Czerwone krzyże
zoom_out_map
chevron_left chevron_right

Czerwone krzyże

Autor: Janusz Meissner
Okładka: miękka
Format: 14,5 x 20,5 cm
Liczba stron: 232
Rok wydania: 1986

14,00 zł (brutto) 13,33 zł (netto)
Brutto
check w magazynie

UWAGA - egzemplarz wycofany z obiegu bibliotecznego.
------------------------------------------------------------------------------------------

"Czerwone krzyże" to drugi tom trylogii opowieści o polskim korsarzu Janie Kuny, zwanego z angielska Martenem. Rzecz dzieje się w II połowie XVI wieku, a bohater opowieści wraz ze swym niedoścignionym trójmasztowym żaglowcem wojennym "ZEPHYREM", uczestniczy w licznych bitwach morskich, które toczą ze sobą o panowanie na morzach i oceanach Anglia, Hiszpania, Portugalia i Francja.
Wątek miłosny urozmaicony został abordażami, pojedynkami artyleryjskimi, szturmami i potyczkami.

SPIS POSTACI:
Alvaro Pedro - jezuita, sekretarz rezydenta w Ciudad Rueda
Belmot Ryszard de - Francuz, kapitan okrętu "Arrandora:, później "Toro"
Burnes Percy (Sloven) - marynarz z okrętu "Zephyr"
Carotte Piotr - Francuz, kapitan i właściciel okrętu "Vanneau", przyjaciel Martena
Clisson August de - dowódca Floty Zachodniej, admirał francuski
Devereux Robert, hr. Essex (postać historyczna) - ulubieniec Elżbiety, królowej Anglii
Dingweel Gregory - sternik okrętu "Vanneau II"
Draker Franciszek - Anglik, korsarz, kapitan okrętu "Golden Hind" ("Złota Łania")
Grabińska Jadwiga - z domu Pliwodzianka - matka Stefana Grabińskiego
Grabiński Stefan - sternik (szturman) okrętu "Zaphyr"
Hoogstone William - Anglik, porucznik okrętu "Ibex"
Klops - marynarz z okrętu "Zerphyr" ("Zefir")
Kuna Jan (Marten) - korsarz, kapitan okrętu "Zerphyr", Polak
Pociecha Tomasz - Kaszub, główny bosman okrętu "Zephyr"
Ramrez Blasco de - komandor hiszpańskiej marynarki wojennej, dowódca "Santa Cruz"
Schultz Henryk - gdańszczanin, porucznik okrętu "Zephyr"
Stauffl Herman - żaglomistrz okrętu "Zephyr"
Tessari (Cyrulik) - Włoch, marynarz okrętu "Zephyr"
Vizella Maria Francesca de - narzeczona komnadora Blasco de Ramireza
Worst Broer - cieśla okrętu "Zephyr"
Zapata Lorenzo - kapitan piechoty morskiej na karaweli "Santa Cruz"

SPIS OKRĘTÓW I STATKÓW
"Ibex" - okręt korsarski, Własność Salommona White'a. Kapitan - Salommon White
"Santa Cruz" - ciężka karawela marynarki wojennej Filipa II. Kapitan - komandor Blasco de Ramirez

"Toro" - okręt korsarki, własność Ryszard de Belmont. Kapitan - Ryszard de Belmont
"Vanneau II" - fregata, własność Piotr Carotte'a
Zephyr" - galeon-fregata korsarska, własność Jana Kuny, zwanego Jonem Martenem. Kapitan - Marten Kuna

AN-797
83-207-0817-6
Autor
Janusz Meissner
Oprawa
miękka
Format
14,5 x 20,5 cm
Liczba stron
232
Rok wydania
1986
ISBN
83-207-0817-6

Seria książek opowiadających o przygodach polskiego korsarza Jana Kuny, zwanego z angielska Martenem. Rzecz dzieje się w II połowie XVI wieku, a bohater opowieści wraz ze swym niedoścignionym "ZEPHYREM"
1) "Czarna Bandera"
2) "Czerwone krzyże"
3) "Zielona brama"

Janusz Gniewomir Meissner - literacki pseudonim „Porucznik Herbert”, „Orski” (ur. 21 stycznia 1901 roku w Warszawie, zm. 28 lutego 1978 roku w Krakowie) – pilot Wojska Polskiego, pisarz i dziennikarz, kawaler Krzyża Srebrnego Orderu Wojennego Virtuti Militari. Pisał przede wszystkim książki o tematyce lotniczej i marynistycznej. Łącznie wydał 48 książek, z czego 33 o tematyce lotniczej, pozostałe o tematyce marynistycznej, sportowej, wojskowej lub myśliwskiej. Do najbardziej znanych powieści należą "Szkoła orląt" (1929) – poświęcona szkoleniu lotniczemu, "Żądło Genowefy" (1943) i "L jak Lucy" (1945) – poświęcone polskim lotnikom bombowym z czasu II wojny światowej, "Wraki.

Rodzaje dostawy

Dostawa

Oferujemy kilka możliwych sposobów dostawy pod adresy zlokalizowane na terenie Polski.
Jeżeli zamówienie ma być dostarczone pod adres zagraniczny, prosimy o kontakt przez e-mail lub telefonicznie. Każda wysyłka zagraniczna jest wyceniana indywidualnie.

Wysyłki są realizowane w ciągu 1 dnia roboczego od momentu zaksięgowania na naszym koncie płatności za zamówienie.
Zamówienia pobraniowe oraz złożone i opłacone (Przelewy 24) do godziny 12:00 dnia roboczego zostaną wysłane tego samego dnia.
Zamówienia złożone i opłacone po godzinie 12:00 zostaną wysłane następnego dnia roboczego.

W przypadku przelewów tradycyjnych za godzinę opłacenia uznaje się godzinę zaksięgowania przelewu na naszym koncie.

PACZKA W RUCHU

Paczka w ruchu

Jeden z najtańszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - z reguły kiosku RUCHu.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przewoźnik gwarantuje dostawę do wybranego punktu odbioru w czasie do 5 dni roboczych od dnia wysyłki.

PACZKOMATY INPOST

PACZKOMATY INPOST

Jeden z najtańszych i najszybszych sposobów dostawy zamówionego towaru. Odbiór odbywa się we wskazanym przez zamawiającego punkcie odbioru - paczkomacie inpost.

Aby skorzystać z tej formy wysyłki konieczne jest podanie numeru telefonu komórkowego odbiorcy przesyłki, gdyż na wskazany numer telefonu przewoźnik wysyła w formie wiadomości SMS kod konieczny do odbioru paczki.

Przesyłka z reguły trafia do paczkomatu odbiorcy w następnym dniu roboczym po dniu wysyłki.

Poczta Polska

Poczta Polska

Za pośrednictwem Poczty Polskiej wysyłamy zamówienia jako listy polecone priorytetowe lub paczki (paczka priorytetowa, paczka ekonomiczna, Kurier 48).
Koszt przesyłki zależy od ilości zamówionych produktów, ich masy i gabarytów.

Przesyłki ekonomiczne

Najtańsze są przesyłki ekonomiczne, niestety czas doręczenia jest w tym przypadku najdłuższy. Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to 3 dni robocze po dniu nadania.

Przesyłki priorytetowe

Zdecydowanie lepszą opcją jest przesyłka priorytetowa. W tym przypadku Poczta Polska deklaruje, że przewidywany termin realizacji usługi to następny dzień roboczy po dniu nadania.

Kurier DHL

DHL Parcel Polska

Jeden z najszybszych i najpewniejszych sposobów dostawy bezpośrednio pod wskazany adres (door-to-door).

Przewoźnik gwarantuje dostawę do końca następnego dnia roboczego. W przypadku zamówień wysyłanych w piątek – będzie tym dniem poniedziałek.

Może także Cię zainteresuje