W XVII wieku Anglia i Holandia trzykrotnie toczyły ze sobą wojny, będące częścią większego konfliktu o supremację ekonomiczną i morską. Wojny te, odbywające się na zimnych wodach Morza Północnego i kanału La Manche, okazały się niezwykle istotne dla rozwoju budownictwa okrętowego, uzbrojenia i taktyki. W tym czasie okręty wojenne stały się prawdziwymi liniowcami, które królować będą w wojnach morskich aż do wynalezienia napędu parowego. W książce tej prześledzono rozwój tych jednostek podczas trzech wojen angielsko-holenderskich.
- Autor
- Angus Konstam
- Oprawa
- miękka
- Tłumaczenie
- Paweł Litwinienko
- Format
- 18,5 x 25 cm
- Liczba stron
- 52
- Rok wydania
- 2011
- ISBN
- 978-83-65746-45-0
- Seria
- New Vanguard - zeszyt nr 183
- Ilustracje
- Peter Bull
SPIS TREŚCI:
Wstęp
Chronologia
Okręty i ich rozwój
- Okręty angielskie
- Okręty holenderskie
Konstrukcja okrętów i działania wojenne
- Szkutnictwo
- Załogi
- Artyleria
- Taktyka
Floty
- Główne okręty floty angielskiej, 1652 - 1674
- Główne okręty floty holenderskiej, 1665 - 1667
Polcana literatura
Indeks
Książki z serii New Vanguard:
-
Amerykańskie pancerniki standardowe 1941-1945 (1): Typy Nevada, Pennsylvania i New Mexico
-
Amerykańskie pancerniki standardowe 1941-1945 (2): Typy Tennessee, Colorado i okręty niedokończone
-
Brytyjskie pancerniki 1914-1918 (1) Pierwsze drednoty
-
Brytyjskie pancerniki 1914-1918 (2) Superdrednoty
-
Cesarska marynarka wojenna Japonii w okresie wojny rosyjsko-japońskiej
-
Długie łodzie wikingów
-
Grecki okręt wojenny: 500-322 przed Chr.
-
Hiszpańskie galeony 1530-1690
-
Lotniskowce i okręty-bazy wodnosamolotów I wojny światowej
-
Lotniskowce US Navy 1942-1945: Jednostki zbudowane podczas II wojny światowej
-
Niemieckie krążowniki liniowe 1914-1918
-
Niemieckie pancerniki 1914-1918 (1) Typy Deutschland, Nassau i Helgoland
-
Niemieckie pancerniki 1914-1918 (2). Typy Kaiser, König i Bayern
-
Niemieckie pancerniki kieszonkowe 1939-1945
-
Okręty cesarskiego Rzymu 27 przed Chr. - 197 po Chrystusie
-
Okręty osmańskiej marynarki wojennej 1914-1918
-
Okręty pirackie 1660-1730
-
Okręty republikańskiego Rzymu 509-27 przed Chrystusem
-
Okręty wojen angielsko-holenderskich 1652-1674
-
Okręty wojenne Tudorów cz.1 - flota Henryka VIII
-
Okręty wojenne Tudorów cz.2 - flota Henryka VIII
-
Okręty wojenne Tudorów: Flota Elżbiety I
-
Pancerniki Austro-Węgier 1914-1918
-
Renesansowe galery wojenne 1470-1590
-
U-Booty Kajzera: Niemieckie okręty podwodne I wojny światowej
-
U-Booty Kriegsmarine 1939-1945
-
U-Booty Kriegsmarine 1939-1945 (2)
-
Włoskie okręty liniowe podczas II Wojny Światowej
Angus Konstam – pochodzi z Orkad i jest autorem ponad 20 książek dla wydawnictwa Osprey. Był kustoszem Zbrojowni Królewskiej w londyńskiej Tower, pracował także jako główny kustosz Mel Fisher Maritime Museum w Key West na Florydzie. Obecnie Angus mieszka w Edynburgu, gdzie łączy karierę niezależnego konsultanta muzealnego oraz historyka i pisarza.
Peter Bull - skończył studia artystyczne w 1979 roku i od ponad 25 lat pracuje jako ilustrator. Rysuje dla wydawców na całym świecie, zarówno w formie cyfrowej, jak i tradycyjnie. Prowadzi także założone przez siebie w 1975 roku Peter Bull Art Studio w East Sussex.
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.