Statek spełnionych nadziei
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Statek spełnionych nadziei

Autor: Zbigniew Urbanyi
Okładka: miękka z obwolutą
Format: 12.50 x 20 cm
Liczba stron: 116
Rok wydania: 1965

12,00 zł (brutto) 11,43 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

UWAGA - na pierwszej stronie dedykacja "z okazji pobytu ....". Podpis nie jest czytelny, ale wygląda jak podpis autora
------------------------------------------------------------------------------------------

(…) Więc od morskiej edukacji wypada zacząć. A zaczynając trzeba chyba pamiętać, że w kraju między Odrą a Bugiem ludzie kochają swe miasta, regiony, że dumni bywają i umieją radować się, gdy - w miejscu gdzie przyszło im żyć i pracować - tworzą się nowe wartości.

I tu chyba także tkwi źródło pobudek, jakie któregoś majowego dnia 1959 roku w redakcji bydgoskiego "Ilustrowanego Kuriera Polskiego" narodziły pomysł: Nie ma statku "Bydgoszcz"! Rozpocznijmy kampanię o taki statek! Jak będzie ładny ludzie przyjmą go za coś swojego. Będą się nim szczycić tk, jak szczycą się piękną filharmonią, sztucznym lodowiskiem, wspaniałym Parkiem Sportowym Wojska Polskiego. Z kolei statek, obok spełniania „moralnych funkcji”, takich samych, jakie pełnią wszystkie statki handlowe polskiej floty, może być dobrym ambasadorem swojego miasta.

Pisząc o tym statku, o jego ludziach, podróżach, ładunku - będzie można powoli sączyć do umysłów (bo serca będą już zaangażowane) coraz pokaźniejsze porcje wiedzy o morzu. Powoli, powoli - przy pomocy tego pierwszego statku - będzie można przygotowywać region do świadomego podjęcia roli, jaką Bydgoskie będzie odgrywało w gospodarce morskiej.

"Bydgoszcz" pływa już po morzach i oceanach piąty rok. Jeśli Neptun będzie dla statku łaskawy, kapitan będzie nawigował zawsze właściwie, kursu nie przetnie niespodziewana przeszkoda - przed morską "Bydgoszczą" jeszcze długie lata służby. Życie zaś, zwłaszcza to na lądzie, biegnie szybko naprzód. Wydarzenia najnowsze, zdawałoby się sprzed chwili, niepostrzeżenie stają się historią (...)

„Bydgoszcz - Afryka Zachodnia - pokład m.s. "Bydgoszcz" 1962-1964”

AN - 2372
Autor
Zbigniew Urbanyi
Oprawa
miękka z obwolutą
Format
12.50 x 20 cm
Liczba stron
116
Rok wydania
1965

Wstęp
Papierki ... papierki ...
Szósty z zacnego rodu "ICA"
Znalazłem cię, Hefajstosie
Topnieją pierwsze lody
Na torturach
Na linii statek-miasto
Kurs 175 stopni ...
Tak to wygląda z bliska
Do domu ...
W maszynie i przy szalupach
Spotkanie z Lagos
Kilwater refleksji
Za "Bydgoszczą" poszli inni ...

Zbigniew Józef Urbanyi (ur. 13 września 1931 w Bydgoszczy, zm. 6 listopada 2004 w Bydgoszczy) polski społecznik, żeglarz i dziennikarz. Karierę dziennikarską rozpoczynał w Ilustrowanym Kurierze Polskim, potem był dziennikarzem „Gazety Pomorskiej”, współpracownikiem „Sportu”, „Żagli”, „Świata Żagli”. Publikował także w „Głosie Wybrzeża”, „Głosie Szczecińskim”, „Panoramie Śląskiej” i „Przekroju”.
Był jednym z inicjatorów budowy jachtu Euros, brał udział w jego rejsach. W 1973 opłyną przylądka Horn (wraz z Aleksandrem Kaszowskim, Henrykiem Lewandowskim i Henrykiem Jaskułą).

Pozostawił po sobie książki o tematyce morskiej:
"Statek spełnionych nadziei"
"Od Daru Pomorza do Ziemi Bydgoskiej"
"Eurosem na Horn"
"Lody, sztormy i powroty"
"Polskie jachty na oceanach"
„Trzeci w wielkiej sztafecie"
"65 lat żeglarstwa na Kujawach i Pomorzu"
"Komendant Białej Fregaty"

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje