Inżynieria ruchu morskiego. Wytyczne do projektowania morskich dróg wodnych i portów oraz warunków ich bezpiecznej eksploatacji
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Inżynieria ruchu morskiego. Wytyczne do projektowania morskich dróg wodnych i portów oraz warunków ich bezpiecznej eksploatacji

Opracowanie pod redakcją Stanisława Gucmy
Okładka: twarda
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 304
Rok wydania: 2017
Wydanie: I
ISBN: 978-83-60584-71-2

70,00 zł (brutto) 66,67 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Książka obejmuje swoim zakresem wytyczne do projektowania morskich dróg wodnych, portów oraz warunków ich bezpiecznej eksploatacji. Poszczególne rozdziały książki prezentują takie zagadnienia jak:
•    metodologię projektowania różnego rodzaju morskich dróg wodnych sprowadzoną do algorytmu postępowania w procesie projektowania;
•    metody wymiarowania morskich dróg wodnych w płaszczyźnie poziomej i pionowej w tym metody optymalizacji ich parametrów;
•    metody określania bezpiecznych warunków eksploatacji statków na drogach wodnych oraz metody optymalizacji parametrów promów morskich;
•    wytyczne do określania przepustowości dróg wodnych oraz projektowania systemów nawigacyjnych;
•    formalną analizę ryzyka na morskich drogach wodnych i w portach.

Poszczególne metody przedstawiono w postaci wytycznych, umożliwiających ich praktyczne zastosowanie, które poparto przykładami wdrożeń. Zaprezentowano specjalnie opracowane praktyczne metody i wytyczne przeprowadzania formalnej analizy ryzyka manewrów statków na morskich drogach wodnych i w portach. W celach poglądowych zestawiono i porównano empiryczne metody wymiarowania torów wodnych opracowane na świecie.
Przedstawione w książce metody formalnej analizy ryzyka manewrowania statków mają między innymi na celu ujednolicenie podejścia do wykonywanych w Polsce analiz bezpieczeństwa nawigacyjnego. Jest to ważne, gdyż w polskim systemie prawnym w przeciwieństwie do rozwiniętych krajów Europy Zachodniej, można zauważyć lukę w zakresie systemowego podejścia do zarządzania ryzykiem zarówno nowopowstających, jak i istniejących elementów morskich dróg wodnych i portów. Jedynym w tym zakresie obligatoryjnym dokumentem jest tzw. „analiza nawigacyjna”, która wykonywana jest zgodnie z rozporządzeniem ministra właściwego do spraw gospodarki morskiej. Analiza ta powinna swym zakresem obejmować ocenę bezpieczeństwa przeprowadzoną w obiektywny i mierzalny sposób, co jest zgodne z rekomendacjami IMO [IMO...2002; IMO...2006].

00-1614
Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje