Brytyjskie pancerniki 1914-1918 (1) Pierwsze drednoty
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Brytyjskie pancerniki 1914-1918 (1) Pierwsze drednoty

Seria: New Vanguard - zeszyt nr 200
Autor:
Angus Konstam
Ilustracje: Paul Wright
Okładka: miękka
Format: 18,5 x 25 cm
Liczba stron: 49
Rok wydania: 2013
ISBN: 978-83-65652-41-6

30,00 zł (brutto) 28,57 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Zwodowanie HMS Dreadnought w 1906 r. zmieniło obliczę wojny morskiej. Pierwszych sześć drednotów to zmodyfikowane wersje podstawowego projektu Dreadnoughta, wszystkie były uzbrojone w działa 305 mm. Dopiero w 1911 r., wraz z wodowaniem HMS Neptune, układ tego potężnego uzbrojenia zmieniono w oparciu o zdobyte do tego czasu doświadczenia. W późniejszych miesiącach tego samego roku do służby weszły dwa kolejne warianty Neptune’a. Tych dziewięć drednotów stworzyło rdzeń brytyjskiej floty pełnomorskiej. Jednakże wkrótce miały zostać wyprzedzone przez młodsze pokolenie pancerników, „superdrednoty”, które są tematem drugiego tomu tej dwuczęściowej historii. Choć nowe jednostki dysponowały większymi działami kalibru 343 mm, to okazały się mniej udane jako wszechstronne pancerniki, niż ich lżej uzbrojeni poprzednicy. Ostatni drednot wyposażony w działa 305 mm wszedł do służby w 1914 r., kiedy to budowany dla Turków, siedmiowieżowy pancernik został przekazany Royal Navy i przemianowany na HMS Agincourt. Nowy tytuł z serii New Vanguard, pierwszy z dwóch opisujących te słynne okręty, opowie pełną historię brytyjskich pancerników z I wojny światowej. Niniejsza książka rzuca również światło na ich rewolucyjne konstrukcje oraz zapewniające im siłę ognia działa 305 mm, a także sposób w jaki ich używano.

A6-1027
Autor
Angus Konstam
Oprawa
miękka
Format
18,5 x 25 cm
Liczba stron
49
Rok wydania
2013
ISBN
978-83-65652-41-6
Seria
New Vanguard - zeszyt nr 200
Ilustracje
Paul Wright

SPIS TREŚCI
Projektowanie i rozwój

  • Przeddrenoty
  • Pancernik uzbrojony w wielkie działa
  • Dreadnought
  • Przebudowa floty
  • Typ Bellerophom
  • Typ St. Vincent
  • Neptune
  • Typ Colossus
  • Aglincort

Specyfikacje
Potencjał bojowy

  • Kierowanie ogniem
  • Główna bateria
  • Ochrona

Modyfikacje czasu wojny

  • Dreadnought
  • Typ Bellerophom
  • Typ St. Vincent
  • Neptune
  • Typ Colossus
  • Aglincort

Służba w czasie wojny

  • Dreadnought
  • Typ Bellerophom
  • Typ St. Vincent
  • Neptune
  • Typ Colossus
  • Aglincort

Bibkiografia
Indeks

Książki z serii New Vanguard:

  1. Amerykańskie pancerniki standardowe 1941-1945 (1): Typy Nevada, Pennsylvania i New Mexico

  2. Amerykańskie pancerniki standardowe 1941-1945 (2): Typy Tennessee, Colorado i okręty niedokończone

  3. Brytyjskie pancerniki 1914-1918 (1) Pierwsze drednoty

  4. Brytyjskie pancerniki 1914-1918 (2) Superdrednoty

  5. Cesarska marynarka wojenna Japonii w okresie wojny rosyjsko-japońskiej

  6. Długie łodzie wikingów

  7. Grecki okręt wojenny: 500-322 przed Chr.

  8. Hiszpańskie galeony 1530-1690

  9. Lotniskowce i okręty-bazy wodnosamolotów I wojny światowej

  10. Lotniskowce US Navy 1942-1945: Jednostki zbudowane podczas II wojny światowej

  11. Niemieckie krążowniki liniowe 1914-1918

  12. Niemieckie pancerniki 1914-1918 (1) Typy Deutschland, Nassau i Helgoland

  13. Niemieckie pancerniki 1914-1918 (2). Typy Kaiser, König i Bayern

  14. Niemieckie pancerniki kieszonkowe 1939-1945

  15. Okręty cesarskiego Rzymu 27 przed Chr. - 197 po Chrystusie

  16. Okręty osmańskiej marynarki wojennej 1914-1918

  17. Okręty pirackie 1660-1730

  18. Okręty republikańskiego Rzymu 509-27 przed Chrystusem

  19. Okręty wojen angielsko-holenderskich 1652-1674

  20. Okręty wojenne Tudorów cz.1 - flota Henryka VIII

  21. Okręty wojenne Tudorów cz.2 - flota Henryka VIII

  22. Okręty wojenne Tudorów: Flota Elżbiety I

  23. Pancerniki Austro-Węgier 1914-1918

  24. Renesansowe galery wojenne 1470-1590

  25. U-Booty Kajzera: Niemieckie okręty podwodne I wojny światowej

  26. U-Booty Kriegsmarine 1939-1945

  27. U-Booty Kriegsmarine 1939-1945 (2)

  28. Włoskie okręty liniowe podczas II Wojny Światowej

Angus Konstam – pochodzi z Orkad i jest autorem ponad 20 książek dla wydawnictwa Osprey. Był kustoszem Zbrojowni Królewskiej w londyńskiej Tower, pracował także jako główny kustosz Mel Fisher Maritime Museum w Key West na Florydzie. Obecnie Angus mieszka w Edynburgu, gdzie łączy karierę niezależnego konsultanta muzealnego oraz historyka i pisarza.


Paul Wright – przez większość kariery malował rozmaite okręty, specjalizował sę w jednostkach z epoki żelaza i pary, od końca XIX wieku po dzień dzisiejszy. Ilustracje Paula znalazły się między innymi w dziełach Patricka O'Briena, Dudleya Pope'a oraz C.S. Forestera, i wzbogaciły wiele zbiorów oraz prywatnych kolekcji na całym świecie. Członek Royal Society of Marine Artistis, mieszka i pracuje w angielskim hrabstwie Surrey.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje