Żeglarstwo śródlądowe
zoom_out_map
chevron_left chevron_right
Oczekiwanie na dostawę

Żeglarstwo śródlądowe (antykwariat)

Autor: Stefan Wysocki
Okładka: miękka
Format: 14 x 20,5 cm
Liczba stron: 298
Rok wydania: 1973
Wydanie: V poprawione i uzupełnione

14,00 zł (brutto) 13,33 zł (netto)
Brutto
block Oczekiwanie na dostawę

Bardzo dobra książka z zakresu żeglarstwa śródlądowego, zawiera ilustracje w tekście, tablic i schematów. Doskonała lektura dla pasjonatów marynistyki i żeglowania. 
Podręcznik napisany bardzo prostym językiem. Wydanie V nie ma załącznika zawierającego znaki żeglugowe. Autor, w związku z wprowadzanymi dość istotnymi zmianami oznakowania szklaków żeglugowych, zmuszony został do późniejszego wydania oddzielnego opracowania. Miała to być oddzielna książka.

AN-2658
Używane
Autor
Stefan Wysocki
Oprawa
miękka
Format
14 x 20,5 cm
Liczba stron
298
Rok wydania
1973
Wydanie
V

Przedmowa
MINI-HISTORIA ŻEGLARSTWA
    Żeglarstwo polskie i w Polsce
    Polskie drogi śródlądowe
O JACHCIE
    Gdy budzi się zainteresowanie
    Wybieramy łódź
    Co to jest jacht
         Jachty balastowe i bezbalastowe
    Znajdźmy wspólny język
         Uporządkujmy pojęcia
         Kadłub
         Drzewce
         Olinowanie
         Żagle
         Okucia
BEZ TYTUŁU, ŻEBY NIE ODSTRASZYĆ CZYTELNIKA
    Teoria łodzi w dawce dziecięcej
         Stateczność
         Metacentrum
         Środek ożaglowania
         Zrównoważenie żagli
         Ster
    Jak wiatr działa na żagle
         Kursy względem wiatru
         Kształt żagla
         Układ prądu powietrza na żaglach
    Wzajemny układ i działanie żagli
         Ustawienie żagli
         Dodajemy foka
         Dysza
    Teoria żeglowania
         Rozkład sił wiatru
         Wiatr pozorny i rzeczywisty
    Meteorologia
         Temperatura
         Ciśnienie
         Wilgotność
         Chmury
         Opady
         Wiatr
    Pogodę czasem można przewidzieć
         Obserwujemy chmury
         Obserwujemy nie tylko chmury
O ŻEGLOWANIU
     Musimy znać kilka węzłów
     Wychodzimy na wodę
          Uczymy się stawiać żagle
     Czy można uczyć się żeglowania z książki
          Żagle stawiamy w linii wiatru
          Manewrowanie poszczególnymi żaglami
          O biegu wstecznym
          Hamowanie żaglami
          Próbujemy w domu
          Odejście od nabrzeża
          Odejście z kotwicy
     Stawanie na kotwicy
          Dochodzenie do boi
          Dochodzenie do nabrzeża
     O zwrotach
          Zwrot na wiatr
          Zwrot z wiatrem
          Człowiek za burtą
          Wypłynęliśmy z portu
         Kurs na wiatr
         Wyostrzenie i odpadanie
         Balastowanie
         Nadmierne wyostrzanie
         Jeszcze o wimplu
         Jeszcze o kursie na wiatr
         Kurs w półwiatru
         Odpadanie w podmuchach
         Zwroty przy równej sile wiatru
         Obciągacz bomu
         Kurs z wiatrem
    Żeglowanie na falo
         Zwroty w czasie silnego wiatru
         O refowaniu
WYŻSZA SZKOŁĄ JAZDY
    Jacht jednoosobowy
         Balastowanie
         Zwrot na wiatr przy wietrze słabym
         Zwrot na wiatr przy wietrze silnym
         Zwrot z wiatrem przy słabym wietrze
         Zwrot z wiatrem przy wietrze silnym
         Żegluga na fali
         Utrzymanie szybkości przy słabym wietrze na fali
         Jazda na wysokim żaglu
         Żegluga w ślizgu
         Ślizg na fali
         Ślizg na wodzie płaskiej
    Jacht dwuosobowy
        Pływanie na wietrze słabym
        Zwroty
        Pływanie na kursach pełnych
        Kolejność czynności w zwrocie na wiatr
        Kursy pełniejsze
        Zwrot z wiatrem bez spinakera
        Stawianie spinakera na półwietrze
        Zwroty ze spinakerem przy wietrze pełnym
        Rolowanie genui
        Założenia taktyczne dla Holendra
ROZDZIAŁ DLA LUDZI LUBIĄCYCH WYŚCIGI
    O wędrówkach żeglarskich
NAUTYKA
    Pojęcia wstępne
        Mila morska, kabel, węzeł
        Współrzędne geograficzne
        Horyzont
        Południk magnetyczny
        Kompas
        Posługiwanie się kompasem
        Przeliczanie kursów
        Przeliczanie namiarów
        Mierzenie głębokości morza
        Mierzenie prędkości i przebytej drogi jachtu
        Mapy nawigacyjne
        Rodzaje map nawigacyjnych
        Jak po sługiwać się mapą nawigacyjną
        Oznakowanie punktów na mapie
        Wykreślanie kursów i namiarów
        Mierzenie odległości na mapie
        Pozycja zliczona
    Locja
        Oznakowanie szlaku żeglownego
PRZEPISY ADMINISTRACYJNE I PRAWO DROGI
   Oznakowanie morskich torów wodnych przy ujściu rzek
       System oznakowania torów wodnych przy ujściach rzek
       Latarnie morskie i statki latarniowe
       Sygnały mgłowe
       Pławy i stawy
       Morskie pomoce nawigacyjne
   Rzecz o ryzyku i jego rozumieniu
   Jak żeglować na rzekach, a jak na jeziorach
       Przykosa i przemiał
       Prąd
       Żegluga na jachtach balastowych
       Strój żeglarski
       Zespół żeglujący
NASZ JACHT ŚWIADCZY O NAS
   Trymowanie jachtu
       Kadłub
       Ożaglowanie
       Trymowanie grota
       Trymowanie foka i ustawianie kipów
       Opory takielunku
       Olinowanie
   Konserwacja jachtu
       Przed sezonem nawigacyjnym
       Po sezonie nawigacyjnym
   Awarie
PROGRAM SZKOLENIA PZŻ (ŻEGLARZ I STERNIK)
OBÓZ ŻEGLARSKI, PROPOZYCJE - JAK GO PROWADZIĆ
O WYPADKACH NA WODZIE I O ZAPOBIEGANIU IM
   Przyczyny wypadków
   Kąpiele zbiorowe
   Wypadki w czasie żeglowania
   Ratowanie
   Uwalnianie się od chwytów tonącego
   Ocena sytuacji
   Podjęcie sztucznego oddychania
   Pośredni masaż serca
Bibliografia

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

ORLEN paczka

ORLEN paczka

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje