UWAGA - egzemplarz wycofany z obiegu bibliotecznego.
------------------------------------------------------------------------------------------
W książce „Morze sprzyja odważnym" Czesław Adamowicz opisuje wszystkie konwoje, w których brał udział oraz tragedię m/s „Chrobry”.
- Autor
- Czesław Adamowicz
- Oprawa
- miękka
- Format
- 12 x 19,50 cm
- Liczba stron
- 328
- Rok wydania
- 1974
Zamiast wstępu
1. Żegnaj Biały Łabędziu
2. Stary grek "Kromań"
3. W pojedynkę
4. Help! help!
5. Mustrujemy na "ciepłą" linię
6. Operacja "Maurice"
7. British or not British ...!
8. Z morza nie ma ucieczki
9. Sypnij Niemcu piaskiem w oczy!
10. Niemieccy szpiedzy
11. Trzy urlopy bosmana
12. List rozwodowy
13. Zmyty za burtę
14. Ścigacze
15. Blitz i "szkaplerz"
16. Do Gibraltaru ... przez Azory
17. Awantura w Trocadero"
18. Samolot-widmo
19. Dwóch niegrzecznych chłopców
20. Bomba w ładunku
21. Gronostajowe futro
22. Pedro
23. "Sobieski" przeciw Rommlowi!
24. Dookoła Afryki
25. Kabaret
26. Akaba
27. Egipt z bliska
28. "Sobieski" pod Syrakuzami
29. Dwa wojenno-morskie wynalazki asystenta pokładowego
30. Wybrany z setek
31. palto kapitana Knoetgena
32. Kasba
33. czterdzieści dni w Bombaju
34. Lądowanie pod Anzio
35. Wojenna kołomyjka na Śródziemnym
36. Arabskie tańce
37. Spotkanie z Niemcem
38. Niech się "Ramillies" martwi
39. Prawdziwy kurs - Hel!
Książki z serii „Opowieści morskie”:
1) "Fere" Daszkowski Eugeniusz Andrzej
2) "Tryton nie czeka na pogodę” Radowicz Kazimierz
3) „Ich trzydziestu sześciu: Opowieści marynarza” Kołodziej Antoni
4) „Kapitanowie na piasku” Milenuszkin Walenty Zygmunt
5) „Konwój w nieznane” Mrozowicki Jan
6) "Marynarska odyseja" Tomczyk Czesław
7) "Moje oceany" Bogdan Czubasiewicz
8) "Morskie progi" Daszkowski Eugeniusz Andrzej
9) "Morze sprzyja odważnym" Adamowicz Czesław
10) "Na linii życia i śmierci" Bielski Marian
11) "Od Gazoliny do Ganandoca” Wesołowski Stefan
12) "Pod obcą i polską banderą: Ze wspomnień marynarza" Szczygielski Tadeusz
13) "Powroty na wielki okręt: Wspomnienia i opowiadania ludzi morza" praca zbiorowa
14) „Pożegnanie z morzem” Gubała Edward
15) "Przygoda mojego życia" Gubała Edward
16) "Specjalny pasażer" Krzyżanowski Urban
17) "Stary Jurand" Głowacki Włodzimierz)
18 "Stokrotki nie rosną na morzu" Adamowicz Czesław
19) „Szczęśliwy Statek” Kulm Eryk
20) "W kilwaterze wspomnień" Wasilewski Eugeniusz
21) "Wielkie przestrzenie" Miłobędzki Józef
22) "Wraki na wielkim holu" Niekrasz Lech Zdzisław
23) "Wspomnienia lekarza okrętowego ze służby na "Batorym" 1943-1944" Parkita Kazimierz
24) "Wybierać kotwicę" Milenuszkin Walenty Zygmunt
25) „Wychodzę z portu" Zaczek Wojciech Adam
26) "Wyrobnicy morza" Gala Józef
27) "Zdobywać morską dal" Czerniawski Czesław
28) "Zwycięskie rejsy" praca zbiorowa
29) "Żeglarskie dzieje" Szczygielski Tadeusz
Czesław Adamowicz - (1918-198) od wstąpienia w 1973 roku do Szkoły Morskiej w Gdyni (po skończeniu lubelskiego Gimnazjum Zamoyskiego) na zawsze związał swój los z morzem.
Wybuch wojny zastaje go jako ucznia na "Darze Pomorza" w Szwecji. Podejmuje tam na "Kromaniu", jednym z najstarszych naszych statków, pracę marynarza i przedostaje się z nim do Anglii. Na "Roburze VIII" ("Zagłoba"), "Poznaniu" oraz na "Lublinie" pływa w konwojach atlantyckich. Birze udział w kampanii norweskiej na :Chrobrym" (maj 1940), który płonąc zatonął. Adamowiczowi zaś udaje się szczęśliwie go opuścić. Przeżycia z tym związane opisał po latach w książce "Morze sprzyja odważnym" wydanej w 1971 roku.
Po złożeniu egzaminów w Szkole Morskiej w Southampton pływa jako oficer na "Stalowej Woli" w konwojach do Stanów Zjednoczonych, a następnie na "Sobieskim" birze udział we wszystkich jego działaniach w Afryce i na Morzu Śródziemnym (inwazja Sycylii, walka pod Anzio, Salerno).
Po wojnie, jako jeden z pierwszych, wraca do kraju na statku "Katowice", pełniąc funkcję II oficera.
Do przejścia na emeryturę w 1979 roku pływał na wielu statkach, z których jako kapitan dowodził 17, przebywając ponad 975 tys. mil morskich, co obrazowo oznacza: okrążenie kuli ziemskiej 45 razy. Odwiedził przy tym 300 portów.
Był szczęśliwym dowódcą. Na "Busko Zdroju", który w kilka lat później zatonął (8 luty 1985) zdołał na Morzu Północnym późną jesienią 1971 roku, cało wyprowadzić statek z opresji (40-stopniowy przechył).
Ostatni statkiem było "Władysławowo". Dowodząc nim na Oceanie Indyjskim uratował w czerwcu 1978 roku w sztormie kilkudziesięciu chińskim marynarzy z tajwańskiego tatku "Golden Victory".
Zawsze czynny, gościł z powodzeniem w Tawernie Pod Różą, w telewizyjnym programie "Gawędy wilków morskich".
Czesław Adamowicz miał jeszcze kilka innych talentów: rzeźbił, malował, tworzył metaloplastykę.
Dostawa
Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.
Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.
W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.
ORLEN paczka
Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki, konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.
Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.
PACZKOMATY INPOST
Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.
Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki. Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.Poczta Polska
Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.
Przesyłki ekonomiczne
Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.
Przesyłki priorytetowe
Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.
DHL Parcel Polska
Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).
Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.