Katastrofy polskich statków
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Katastrofy polskich statków

Autor: Henryk Mąka
Okładka: miękka
Format: 14,5 x 20,5 cm
Liczba stron: 272
Rok wydania: 2014
ISBN: 978-83-11-13428-7

31,00 zł (brutto) 29,52 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

Morskie katastrofy towarzyszą żegludze od zarania dziejów. Niestety, w miarę rozwoju techniki, wielkości i prędkości kursujących po morzach i oceanach statków, skutki katastrof są coraz bardziej dotkliwe. I choć - jak wynika z międzynarodowych statystyk - codziennie zdarza się obecnie jakaś morska tragedia (pożar, zderzenie, wywrotka, eksplozja, wejście na mieliznę lub skały, spotkanie z falą tsunami), są i takie katastrofy, które uznać trzeba za wyjątkowe, trudne do rozwikłania, wynikające ze splotu nieszczęśliwych okoliczności czy nakładających się wzajemnie kilku przyczyn.
Morskie wypadki i katastrofy nie omijają także polskich statków. W archiwach Gdańskiego, Szczecińskiego i Koszalińskiego Urzędu Morskiego, a także gdyńskiej i szczecińskiej Izby Morskiej oraz Odwoławczej Izby Morskiej w Gdyni, znajdują się całe kilometry akt z opisami mniej lub bardziej dramatycznych wydarzeń, w wyniku których ginęli ludzie i tonęły zdezelowane parowce i nowoczesne motorowce, turystyczne statki i sportowe jachty, rybackie kutry i trawlery, holowniki i pilotówki oraz rozlicznego sprzętu wodnego. Nie sposób oczywiście omówić wszystkich wypadków i katastrof na morzu, jakie stały się udziałem jednostek pływających pod biało-czerwoną banderą. W XX wielu było ich kilka tysięcy, w tym ponad setka najcięższego kalibru. O ostatecznym wyborze zadecydowała przede wszystkim dramaturgia wydarzeń i liczba ofiar, a także osobisty stosunek autora do zaistniałych wydarzeń.

B4-713
978-83-11-13428-7
Autor
Henryk Mąka
Oprawa
miękka
Format
14,5 x 20,5 cm
Liczba stron
272
Rok wydania
2014
ISBN
978-83-11-13428-7

SPIS TREŚCI:
Od autora
Morza i oceany 1918-1945
PŁONĘŁY I TONĘŁY
PIerwsza spłonęła "Polonja"
"Kraków" w lodowych kleszczach
Dramat "Niemna" w Sundzie
Wojenne straty PHM

Morze Północne 1955-1956
PO "CZUBATCE" BYŁA "CYRANKA"
Niepokojący brak łączności
Znalezisko norweskich rybaków
Kto podłożył tę minę??
Tonęła w biały dzień
"Cyranka" na wokandzie
Winni muszą odejść

Bałtyk 1959
U BRZEGÓW USTKI
Światła na redzie
Tratwa odpłynęła na morze
Wnioski ekspertów

Morze Północne 1965
TAJEMNICA "NYSY"
Tej nocy zaginęła "Nysa"
S/s "Berby" podnosi alarm
To byli polscy marynarze
Zdecydowały siły wyższe

Atlantyk 1966
M/T "TARPON" NIE WRÓCIŁ
Pierwszy oficer wykreśla kurs
Rozkaz: opuścić statek!
"jantar" płynie na pomoc
Z M'Boro na twarzy

Bałtyk 1968, Morze Śródziemne 1973
KAPITAN SCHODZI OSTATNI
Na skałach pod Saaremaa
I znowu "Wrocław II"
Nastąpiło przesunięcie ładunku

Skagerak 1975
GWIAZDOBLOKI PRZYNOSZĄ ŚMIERĆ
Czas życia i czas śmierci
Śmiertelnie niebezpieczny port
Gdynia w żałobie
"Barycz" nie pomogła
Robaki cię zeżrą

Morze Śródziemne 1981
AGONIA "ZEWU MORZA"
Między Korsyką a Sardynią
Epitafium dla przyjaciela
"Janosik" i inne jachty
Zawiedli ludzie

Morze Śródziemne 1983, Morze Północne 1985
HEKTOBOMBA "ZDROJÓW"
Wadliwe od urodzenia
Na Ibizie i na Okęciu
Jedyny z "Buska"
Ocaleni wracają na morze

Bałtyk 1983
ZAGŁADA PROMU "HEWELIUSZ"
Pechowiec od początku
Do góry dnem
Ofiary morskiego piekła
Siły wyższe, błąd w sztuce?
Pozostali na Ławicy Orlej

Posłowie

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje