Dzieje jachtingu światowego
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Nowy

Dzieje jachtingu światowego

Autor: Włodzimierz Głowacki
Okładka: twarda z obwolutą
Format: 17 x 24 cm
Liczba stron: 486
Rok wydania: 1988
ISBN: 83-215-3250-0

28,00 zł (brutto) 26,67 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

UWAGA - egzemplarz wycofany z obiegu bibliotecznego

----------------------------------------------------------------------

"Dzieje jachtingu światowego" to pierwsza księga "Wspaniałego świata żeglarstwa", którego drugą księgą jest "Zarys dziejów żeglarstwa polskiego". Jest to więc jak gdyby wznowienie i zarazem kontynuacja książki wydanej po raz pierwszy w 1970 roku, a uzupełnionym i znacznie poszerzonym drugim wydaniu - w roku 1972.

00-2156
Autor
Włodzimierz Głowacki
Oprawa
twarda z obwolutą
Format
17 x 24 cm
Liczba stron
486
Rok wydania
1983
ISBN
83-215-3250-0

Przedmowa
Wstęp
Część I. Odkrycie przyjemności żeglowania
     Rozdział 1. Niderlandzka ojczyzna jachtingu
Część II. Królewski sport
     Rozdział 2. Pasje żeglarskie monarchów
     Rozdział 3. Najwcześniejszy jachting angielski
     Rozdział 4. Rozwój królewskiego sportu
Część III. Jachting zdobywcą wielkiej burżuazji
     Rozdział 5. Szkuner America 1850-1942
     Rozdział 6. Na drodze do równego startu
     Rozdział 7. Pół wieku regat o Puchar Ameryki
     Rozdział 8. Prekursorzy wielkiej oceanicznej przygody
     Rozdział 9. Wzorem jachtingu brytyjskiego
Część IV. Ku demokratyzacji jachtingu
     Rozdział 10. Wyprawy, które zadziwiły świat
     Rozdział 11. Żeglarstwo dyscypliną olimpijską
     Rozdział 12. Na powojennej fali
     Rozdział 13.  Manowce i drogi postępu konstrukcyjnego
     Rozdział 14. Wyścigi pełnomorskie i oceaniczne
     Rozdział 15. Okręty prostej szczęśliwości
     Rozdział 16. Nowe żeglarskie problemy
     Rozdział 17. Igrzyska bardziej olimpijskie
     Rozdział 18. Zmierzch wielkich jachtów regatowych
     Rozdział  19. Koniec epoki
Część V. Współczesny jachting dla wszystkich
     Rozdział 20. Podstawy masowego rozwoju
     Rozdział 21. Światowa organizacja jachtingu
     Rozdział 22. Olimpiady, olimpiady!
     Rozdział 23. Puchar nie do zdobycia
     Rozdział 24. Regaty na oceanach
     Rozdział 25. Operacja Żagiel
     Rozdział 26. Trzech wielkich samotników
     Rozdział 27. Wyścigi i rekordy transoceaniczne samotników
     Rozdział 28. W pogoni za oceaniczną przygodą
     Rozdział 29. W żeglarstwie - równe
Zakończenie
Bibliografia
Źródła informacji
Skorowidz

"Historia morska" - pod tym tytułem Wydawnictwo Morskie prezentowało Czytelnikom serię wydawniczą, w której ukazały się monografie dotyczące węzłowych zagadnień morskich dziejów społeczeństw w różnych epokach historycznych.
W serii "Historia morska" ukazały się:
1) "Dawni żeglarze Oceanii" Kazimierz Ślaski
2) "Druga wojna światowa na Bałtyku" Edmund Kosiarz
3) "Dzieje jachtingu światowego" Włodzimierz Głowacki
4) "Dzieje żeglarstwa polskiego" Włodzimierz Głowacki
5) "Flota Białego Orła" Edmund Kosiarz
6) "Gdańscy ludzie morza w XVI-XVIII w." Maria Bogucka
7) "Jan III Sobieski a Bałtyk" Michał Komaszyński
8) "Konflikty i zbrojenia morskie 1918-1939" Józef Wiesław Dyskant
9) "Morskie dzieje Portugalczyków" José Gentil da Silva
10) "Morskie imperium Hiszpanii" J. H. Parry
11) "Morskie Imperium Holandii 1600-1800" Charles Ralph Boxer
12) "Od wojny krymskiej do bałkańskiej" J. Gozdawa-Gołębiowski
13) "Pierwsza wojna światowa na Bałtyku" Edmund Kosiarz
14) "Pieśni spod żagli" Jerzy Wadowski
15) "Starożytne bitwy morskie" Tadeusz Łoposzko
16) "Tajemnice starożytnej żeglugi" Tadeusz Łoposzko
17) "Wisła w dziejach Polski" Stanisław Gierszewski
18) "W obronie tronu króla Stanisława Leszczyńskiego" Edmund Cieślak
19) "Wojny na Bałtyku X - XIX wiek" Edmund Kosiarz
21) "Wyprawy morskie, podróże i odkrycia Anglików" Richard Hakluyt
22) "Zbrodnie wojenne na morzu w drugiej wojnie światowej" Tadeusz M. Galewski
23) "Z kontynentu na kontynent" Thor Heyerdahl

Włodzimierz Głowacki - urodzony 5 września 1950r. w Poznaniu, zmarł 28 sierpnia 1995 w Warszawie. Jachtowy kapitan żeglugi wielkiej, instruktor i działacz żeglarski, dziennikarz, pisarz. Dla uczczenia jego postaci flagowy żaglowiec PZŻ nosi nazwę Kapitan Głowacki. Członek Honorowy i Senior Polskiego Związku Żeglarskiego, odznaczony w 1979r. za działalność społeczną Krzyżem Oficerskim, a w 1985r. Krzyżem Oficerskim Orderu Odrodzenia Polski, w 60-lecie utworzenia Polskiego Związku Żeglarskiego - w uznaniu marynistycznej twórczości pisarskiej - odznaczony Medalem Edukacji Narodowej.
Żeglarz od 1929r., autor kilku popularnych pieśni żeglarskich, m.in. "Chłopcy a-hoj!". Po wojnie opracował kilka podręczników na stopnie żeglarskie, z których "Żeglarstwo morskie" osiągnęło w latach 1959-1979 pięć wydań. Przygotował też hasła żeglarskie do "Wielkiej encyklopedii powszechnej" PWN i do "Małej encyklopedii sportu". przewodniczył komitetowi redakcyjnemu "Leksykonu żeglarskiego". Dużym powodzeniem cieszy się wydany przez Wydawnictwo Morskie zbiór opowiadań "Stary Jurand". 
Za główne dzieło Włodzimierza Głowackiego uznaje się "Wspaniały świat żeglarstwa" opublikowane przez Wydawnictwo Morskie w 1970r. Entuzjastycznie przyjęte otrzymało przyznaną po raz pierwszy, Nagrodę im. Leonida Teligi za wybitne osiągnięcia literatury żeglarskiej. Poszerzone i poprawione wydanie drugie ukazało się w 1972r.
Bujny rozwój jachtingu wywołał potrzebę trzeciego, zaktualizowanego wydania "Wspaniałego świata żeglarstwa". Jako pierwsza księga ukazała się w 1983r. "Dzieje jachtingu światowego". Następnie, drugi tom "Dzieje żeglarstwa polskiego". Obejmuje on czasy najwcześniejsze do końca drugiej wojny światowej.

Włodzimierz Głowacki był również prezesem Polskiego Związku Żeglarskiego w latach 1957–196), inspektorem Głównego Urzędu Kultury Fizycznej oraz członkiem władz Międzynarodowej Unii Żeglarstwa Regatowego (IYRU). Był założycielem i pierwszym redaktorem naczelnym miesięcznika „Żagle”, przez wiele lat także stałym współpracownikiem miesięcznika „Morze”.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje