Poradnik ratownika morskiego
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Nowy

Poradnik ratownika morskiego

Autor: Jerzy Puchalski
Okładka: miękka
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 262
Rok wydania: 2024
Wydanie: IV poprawione i uzupełnione
ISBN: 987-83-62227-88-4

100,00 zł (brutto) 95,24 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

NOWE, IV WYDANIE KSIĄŻKI - POPRAWIONE I UZUPEŁNIONE

Wyczerpujące opracowanie najważniejszych aspektów ratowania życia na morzu, poczynając od omówienia środków ratunkowych, poprzez szkolenie ratunkowe, sygnalizację i łączność w niebezpieczeństwie, sposób zachowania się w środkach ratunkowych po opuszczeniu statku, po pierwszą pomoc oraz metody i systemy ewakuacji z dużych statków pasażerskich. Zakres wiedzy zawartej w książce przekracza wymagania na świadectwo starszego marynarza i ratownika.

L2-45
Nowy
987-83-62227-88-4
Autor
Jerzy Puchalski
Oprawa
miękka
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
262
Rok wydania
2024
ISBN
987-83-62227-88-4
Wydanie
IV

1. Środki ratunkowe
    1.1. Indywidualne środki ratunkowe
        1.1.1. Pasy ratunkowe
        1.1.2. Koła ratunkowe
        1.1.3. Kombinezony ratunkowe
        1.1.4. Kombinezony ochronne
        1.1.5. Środki ochrony cieplnej
    1.2. Zbiorowe środki ratunkowe
        1.2.1. Łodzie ratunkowe
        1.2.2. Łodzie ratunkowe wodowane przez swobodny spadek
        1.2.3. Łodzie ratownicze
        1.2.4. Tratwy pneumatyczne
        1.2.5. Wyposażenie środków ratunkowych
    1.3. Urządzenia do wodowania
        1.3.1. Urządzenia do wodowania łodzi
        1.3.2. Systemy zdalnego zwalniania talii
        1.3.4. Systemy wodowania przez swobodny spadek
        1.3.5. Urządzenia do wodowania łodzi ratowniczych
        1.3.6. Wodowanie tratw pneumatycznych
    1.4. Zwalniaki hydrostatyczne

2. Szkolenie ratunkowe

    2.1. Źródła zagrożeń dla życia na morzu
    2.2. Szkolenia i alarmy ćwiczebne na statkach
        2.2.1. Sygnały i rozkłady alarmowe
        2.2.2. "Człowiek za burtą"
        2.2.3. Opuszczanie łodzi ratowniczej
        2.2.4. Opuszczanie łodzi ratunkowych
        2.2.5. Wodowanie tratw pneumatycznych
    2.3. Opuszczanie statku
        2.3.1. Przygotowanie do opuszczenia statku
        2.3.2. Procedura opuszczania statku
        2.3.3. Typowe wypadki w trakcie opuszczania statku
        2.3.4. Zasady zachowania się w środkach ratunkowych
        2.3.5. Ewakuacja rozbitków na inne statki
        2.3.6. Wykorzystanie śmigłowców do ewakuacji
        2.3.7. Efektywność śmigłowców w akcjach ratunkowych
        2.3.8. Problemy podejmowania rozbitków z wody

3. Sygnalizacja i łączność w niebezpieczeństwie

    Wstęp
    3.1. System GMDSS
        3.1.1. Wyposażenie statków
        3.1.2. Segment satelitarny
        3.1.3. Segment naziemny GMDSS
        3.1.4. Funkcje systemu GMDSS
        3.1.5. Działanie systemu GMDSS
        3.1.6. Radiopławy awaryjne
        3.1.7. Transpondery radarowe SART i AIS SART
        3.1.8. Lokalizator osobisty - PLB
        3.1.9. Radiotelefon przenośny VHF
    3.2. Sygnalizacja
        3.2.1. Międzynarodowy kod sygnałowy
        3.2.2. Flagi kodu międzynarodowego
        3.2.3. Sygnalizacja alfabetem Morse'a
        3.2.4. Pirotechniczne środki wzywania pomocy
    3.3. Aparaty do wystrzeliwania rzutek
        3.4. Inne metody wzywania pomocy

4. Ratownictwo życia na morzu

    4.1. Organizacja ratownictwa
    4.2. IAMSAR
        4.2.1. Koordynacja
        4.2.2. Systemy raportowania pozycji statków
        4.2.3. Wzory poszukiwań
    4.3. Lotnictwo SAR
        4.3.1. Wykorzystanie śmigłowców
        4.3.2. Poszukiwanie przy użyciu śmigłowców
        4.3.3. Samoloty SAR
    4.4. Współpraca śmigłowców SAR ze statkami

5. Pierwsza pomoc medyczna

    5.1. Zranienia i krwotoki
    5.2. Złamania
    5.3. Sztuczne oddychanie
    5.4. Masaż serca
    5.5. Hipotermia
        5.5.1. Reakcja organizmu na zimną wodę
        5.5.2. Zjawisko i objawy hipotermii
    5.6. Ratowanie rozbitków
        5.6.1. Zwalczanie skutków hipotermii
        5.6.2. Inne choroby rozbitków
    5.7. Transport rannych
    5.8. Słowniczek medyczny

6. Ewakuacja na statkach pasażerskich

    6.1 Problemy ewakuacji na statkach pasażerskich
        6.1.1. Szkolenie załóg i pasażerów
    6.2. Ewakuacja - uwarunkowania
        6.2.1. Przykład akcji ratunkowej
        6.2.2. Panika i stres
        6.2.3. Reakcje ludzi i kierowanie tłumem
        6.2.4. Ewakuacja ludzi a zadymienie
    6.3. Systemy ewakuacyjne na statkach pasażerskich
        6.3.1. Próby systemów ewakuacyjnych
    6.4. Przykłady i funkcjonowanie systemów ewakuacyjnych
        6.4.1. System MES firmy RFD
        6.4.2. Procedura ewakuacji za pomocą ześlizgów
        6.4.3. System Marine-Ark
        6.4.4. System Selantic SES-3 TC

— Słowniczek
— Zestawienie akronimów wykorzystanych w Poradniku
— Morski nawigacyjny słownik frazeologiczny (wyjątki)
— Sygnały ratunkowe
— Bibliografia
— Tablice barwne: I - XVI

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje