Siłownie okrętowe cz. 1 Podstawy napędu i energetyki okrętowej. Wyd. II
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Siłownie okrętowe cz. 1 Podstawy napędu i energetyki okrętowej

Autorzy: Mariusz Giernalczyk, Zygmunt Górski
Okładka: miękka
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 169
Rok wydania: 2016
Wydanie: II poprawione i uzupełnione
ISBN: 978-83-7421-160-4

28,30 zł (brutto) 26,95 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Książka "Siłownie okrętowe" jest podręcznikiem przeznaczonym dla studentów uczelni morskich, uczestników kursów dokształcających i oficerów mechaników okrętowych.
Podręcznik składa się z części I "Podstawy napędu i energetyki okrętowej" i części II "Instalacje okrętowe". Obejmują one zarówno wiadomości teoretyczne, jak i praktyczne, dotyczące zadań, konfiguracji, parametrów eksploatacyjnych i obsługi różnych typów siłowni okrętowych. W publikacji nie ujęto zagadnień dotyczących szczegółów budowy silników, mechanizmów i urządzeń okrętowych, a ograniczono się do informacji potrzebnych w dyskusji na temat budowy i eksploatacji siłowni okrętowej jako całości.

J3-602
Nowy
978-83-7421-160-4
Oprawa
miękka
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
169
Autorzy
Mariusz Giernalczyk, Zygmunt Górski
Rok wydania
2016
ISBN
978-83-7421-160-4
Wydanie
II poprawione i uzupełnione

WSTĘP
SPIS OZNACZEŃ I SYMBOLI

1. SIŁOWNIA OKRĘTOWA – WIADOMOŚCI WSTĘPNE
   1.1. Zadania siłowni okrętowej
   1.2. Klasyfikacja siłowni okrętowych
   1.3. Źródła energii w siłowni okrętowej
   1.4. Odbiorniki energii na statku
2. PODSTAWY ENERGETYKI OKRĘTOWEJ
   2.1. Okrętowy układ energetyczny
      2.1.1. Zapotrzebowanie na energię do napędu statku
      2.1.2. Zapotrzebowanie statku na energię elektryczną
      2.1.3. Zapotrzebowanie statku na energię cieplną
   2.2. Sprawność urządzenia i układu energetycznego
      2.2.1. Sprawność urządzenia energetycznego
      2.2.2. Sprawność układu energetycznego
   2.3. Sprawność siłowni okrętowej i sposoby jej podwyższania
      2.3.1. Ogólna i energetyczna sprawność siłowni okrętowej
      2.3.2. Podwyższanie sprawności energetycznej siłowni spalinowej
      2.3.3. Sprawność siłowni turboparowej i sposoby jej podnoszenia
      2.3.4. Sprawność siłowni kombinowanej
3. OKRĘTOWY UKŁAD RUCHOWY
   3.1. Wielkości charakteryzujące okrętowy układ ruchowy
   3.2. Opór statku. Charakterystyki oporowe kadłuba
      3.2.1. Charakterystyka oporowa kadłuba
      3.2.2. Czynniki wpływające na zmianę oporu podczas eksploatacji statku
   3.3. Pędniki okrętowe
      3.3.1. Koła łopatkowe
      3.3.2. Śruby napędowe
      3.3.3. Pędniki strugowodne
      3.3.4. Pędniki azymutalne
      3.3.5. Pędniki gondolowe
      3.3.6. Pędniki cykloidalne
   3.4. Geometria i charakterystyki śrub okrętowych
      3.4.1. Charakterystyki hydrodynamiczne i charakterystyki obrotowe śrub
      3.4.2. Wpływ kształtów i wymiarów skrzydła na charakterystyki śrub
      3.4.3. Charakterystyki obrotowe śruby
      3.4.4. Kawitacja śrub
   3.5. Charakterystyki wysokoprężnych silników napędowych statku
      3.5.1. Charakterystyki prędkościowe zewnętrzne
      3.5.2. Charakterystyki obrotowe śrubowe
      3.5.3. Charakterystyki uniwersalne
      3.5.4. Charakterystyki obciążeniowe
      3.5.5. Pole pracy silnika okrętowego
      3.5.6. Zasady doboru silnika
   3.6. Charakterystyki i pole pracy okrętowych turbin napędu głównego
      3.6.1. Charakterystyka zewnętrzna i pole pracy turbiny parowej
      3.6.2. Charakterystyka zewnętrzna i pole pracy turbiny gazowej
   3.7. Współpraca silnika, śruby i kadłuba
      3.7.1. Warunki współpracy silnika, śruby i kadłuba
      3.7.2. Współpraca silnika wysokoprężnego ze śrubą o stałym skoku
      3.7.3. Współpraca silnika wysokoprężnego ze śrubą o skoku nastawnym
      3.7.4. Praca śruby przy manewrowaniu – krzywe Robinsona
      3.7.5. Samoregulacja prędkości obrotowej silnika napędzającego śrubę
      3.7.6. Współpraca silnika wysokoprężnego wyposażonego w regulator prędkości obrotowej ze śrubą napędową
      3.7.7. Sterowanie programowe układów napędowych ze śrubą nastawną
      3.7.8. Współpraca silnika turbinowego ze śrubą o stałym skoku
      3.7.9. Współpraca silnika turbinowego ze śrubą o skoku nastawnym
      3.7.10. Współpraca silnika elektrycznego ze śrubą o stałym skoku
      3.7.11. Układy napędowe wielosilnikowe
      3.7.12. Układy napędowe kombinowane
      3.7.13. Odbiorniki mocy w układzie napędowym
4. CHARAKTERYSTYKI NAPĘDOWE
   4.1. Charakterystyki napędowe mocy układów napędowych ze śrubą o stałym skoku
   4.2. Charakterystyki napędowe mocy układów napędowych ze śrubą o skoku nastawnym
   4.3. Charakterystyki napędowe zużycia paliwa układów napędowych ze śrubą o stałym skoku
   4.4. Charakterystyki napędowe zużycia paliwa układów napędowych ze śrubą o skoku nastawnym
   4.5. Charakterystyki napędowe naporu układów napędowych ze śrubą o stałym skoku
   4.6. Charakterystyki napędowe naporu układów napędowych ze śrubą o skoku nastawnym
   4.7. Metody wykonywania charakterystyk napędowych mocy układów napędowych ze śrubą o stałym skoku
      4.7.1. Wykonanie charakterystyki napędowej mocy metodą G.D. Siłukowa
      4.7.2. Wykonanie charakterystyki napędowej mocy metodą Silovič-Fanceva (jugosłowiańską)
   4.8. Wykonanie charakterystyk napędowych zużycia paliwa układów napędowych ze śrubą o stałym skoku
   4.9. Wykonanie charakterystyk napędowych mocy i zużycia paliwa układów napędowych ze śrubą o skoku nastawnym

BIBLIOGRAFIA

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje