angus Konstam
- Oprawa
- miękka
- Format
- 18,5 x 25 cm
- Liczba stron
- 49
- Rok wydania
- 2013
- ISBN
- 978-83-65652-41-6
- Seria
- New Vanguard - zeszyt nr 200
- Ilustracje
- Paul Wright
SPIS TREŚCI
Projektowanie i rozwój
- Przeddrenoty
- Pancernik uzbrojony w wielkie działa
- Dreadnought
- Przebudowa floty
- Typ Bellerophom
- Typ St. Vincent
- Neptune
- Typ Colossus
- Aglincort
Specyfikacje
Potencjał bojowy
- Kierowanie ogniem
- Główna bateria
- Ochrona
Modyfikacje czasu wojny
- Dreadnought
- Typ Bellerophom
- Typ St. Vincent
- Neptune
- Typ Colossus
- Aglincort
Służba w czasie wojny
- Dreadnought
- Typ Bellerophom
- Typ St. Vincent
- Neptune
- Typ Colossus
- Aglincort
Bibkiografia
Indeks
Książki z serii New Vanguard:
-
Amerykańskie pancerniki standardowe 1941-1945 (1): Typy Nevada, Pennsylvania i New Mexico
-
Amerykańskie pancerniki standardowe 1941-1945 (2): Typy Tennessee, Colorado i okręty niedokończone
-
Brytyjskie pancerniki 1914-1918 (1) Pierwsze drednoty
-
Brytyjskie pancerniki 1914-1918 (2) Superdrednoty
-
Cesarska marynarka wojenna Japonii w okresie wojny rosyjsko-japońskiej
-
Długie łodzie wikingów
-
Grecki okręt wojenny: 500-322 przed Chr.
-
Hiszpańskie galeony 1530-1690
-
Lotniskowce i okręty-bazy wodnosamolotów I wojny światowej
-
Lotniskowce US Navy 1942-1945: Jednostki zbudowane podczas II wojny światowej
-
Niemieckie krążowniki liniowe 1914-1918
-
Niemieckie pancerniki 1914-1918 (1) Typy Deutschland, Nassau i Helgoland
-
Niemieckie pancerniki 1914-1918 (2). Typy Kaiser, König i Bayern
-
Niemieckie pancerniki kieszonkowe 1939-1945
-
Okręty cesarskiego Rzymu 27 przed Chr. - 197 po Chrystusie
-
Okręty osmańskiej marynarki wojennej 1914-1918
-
Okręty pirackie 1660-1730
-
Okręty republikańskiego Rzymu 509-27 przed Chrystusem
-
Okręty wojen angielsko-holenderskich 1652-1674
-
Okręty wojenne Tudorów cz.1 - flota Henryka VIII
-
Okręty wojenne Tudorów cz.2 - flota Henryka VIII
-
Okręty wojenne Tudorów: Flota Elżbiety I
-
Pancerniki Austro-Węgier 1914-1918
-
Renesansowe galery wojenne 1470-1590
-
U-Booty Kajzera: Niemieckie okręty podwodne I wojny światowej
-
U-Booty Kriegsmarine 1939-1945
-
U-Booty Kriegsmarine 1939-1945 (2)
-
Włoskie okręty liniowe podczas II Wojny Światowej
Angus Konstam – pochodzi z Orkad i jest autorem ponad 20 książek dla wydawnictwa Osprey. Był kustoszem Zbrojowni Królewskiej w londyńskiej Tower, pracował także jako główny kustosz Mel Fisher Maritime Museum w Key West na Florydzie. Obecnie Angus mieszka w Edynburgu, gdzie łączy karierę niezależnego konsultanta muzealnego oraz historyka i pisarza.
Paul Wright – przez większość kariery malował rozmaite okręty, specjalizował sę w jednostkach z epoki żelaza i pary, od końca XIX wieku po dzień dzisiejszy. Ilustracje Paula znalazły się między innymi w dziełach Patricka O'Briena, Dudleya Pope'a oraz C.S. Forestera, i wzbogaciły wiele zbiorów oraz prywatnych kolekcji na całym świecie. Członek Royal Society of Marine Artistis, mieszka i pracuje w angielskim hrabstwie Surrey.
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.