Poradnik poszukiwania i ratowania dla statków handlowych MERSAR
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Poradnik poszukiwania i ratowania dla statków handlowych MERSAR (antykwariat)

UWAGA! W niniejszym wydaniu uwzględnione są wszystkie poprawki przyjęte przez IMO do maja 1980r.

Tłumaczenie: Bohdan Prusinkiewicz i Jacek Starościak
Redaktor:
Marcin Michno
Okładka:
 miękka
Format: 12,5 x 19,5 cm
Liczba stron: 159
Rok wydania: 1986

10,00 zł (brutto) 9,52 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

Niniejsze wydanie stanowi tłumaczenie z jerzyka angielskiego publikacji „Merchant ship search and rescue manual (MERSAR)” wydanej przez IMO w 1970r. z uwzględnieniem poprawek i uzupełnień wprowadzonych do trzeciego wydania Poradnika w 1980r.

Tłumaczenie poprawek i powtórne opracowanie całości tekstu poprzedniego polskiego wydania Poradnika (MERSAR - 70) przeprowadził zespól powołany przez Wyższa Szkołę Morską w Gdyni w składzie Bohdan Prusinkiewiez i Jacek Starościak.

Prace wydawnicze zostały wykonane przez Ośrodek ds. IMO przy Polskim Rejestrze Statków i Wydawnictwo Morskie.

X5-3100
Używane
83-215-1133-3
Oprawa
miękka
Tłumaczenie
Bohdan Prusinkiewicz i Jacek Starościak
Format
12,5 x 19,5 cm
Liczba stron
159
Rok wydania
1986
Redakcja
Marcin Michno

WSTĘP

0.1 Cel
0.2 Kategorie wypadków
0.3 Obowiązki i odpowiedzialność
0.4 Systemy meldowania pozycji
0.5 Skróty

ROZDZIAŁ 1 - Koordynacja akcji poszukiwania i ratowania
1.1 Wymogi koordynacji
1.2 Koordynacja z ośrodków lądowych
1.3 Koordynacja na miejscu akcji

ROZDZIAŁ 2 - Postępowanie statku w niebezpieczeństwie
2.1 Nadawanie komunikatu o niebezpieczeństwie
2.2 Elementy komunikatu o niebezpieczeństwie
2.3 Radionamierzanie i naprowadzanie
2.4 Odwołanie komunikatów o niebezpieczeństwie
2.5 Szkolenie

ROZDZIAŁ 3 - Postępowanie statków udzielających pomocy
3.1 Wezwanie pomocy niebezpieczeństwie i komunikat
3.2 Działanie natychmiastowe
3.3 Podążanie do rejonu wypadku
3.4 Przygotowania na statku
3.5 Wypadki samolotów
3.6 Ustalenie CSS
3.7 Optyczna identyfikacja CSS
3.8 Kontrola łączności radiowej miedzy statkami
3.9 Zbliżanie się do miejsca akcji
3.10 Przybycie na miejsce akcji. Sposoby poszukiwania

ROZDZIAŁ 4 - Pomoc lotnictwa SAR
4.1 Uwagi ogólne
4.2 Pomoc śmigłowców

ROZDZIAŁ 5 - Planowanie i prowadzenie poszukiwań
5.1 Uwagi ogólne
5.2 Odpowiedzialność CSS
5.3 Definicje
5.4 . Planowanie poszukiwania
5.5 Poszukiwanie wzrokowe
5.6 Poszukiwanie radarem
5.7 Odstęp miedzy statkami
5.8 Prędkość poszukiwania
5.9 Wzory poszukiwań
5.10 Rozpoczęcie poszukiwania
5.11 Ograniczona widzialność
5.12 Dalsza akcja po zakończeniu etapu wstępnego
5.13 Zastosowanie skoordynowanego woru statek samolot
5.14 Znalezienie śladów wypadku
5.15 Instrukcje manewrowania
5.16 Wzorce tekstów

ROZDZIAŁ 6 - Zakończenie poszukiwań
6.1 Poszukiwania pomyślne - ratowanie
6.2 Poszukiwania bezskuteczne

ROZDZIAŁ 7 – Łączność
7.1 Morskie środki łączności radiowej dostępne dla celów wzywania pomocy
7.2 Optyczne środki łączności
7.3 Łączność z udzielającym pomocy samolotem
7.4 Naprowadzanie statku na miejsce wypadku

ROZDZIAŁ 8 - Wypadki lotnicze na morzu
8.1 Łączność samolot – statek
8.2 Sygnały wzywania pomocy
8.3 Działanie podejmowane dla udzielenia pomocy samolotowi, który jest jeszcze w powietrzu
8.4 Akcja ratownicza
8.5 Wywiad z rozbitkami

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje